کاهش ۱۲ درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در لرستان

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: تلفات حوادث رانندگی استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۹۳ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۱۲ درصدی تلفات حوادث جاده‌ای در لرستان

محمدرضا فارسی نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلفات حوادث رانندگی استان طی سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱.۹۳ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: طی ۳ ماهه نخست سال جاری ۹۶ نفر (شامل ۲۵ نفر زن و ۷۱ نفر مرد) به علت حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند. 

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان بیان داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۰۹ نفر بود، ۱۱.۹۳ درصد کاهش یافته است.

فارسی نژاد با اشاره به آمار مراجعین جرحی حوادث رانندگی گفت: در سه ماهه نخست امسال دوهزار و ۳۵۳ مورد معاینات مربوط به مصدومان تصادفات جرحی در مراکز پزشکی قانونی استان انجام شده که از این تعداد هزار و ۶۵۳ نفر مرد و ۷۰۰ نفر زن بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار مراجعین تصادفات جرحی به پزشکی قانونی استان دوهزار و ۸۸نفر بود، ۱۲.۷درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان با بیان اینکه اقدام درمانی بر معاینات پزشکی قانونی ارجح است، افزود: صدمات و جراحات ایجاد شده در مصدومان معمولا تا چند روز بعد از نزاع همچنان باقی است و نیازی به فوریت در معاینه آنها نیست، لذا جهت معاینه از جابجا کردن مصدومان که خطر خونریزی و ایجاد عفونت زخم دارند، خودداری کنید.

فارسی نژاد در خصوص نکات ضروری برای مراجعین تصادفات، گفت: در پزشکی قانونی اقدامات درمانی صورت نمی‌گیرد، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از تصادف یا منازعه که نیازمند اقدامات درمانی هستند، مراجعه به مراکز درمانی جهت انجام اقدامات لازم می باشد چرا که تأخیر در درمان می‌تواند جان مصدوم را به مخاطره بیاندازد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نعمت
    0

    تصادفات جاده ای کم شده بجاش آمار قتل و جنایت بالا رفته مثل واقعه قتل یک خبرنگار در ازنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها