افزایش ۲۷درصدی مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به۱۴۶روستا با تانکر سیار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت مصرف آب طی سه ماه گذشته در استان متاثر از شرایط شیوع بیماری کرونا نزدیک به ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد.

افزایش ۲۷درصدی مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد/ آبرسانی به۱۴۶روستا با تانکر سیار

فیض الله پاسره، افزود: در استان با توجه به بارندگی هایی که صورت گرفته مشکلات کمبود منابع آب نداریم اما به دلیل نبود زیرساخت ها در بعضی از شهرهای استان، توپوگرافی خاص در بعضی شهرها مثل شهر یاسوج، عدم مدیریت فشار، فرسودگی شبکه و هدرروی بالا می تواند باعث شود که با مشکل کمبود آب مواجه شویم.

وی تصریح کرد: در شهرستان های گرمسیری مثل شهرستان بهمئی بخش روستایی به دلیل محدودیت منابع آبی تنش آبی داریم که برنامه های شرکت برای این مشکل این است که با اتمام پروژه انتقال آب از سد کوثر این مشکل به شکل پایدار حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: وضعیت مصرف آب طی سه ماه گذشته در استان متاثر از شرایط شیوع بیماری کرونا نزدیک به ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرد و چون بیماری هنوز وجود دارد و زنجیره آن قطع نشده و به گفته دانشگاه علوم پزشکی موج دوم بیماری در راه است به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی انتظار می رود این افزایش مصرف ادامه داشته باشد و دلیل دیگر اینکه به فصل گرما نزدیک می شویم و قطعا افزایش مصرف آب همچنان وجود دارد.

۹۰ درصد جمعیت روستایی استان دارای تاسیسات آب آشامیدنی

پاسره تاکید کرد: در این استان یک هزار و ۶۴۱ روستا داریم که از این تعداد یک هزار و ۴۸۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار هستند و حدود ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان دارای تاسیسات آب آشامیدنی سالم هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: حدود ۱۴۶ روستا با تانکر سیار آب رسانی می شوند که این آب کاملا سالم و بهداشتی است که این روستاها شامل روستاهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار هستند.

وی ادامه داد: براساس شاخص های وزارت نیرو ۷۴.۷ درصد از جمعیت روستایی استان دارای آب آشامیدنی سالم هستند که نزدیک به متوسط کشوری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان ۱۶ شهر داریم که ۱۰۰ درصد این شهرها دارای شبکه آب آشامیدنی هستند.

پاسره خاطرنشان کرد: در استان به صورت کلی ۲۳۴ هزار مشترک آب داریم که از این تعداد ۱۷۰ هزار مشترک شهری و ۶۴ هزار مشترک روستایی هستند.

وی تصریح کرد: در شهرهای کوهستانی بحث عدم پهنه بندی، فشار بالا در شبکه های آب و فرسودگی شبکه که منجر می شود اتفاقات شبکه زیاد باشد و باعث هدرروی آب شود و در روستاهایی که منابع تامین آب دیگری به غیر از آب شرب ندارند رعایت و صرفه جویی نمی کنند و استفاده های غیر شرب در فصل تابستان برای دام، اعشام و آبیاری باغات دارند، هرچند که ما سخت گیری های لازم را داریم و اعمال قانون می کنیم اما همچنان این مشکلات وجود دارد که ما انتظار داریم که مردم همکاری لازم را با شرکت آب استان داشته باشند تا با کمبود آب کمتری مواجه شویم و توصیه می کنیم به شهروندان که رعایت مصرف در آب شرب را داشته باشند و ما برای توزیع و تامین آب مردم با انشعابات غیرمجاز برخورد و اعمال قانون می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: طی سال جاری در پویش " هر هفته_الف_ ب _ایران" وزارت نیرو، استان ما اعلام آمادگی کرده است که نزدیک به ۹ مورد آب رسانی روستایی، یک پرژه تصفیه خانه شهر یاسوج و یک پروژه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب که مربوط به روستای "تنگاری" است قرار است در بهمن ماه امسال افتتاح شوند و سرمایه گذاری که برای این پروژه ها انجام گرفته ۱۱۰ میلیارد تومان پیش بینی می شود و بیش از ۱۰۰ روستا از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار می شوند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها