بخشی از محور اهواز، هفتگل، باغملک و ایذه چهارخطه شد

معاون مهندسی و ساخت اداره کل اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: در راستای اجرای بخش‌هایی از چهارخطه کردن محور اهواز، هفتکل، باغملک و ایذه، پروژه چهارخطه از کیلومتر ۲۷ تا ۳۳ به طول ۷ کیلومتر در محور باغملک به ایذه به بهره‌برداری رسید.

بخشی از محور اهواز، هفتگل، باغملک و ایذه چهارخطه شد

رضا امیرپور، اظهار کرد: همزمان با ایام دهه فجر چهار پروژه شاخص در بخش راهسازی استان خوزستان به بهره‌برداری رسید که تسهیل کننده تردد و جابه‌جایی مسافر و کالاهای اساسی و صادراتی محسوب می‌شوند.

وی افزود: در راستای اجرای بخش‌هایی از چهارخطه کردن محور اهواز- هفتگل- باغملک- ایذه، پروژه چهارخطه از کیلومتر ۲۷ تا ۳۳ به طول ۷ کیلومتر در محور باغملک به ایذه به بهره‌برداری رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه باند دوم محور هفتکل به سمت باغملک به طول ۱۵ کیلومتر که بخش دیگری از پروژه چهارخطه محور اهواز، هفتگل، باغملک و ایذه است، به بهره‌برداری رسیده است و مجموع اعتبارات اختصاص داده‌شده به این دو پروژه بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال است.

امیرپور با اشاره به پروژه چهارخطه محور اهواز- هفتگل- باغملک - ایذه عنوان کرد: این محور یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد استان به شمار می‌آید که استان خوزستان را به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان متصل می‌کند. این مسیر دارای ترافیک سنگینی بوده است که با اجرای چهارخطه، ترافیک و تلفات جاده‌ای به حداقل خواهد رسید.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اظهار کرد: با افتتاح این پروژه و بهره‌برداری از آن شاهد کاهش حوادث جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی در این محور خواهیم بود. تکمیل چهار خطه این محور نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت چرا که محصولات کشاورزی مرغوب این منطقه در کوتاه‌ترین زمان به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات مهم اقتصادی و اجتماعی اجرای طرح توسعه این محور، افزود: اجرای کامل چهارخطه این محور باعث کاهش تصادفات رانندگی، کاهش طول مسیر، افزایش سطح ایمنی و سرعت جابه‌جایی مسافران خواهد شد.

امیرپور ادامه داد: محور اهواز- هفتکل - باغملک - ایذه یکی از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان خوزستان به شمار می‌رود و هر ساله شاهد حوادث ناگواری در این مسیر هستیم اما با اجرای پروژه‌ چهارخطه کردن در این مسیر امید می‌رود که حوادث جاده‌ای در خوزستان به حداقل برسد.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها