گام‌ های مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور در خاش

گام های استوار و مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور و توسعه همه جانبه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان نوید دهنده آینده‌ای روشن و زندگی همراه با امید و آسایش مردم در این منطقه مرزی است.

گام‌ های مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور در خاش

صرف هزینه ها و اعتبارات کلان ملی برای اجرای پروژه های شاخصی مانند گازرسانی از ایرانشهر به خاش در مسیرهای دشوار و سخت گذر از نگاه بلند دولت برای کاهش دادن مشکلات مردم این شهرستان حکایت دارد.
ایجاد جاده دسترسی و برش دادن کوهها و تپه های سنگلاخی و حفاری های بیش از یکصد کیلومتری از حوزه های سخت گذر دامن و تیغ آب ایرانشهر تا ایرندگان خاش نشان دهنده اراده مصمم دولت برای خدمت رسانی بهینه به مردم منطقه است.
هم اینک مردم منطقه سردسیر خاش برای تهیه سیلندرهای گاز مایع مشکلات فراوانی را متحمل می شوند، بنابراین گازرسانی به این شهرستان از ضرورت های اجتناب ناپذیر است.
شماری از شهروندان خاش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از اقدامات ارزشمند و توجه ویژه دولت به مردم این منطقه و اجرای پروژه های شاخص و توسعه محور قدردانی کردند.

گام‌های مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور در خاش

محمد زارعی از شهروندان خاش بیان کرد: با اجرای پروژه های مختلف گازرسانی، راه آهن، جاده سازی و طرح های صنعتی بسیاری از مردم منطقه مشغول کار و فعالیت شده و برای آنان شغل و درآمد ایجاد شده و از طرفی دیگر مسیرهای توسعه و رشد و آبادانی شهرستان با شتاب بالایی در حال محقق شدن است.
وی اظهار داشت: حضور نیروها و دستگاه ها و ماشین آلات سنگین و سبک در مسیرهای سخت گذر و کوه ها و به جان خریدن خطرات قابل تقدیر است.
عبدالرحیم میری از شهروندان دیگر خاشی نیز گفت: اجرای پروژه های بزرگ و شاخصی مانند خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش بسیار زمان بر و پرهزینه بوده که مسیرهای دشوار و کوهها و تپه های سنگلاخی در کند شدن اجرای آن تاثیرگذار است.
وی افزود: شماری از دوستان و بستگان ما در این پروژه مشغول به کار هستند و از حمایت های دولت برای شتاب بخشیدن به اجرای پروژه های توسعه ای رضایت دارند.
این شهروند خاشی ادامه داد: طی کردن مسیرهای عبوری در سراشیبی و سربالایی های کوهها بسیار نفس گیر و آزار دهنده بوده، اما نیروهای دلسوز و پرتوان در پروژه خط انتقال گاز خطرات آن را به جان می خرند.
محمدرضا قلندرزهی نیز گفت: گازرسانی به خاش از مطالبات دیرینه مردم این منطقه بوده، زیرا اعتقاد داریم در این شهرستان با شرایط دشوار سردسیری باید گاز خانگی داشته باشد تا مردم به آسایش برسند.
وی افزود: حمل سیلندرهای گازمایع بر دوش مردم و ایستادن در صف های توزیع و تعویض سیلندرها بسیار آزاردهنده است.
این شهروند بیان کرد: خداوند را شاکریم عملیات اجرایی خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش با سرعت بالایی در حال انجام بوده و شبکه گازرسانی شهری خاش هم طی سال قبل در خاش به پایان رسیده و در برخی نقاط این شهر عملیات علمک گذاری و اشتراک پذیری و تامین گاز در حال اجراست.
محمد آقایی از مجریان پروژه خط انتقال گاز نیز بیان کرد: کار حفاری و هموارسازی مسیر برای اجرای خط انتقال پروژه گاز از ایرانشهر به خاش با دشواری صورت می پذیرد.
وی اظهار داشت: روزانه در مسافتی حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر عملیات جوشکاری و اتصال لوله های بیست اینچی با حساسیت بالایی در مسیرهای سخت گذر انجام می شود. 

گام‌های مصمم دولت برای تحقق وعده رییس جمهور در خاش

فرماندار خاش گفت: گازرسانی به شهرستان خاش از نیازهای اساسی مردم بوده که در فصول سرد و گرم سال با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند و از طرفی برای رفع احتیاجات گازی کارخانه سیمان و واحدهای تولیدی و صنعتی؛ در شمار پروژه های اولویت دار دولت تعریف شده است.

صاحب گل صالحی در حاشیه بازدید از پروژه‌ خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هم‌اینک پروژه شاخص خط انتقال گاز از ایرانشهر به خاش از مسیرهای سخت‌گذر به خوبی و با سرعت و شتاب و کیفیت بالایی به طول ۱۴۶ کیلومتر در حال اجرا بوده و امید می‌رود تا بهار سال آینده به بهره‌برداری رسد.
وی افزود: ۴۴ کیلومتر از خط انتقال گاز ۱۶ اینچی از خاش به ایرانشهر به پایان رسیده و ۱۰۲ کیلومتر از مسیر سخت‌گذر آن نیز با سرعت بالایی در حال اجرا و تکمیل شدن است.
فرماندار خاش ادامه داد: تاکنون برای اجرای این پروژه افزون بر یکهزار میلیارد تومان هزینه شده و مصارف مهم آن در حوزه مصرف خانگی، صنعتی و خدمات خواهد بود و قطعا مشکلات مردم شهرستان در این موضوع کاهش پیدا می‌کند.
رییس جمهور دهه فجر امسال در مراسم افتتاح پروژه های پتروشیمی کشور دستور گازرسانی به شهر خاش را صادر کرده که الحمدالله با دستور آیت الله رییسی عملیات اجرایی گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش آغاز شد.
استاندار سیستان و بلوچستان نیز دهه فجر امسال در مراسم آغاز گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد اظهار داشت: پروژه گازرسانی به شهر اسماعیل آباد و ۹۳ روستای خاش دارای ۳۵۰ کیلومتر خط توزیع و تغذیه، پنج ایستگاه تقلیل فشار پنج و ۱۰ هزار مترمکعب بر ساعت بوده و برای اجرای آن ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
حسین مدرس‌خیابانی افزود: شرکت گاز استان فارس به عنوان استان معین مجری پروژه بوده و ۱۵ هزار خانوار با اجرای این پروژه از گاز شهری بهره‌مند خواهند شد.
وی بیان کرد: در سال ۹۸ نیز ۳۰۰ کیلومتر شبکه گاز در شهر خاش با چهار ایستگاه اجرا شده است.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها