عشایر جنوب کرمان تا ٢٠ اردیبهشت‌ از ورود به مراتع خودداری کنند

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز طرح مدیریت چرای دام در این منطقه خبر داد و گفت: عشایر و روستاییان باید تا ٢٠ اردیبهشت‌ماه به منظور جلوگیری از تخریب مراتع از کوچ و ورود به مناطق ییلاقی و مراتع جنوب کرمان خودداری کنند.

عشایر جنوب کرمان تا ٢٠ اردیبهشت‌ از ورود به مراتع خودداری کنند

رضا سنجری روز شنبه در جمع خبرنگاران به شروع فصل کوچ در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: تا بیستم اردیبهشت سال جاری از ورود زودهنگام احشام و دام مازاد بر پروانه چرا و طرح مرتعداری و دامداران فاقد پروانه چرا به مراتع میان بند و ییلاقی منطقه جلوگیری می‌شود.

وی اجرای طرح مدیریت چرا را اقدام حفاظتی مهمی در زمینه ایجاد تعادل دام و مرتع دانست و این طرح را به عنوان یکی از سیاست‌های راهبردی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان برشمرد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی جنوب کرمان تصریح کرد: طرح مدیریت چرا هر سال از تاریخ ۲۰ اسفند ماه در منطقه جنوب کرمان اجرا می‌ شود.

وی اظهار داشت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع با متخلفان طبق قانون و با قاطعیت رفتار می‌شود.

وی ادامه داد: با معرفی این افراد به مراجع قضایی پروانه بهره‌برداری آن‌ها باطل و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

سنجری بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی مراتع تاکید کرد و  فراهم کردن زمینه و بستر مناسب به منظور تجدید حیات طبیعی گیاهان مرتعی در حفظ خاک، آب و توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه موثر دانست.

 وی گفت: مردم هر گونه گزارش آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی و چوب را از طریق شماره تماس ۱۳۹و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع به فرماندهی یگان حفاظت اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن رسیدگی شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها