محور ‌جدید سنندج ـ مریوان چه زمان به ‌بهره‌برداری می‌رسد؟

۱۷ سال از عملیات ساخت جاده جدید سنندج-مریوان گذشته اما هنوز این پروژه به اتمام نرسیده و همانند پروژه‌های دیگر، اسیر وعده وعیدها، بازدیدها و عکس یادگاری‌گرفتن مسئولان شده است.

محور ‌جدید سنندج ـ مریوان چه زمان به ‌بهره‌برداری می‌رسد؟

پروژه‌های عمرانی یکی از مؤلفه‌های اصلی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است اما نیمه‌تمام ماندن این پروژه‌ها تأثیرات منفی در توسعه دارد و جلوه شهر و استان را نامناسب نشان می‌دهد.

عملیات ساخت جاده جدید سنندج-مریوان از سال 82 آغاز شده اما هنوز پس از گذشت 17 سال به اتمام نرسیده و این پروژه نیز مانند پروژه‌های دیگر، اسیر وعده وعیدهای مسئولان شده است.

مردمان و رانندگان که از سال‌های گذشته شمع امید به وعده‌های دولتمردان را در دل روشن کرده تا شاید بتوانند در آینده‌ای نزدیک با کردستانی پیشرفته و پروژه‌های افتتاح شده مواجه شوند، بعد از گذشت 17 سال برخی از پروژه‌ها همچون جاده جدید سنندج-مریوان به اتمام نرسیده و وعده‌ها بر زمین مانده، این در حالی‌ است که بهره‌برداری از این پروژه می‌توانست بر توسعه منطقه، کاهش آمار تصادفات، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و افزایش سرمایه‌گذاری به‌دلیل دسترسی راحت به شهرستان مرزی مریوان اثرگذار باشد.

در همین حال در تداوم سلسله بازدیدهای میدانی، این‌بار محمدصدیق ثابتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان پیش‌از ظهر امروز در حاشیه بازدید از جاده در دست ساخت سنندج ـ مریوان، با بیان اینکه طول کل واریانت در حال ساخت 52 کیلومتر بوده که در قالب 6 قطعه تعریف شده است، اظهار داشت: عملیات اجرایی قطعات 1، 2 و 3 جمعاٌ به طول 30 کیلومتر با پیشرفت بیش از 90 درصد رو به اتمام بوده و با نصب تابلو علایم و خط‌کشی و روشنایی 2 دستگاه تونل همرو و گزردره این سه قطعه تکمیل خواهند شد.

وی افزود: عملیات اجرایی قطعه 4 نیز در 2 مقطع چهارکیلومتری و 3.3 کیلومتری «واریانت روستای شیخ عطار» جمعاٌ با اعتباری در حدود 20 میلیارد تومان کماکان در حال انجام بوده و عمده عملیات باقی‌مانده در این قطعه شامل دو دستگاه پل 8 متری و یک دستگاه پل 6 متری نیز در واریانت روستای شیخ عطار و روسازی کل قطعه 4 است.

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: طول قطعه 5 پروژه 4 هزار و 670 متر بوده که تاکنون 85 درصد پیشرفت داشته و اعتبار اولیه آن 630 میلیارد ریال بوده که در داخل این قطعه تونلی به طول بیش از یک‌هزار و 880 متر وجود دارد و عمده عملیات باقی‌مانده قطعه 5 پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان، اجرای 300 متر بتن کف تونل و روسازی کل قطعه است.

وی بیان کرد: قطعه 6 واریانت تیژتیژ ـ گاران نیز 7 هزار و 190 متر طول دارد و با مبلغ 223 میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم‌اکنون 62 درصد پیشرفت داشته و عمده عملیات باقیمانده در این قطعه، دو روگذر عبور احشام و خاک‌ریزی و روسازی کل قطعه است.

ثابتی گفت: برای اجرای پروژه احداث جاده جدید سنندج ـ مریوان تاکنون بالغ بر 381 میلیارد تومان هزینه شده و اتمام و تکمیل پروژه به جز تقاطع غیرهمسطح گاران حدود 250 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

با این حال در حال حاضر حدود 17 سال از جاده سنندج-مریوان در استان کردستان می‌گذرد و هرسال زمان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدن از این پروژه تاریخی از این سال به آن سال کشیده می‌شود و هنوز که هنوز است زمان افتتاح آن مشخص نیست.

منبع: تسنیم

68

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد