آموزش بیش از ۴۷ هزار تبعه افغان برای مقابله با خطرات مین در دوغارون

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ هزار و ۸۳ تبعه افغان در مرز دوغارون آموزش‌های پیشگیری از خطرات مین را فرا گرفته‌اند.

آموزش بیش از ۴۷ هزار تبعه افغان برای مقابله با خطرات مین در دوغارون

هادی رمضانی، اظهار کرد: این تعداد که ۴۳ هزار و ۲۲۵ نفر مرد، ۲۱۸۳ نفر زن و ۱۶۷۵ نفر کودک را شامل می‌شود، مهمترین آموزش‌های لازم درباره خطرات مربوط به مین شامل تشخیص انواع مین و گلوله‌های منفجر نشده، نحوه برخورد با مصدومان و آشنایی با رنگ‌ها، تابلوها و محل‌های مین‌گذاری را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های مربوط به برخورد با مین در مناطق جنگی این آموزش‌ها به صورت سالانه و در فواصل مختلف برای اتباع افغانستانی که قصد ورود به کشورشان را دارند، انجام می‌شود. سال گذشته ۴۲۸ هزار و ۸۸۶ نفر شامل ۴۰۹ هزار و ۱۰ مرد، ۱۰ هزار و ۲۹ زن و ۹۶۶۷ کودک در کلاس‌های آگاهی از خطرات مین مرز دوغارون شرکت کردند.

رمضانی بیان کرد: سرعت خنثی‌سازی مین در افغانستان نشان‌دهنده این است که این روند ده‌ها سال طول خواهد کشید و برای مواجه شدن با خطرات احتمالی مین و مناطق آلوده به آن لازم است که مردم این کشور توانمندی کافی را کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان رضوی مهمترین استان برای حضور مهاجران و مرز دوغارون مهمترین محل تردد این اتباع است، ارائه این آموزش‌ها از سال ۱۳۸۲ در این استان آغاز شده و در این بازه ۱۶ ساله بیش از سه میلیون و ۸۰۰ نفر در مرز دوغارون آموزش آگاهی از خطرات مین را فرا گرفته‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر تایباد تصریح کرد: در دوران شیوع ویروس کرونا طی ۶ مرحله از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ بسته‌های بهداشتی شامل ۴۰۲ هزار و ۲۶۰ ماسک و ۷۷۰ هزار ژل ضدعفونی‌ کننده به مرکز جهت توزیع بین اتباع افغان در مرز دوغارون ارسال شده است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها