ظرفیت ۱۰۸ هزار تنی سیلو و انبارهای غله اسدآباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از ظرفیت ۱۰۸ هزار تنی انبار و سیلوهای این شهرستان در راستای ذخیره سازی غلات امسال شهرستان خبر داد.

ظرفیت ۱۰۸ هزار تنی سیلو و انبارهای غله اسدآباد

سقراط بیرنگ، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای سه سیلو رسمی شامل سیلوی ظفری، آقاپور و کارخانه آرد در مجموع با ظرفیت ۹۲ هزار تن و انبارهای اتحادیه تعاون روستایی با ۱۶ هزار تن ظرفیت بوده که این تعداد سیلو و انبار اتحادیه ها برای ذخیره سازی غلات امسال شهرستان پیش بینی شده اند.

وی افزود: در سال جاری در بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع شهرستان کشت جو و گندم دیم و آبی توسط کشاورزان اسدآبادی انجام گرفته که از این میزان کشت افزون بر ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت جو دیم و آبی و ۱۸ هزار هکتار به کشت گندم جو و آبی اختصاص دارد.

بیرنگ با اشاره به اینکه برداشت جو دیم از مزارع شهرستان اسدآباد به زودی آغاز خواهد شد، ادامه داد: در سال جاری ۱۴۵ دستگاه کمباین سبک، سنگین و نیمه سنگین برداشت غلات شهرستان را برعهده خواهند داشت.

وی با اشاره به پیش بینی برداشت ۴۵ هزار تن جو و ۶۳ هزار تن گندم از مزارع شهرستان در سال جاری تصریح کرد: خرید تضمینی جو توسط بورس به قیمت ۱۶۳۰ تومان انجام خواهد شد.

بیرنگ گفت: ضمن اینکه خرید تضمینی گندم نیز توسط دولت در سال جاری به قیمت ۲۵۰۰ تومان انجام خواهد شد که پیش بینی می شود ۴۰ تا ۴۵ هزار تن از گندم تولیدی شهرستان از طریق خرید تضمینی به فروش برسد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد تعداد بهره برداران جو این شهرستان را ۳۳۰۰ نفر برشمرد و یادآور شد: کشت جو امسال شهرستان نسبت به سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها