مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان:

فعالیت بدنسازی زنان در اصفهان ممنوع اعلام شد

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، فعالیت بانوان در رشته‌های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.

فعالیت بدنسازی زنان در اصفهان ممنوع اعلام شد

در شرایطی که طی سال‌های اخیر مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته‌های پاورلیفتینگ، فیتنس و مچ‌اندازی از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شده بود، مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در نامه‌ای به رییس هیات بدنسازی این استان، هرگونه فعالیت بانوان در رشته‌های بدنسازی را ممنوع اعلام کرد.

این ممنوعیت در حالی است که، بانوان از سال 92 مجوز حضور در کلاس‌های آموزشی و سمینارهای رشته بدنسازی را داشته‌اند و از سال 95 نیز می‌توانستند در رشته مچ‌اندازی به فعالیت حرفه‌ای بپردازند تا جایی که امسال اولین اعزام بانوان ایران به رقابت های آسیایی مچ‌اندازی انجام شد و بانوان ایران موفق به کسب عنوان سوم آسیا شدند.

 هم‌چنین سال گذشته نیز مجوز رسمی فعالیت بانوان در رشته پاورلیفتینگ از سوی وزارت ورزش و جوانان صادر شد و از سال جاری نیز بانوان فعالیت رسمی خود را در رشته فیتنس چلنج آغاز کردند و حتی اولین دوره مسابقات این رشته نیز شهریور سال جاری برگزار شد.

مشخص نیست که چرا این ممنوعیت مشخصا در استان اصفهان اعمال شده و آیا در سایر استان‌ها هم اجرایی خواهد شد یا خیر؟

پیگیرهای انجام شده از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام برای پیگیری چرایی این موضوع، بی‌نتیجه مانده است.

در بخشی از نامه مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان به رییس هیات بدنسازی این استان آمده است: "نظر به اینکه مجوز کتبی در خصوص فعالیت بانوان فدراسیون پرورش اندام در رشته‌های تحت پوشش صادر نگردیده است، لذا هر گونه فعالیت بانوان از قبیل برگزاری مسابقات، اردوهای تدارکاتی و مجوز برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری تا اطلاع ثانوی غیرقانونی است".

فعالیت بدنسازی بانوان اصفهانی ممنوع اعلام شد!

 

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • اا
    2

    مسوولین ایران همان خود طالبان هستند. به طور کلی در هر کشوری اگر............ باشد و رشد کند، تفکر طالبانی و افراطی گری نیز بوجود می آید.

  • Sadeq Boka
    2

    مسئولین ما از عهد پارینه سنگی هستن

  • طالبانیسم
    2

    انگار تغیرات سیاسی افغانستان و ایران با هماهنگی هم انجام شده!!! هردم از این باغ بری میرسد... چرا کارخانه های دخانیات و سیگار و قلیون خانه ها و کافی شاپ های افیونی و... موادفروشها را نمی بندید؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    چه کسی این آقا را مدیر کرده که معنی قانون را نمیداند . قانون به مصوبات مجلس میگویند . دستور هر نننه قنبری که قانون نیست .

  • شهروند
    13

    آقایون شب تا صبح کار کنند خانمها ورزش کنند مردا بیچاره
    آفرین حرکت خوب بود مقطی نباشه ادامه دار وپیوسته باشه
    چقدر ظرف بشوریم چای دم کنیم تازه کنترل تلویزیون هم
    دست خودشونه فقط برنامه آشپزی نگاه می کنند

    نظرات شما -
    • برو خودتی!
      2

      تو اگه این همه کار میکردی دیگه وقت خوندن خبر و نوشتن کامنت رو نداشتی!!!...تو فقط طرفدار مردسالاری هستی که نقش بازی میکنی... بیشتر خانمهای دور و برم باشگاه و تفریح و آرایشگاه میرن ولی به همه کارهای خونه هم میرسند

  • یکی از مردم
    1

    هرکدوم برای خودشون جمهوری خودمختار تشکیل دادن بعد مردمو از تجزیه طلبها می ترسونن اگه این رفتارها توی مشهد و اصفهان و... تجزیه طلبی نیست پس چیه؟!

  • شهرام.ر
    1

    فقط طالبان و شما ها برای متنفر کردن دنیا از حکومت های مذهبی کافی هستید. آفرین به هر دو ی شماها جاهلان امروزین.

  • بنده خدا
    10

    خونه ایی که ازش بوی غذا و چایی نیاد خونه نیس زن رو چه به کار و بدنسازی نمیدونم مردا چه طوری با این زنها ازدواج میکنن اسمش رو هم گذاشتن روشنفکری!!

  • حرف حق
    10

    وای دوباره این زنا چه حجمه ای راه انداختن آخه چه معنی داره زن ورزش بکنه و بیرون خونه با هزار تا نامحرم سر و کله بزنه آخرشم میشه عدم تمکین از مرد و خیانت به خانواده و طلاق و فحشایی که در جامعه توسط زنان انجام شده باید جلوی زنان گرفته بشه انشالله

    نظرات شما -
    • بنده خدا
      0

      حرفاتون واقعا درسته الان نصف طلاق ها به خاطر اینه که زن کار میکنه و پول در میاره و از مرد تمکین نمیکنه و مرد هم نمیتونه این رو قبول کنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها