فعالیت ۲۱ مرکز نمونه‌ گیری کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۱ مرکز منتخب نمونه‌گیری تست کرونا در سطح این دانشگاه در حال فعالیت و آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

فعالیت ۲۱ مرکز نمونه‌ گیری کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی

دکتر افشین دلشاد، گفت: مراکز نمونه‌گیری بجنورد شامل مراکز ایثار واقع در شهرک شاهد، امام سجاد(ع) واقع در خیابان ۱۷شهریور جنوبی، مدافعین حرم واقع در شهرک گلستان و مرکز نمونه‌گیری هلال‌احمر واقع در میدان خرمشهر است که صبح و بعدازظهر فعال هستند.

وی تصریح کرد: مرکز جوادالائمه واقع در میدان دولت نیز در نوبت صبح به مراجعه‌کنندگان برای انجام تست کرونا ارائه خدمت می‌کند و علاوه بر این، آزمایشگاه دکتر قزلباش در بخش خصوصی نیز تست کرونا را انجام می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: مرکز نمونه‌گیری امام علی(ع) واقع در جنب بیمارستان امام علی(ع) بجنورد نیز که تحت نظر این دانشگاه است در نوبت صبح از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴ و نوبت عصر از ساعت ۱۶ تا ۱۹ آماده خدمت‌رسانی است.

وی با بیان اینکه در فاروج، مرکز شهری این شهرستان واقع در خیابان شهید عطاران در نوبت صبح فعال است، عنوان کرد: مرکز شهری گرمه هم واقع در خیابان پرستار ازجمله مراکز نمونه‌گیری کرونا در سطح دانشگاه هستند.

دکتر دلشاد گفت: سه مرکز نمونه‌گیری شیروان شامل مراکز شهید رزاز واقع در انتهای رزاز شمالی، سالن شهرداری واقع در بلوار چمران و سالن زینبیه واقع در خیابان امام رضا(ع)، نمونه‌گیری تست کرونا برای مراجعه‌کنندگان را انجام می‌دهند.

وی از فعالیت چهار مرکز نمونه‌گیری در شهرستان جاجرم نیز خبر داد و افزود: این مراکز شامل مرکز شهدای جاجرم، مرکز سنخواست، مرکز شوقان و مرکز چهاربید است که در ساعت کاری نوبت صبح فعال هستند.

وی اظهار کرد: مرکز شهری آشخانه واقع در خیابان نواب صفوی در شهرستان مانه و سملقان و مراکز منتخب راز و یکه سعود نیز در شهرستان راز و جرگلان ازجمله مراکز منتخب نمونه‌گیری تست کرونا در سطح دانشگاه علوم پزشکی استان هستند.

آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در استان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان ۵ سال به بالا در تمام مراکز تجمیعی و پایگاه‌های واکسیناسیون سطح استان، تصریح کرد: واکسن‌های مورد تأیید برای این گروه سنی، پاستوکووک و سینوفارم است و میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت، مشابه گروه‌های سنی بالاتر و بالغین است.

وی با بیان اینکه انتظار داریم که والدین، نسبت به تزریق واکسن به فرزندانشان اقدام کنند، تأکید کرد: در دسترس‌ترین واکسن، بهترین واکسن است همچنان شعار ماست، خوشبختانه هم‌اکنون انواع واکسن‌ها را در اختیار داریم، بنابراین افراد منتظر واکسن خاصی نباشند و حتماً برای دریافت دوزهای عقب‌افتاده و دوز سوم واکسن خود به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

پوشش ۵۰درصدی واکسیناسیون دوز سوم در خراسان شمالی

دکتر دلشاد عنوان کرد: پوشش واکسیناسیون دوز سوم در استان به حدود ۵۰ درصد رسیده است که نشان از مشارکت مردم در این امر دارد، بنابراین با توجه به اهمیت و تأثیر تزریق واکسن در کاهش میزان بستری و فوتی‌های کرونا در افراد واکسن زده نسبت به افرادی که واکسن نزده‌اند، بنابراین از مردم می‌خواهیم در زدن واکسن اهمال نکنند.

وی البته رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی در کنار واکسیناسیون را برای مقابله با کرونا و سویه جدید آن ضروری دانست و گفت: رعایت فاصله دو متر، بهبود تهویه در فضاهای عمومی، دقت بیشتر در بهداشت دست‌ها، زدن ماسک و پرهیز از دورهمی و میهمانی‌های کوچک و بزرگ ازجمله مواردی است که افراد باید توجه جدی داشته باشند.

منبع: ایسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد