راه‌اندازی سرور محاسباتی برای پردازش تصاویر راداری در دانشگاه تبریز

رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز از راه اندازی سرور محاسباتی پردازش تصاویر راداری، محاسبات سنگین و مدلسازی در دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی توسط گروه سنجش از دور و GIS این دانشکده خبر داد.

راه‌اندازی سرور محاسباتی برای پردازش تصاویر راداری در دانشگاه تبریز

دکتر بهروز ساری صراف در این خصوص اظهار کرد: این سرور مجهز به پردازنده i9 9900k آماده ارائه خدمات به اساتید، دانشجویان و محققین است که با مساعدت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب جایزه‌ی استادیاران جوان برای دکتر صدرا کریم زاده استادیار گروه سنجش از دور و GIS این دانشکده در نظر گرفته شد و ایشان جایزه متعلق به خود را برای استفاده همکاران و دانشجویان در اختیار دانشکده قرار داده است.

وی در ادامه به مزایای راه‌اندازی این سرور در این دانشکده یادآور شد: در این ارتباط محققین و دانشجویان علاقمند به پردازش تصاویر راداری علاوه بر استفاده از سرور، می‌توانند به صورت قانونی از لایسنس نرم افزار SARscape استفاده کنند.

به گفته وی، نرم افزار مذکور قابلیت اندازه گیری میدان جابجایی زلزله، مدلسازی مکانیزم زلزله، برآورد نرخ فرونشست دشت‌ها و برخی پایش‌های محیطی دیگر را دارد که می‌تواند در سایر مراکز علمی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس دانشکده برنامه ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز اضافه کرد: در همین راستا تمامی دانشگاه‌های کشور، سازمان فضایی کشور، سازمان نقشه برداری کشور، موسسه ژئوفیزیک (دانشگاه تهران)، پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به این نرم افزار و سیستم مجهز هستند.

دکتر صدرا کریم زاده، استادیار گروه سنجش از دور و GIS دانشکده برنامه‌ریزی و علوم محیطی دانشگاه تبریز است، چاپ بیش از 20 مقاله در مجلات علمی پژوهشی، تالیف 2 جلد کتاب از جمله سوابق علمی این استادیار دانشگاه تبریز است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • navid shakouri
    0

    با عرض معذرت فقط اسمش هست. من دانشجوی ارشد گروه سنجش از دور هستم، چنین چیزی فقط ظاهر داره و در عمل هیچی نداره و کل امکانات دانشکده در چند دستگاه رایانه قدیمی خلاصه میشه که امکانات پردازش داده های ماهواره ای معمولی رو هم ندارند. والسلام علیکم.

  • رقیه
    0

    حرف این دوست گرامی درسته. آقایون فقط تبلیغات راه میندازن تا کارهای نکرده و ضعفهای خودشون بپوشنن. بخدا گوره سنجش از دور دانشگاه تبریز هیچی نداره. قبلا استادی بود که معرف حضور همگان هست و همه چیز رو از ما دانشجویان قایم میکرد و درسم نمیداد و بعدش که ایشون رفت آقایون جانشین هم هیچ کاری نکردن. در حالیکه ترکیه تو سنجش از دور و جی آی اس اینقد پیشرفت کرده ما هنوز اسیر تکنولوژی 40 سال پیش هستیم. واقعا متاسفم برای این آقایون.

  • نهاوندی
    0

    معذرت میخوام آقای صراف دروغ میگن چنین چیزی وجود نداره

    نظرات شما -
    • میم
      0

      ایشون با همین دروغگوییها رییس دانشکده شدن ولی موقع درس دادن فقط قصه میگن از درس خبری نیست موقع سوال کردنم عصبانی میشن و شان ما رو پایین میارن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها