بهره برداری ۱۰۲۲ پروژه عمرانی در خوزستان/ کلنگ زنی و بهره برداری پروژه های عمرانی شیرین شهر به اعتبار۱۶۰۰ میلیارد ریال

آیین بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های افتتاحیه شهر جدید شیرین شهر با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت با حضور معاونت عمرانی استانداری خوزستان انجام شد.

بهره برداری ۱۰۲۲ پروژه عمرانی در خوزستان/ کلنگ زنی و بهره برداری پروژه های عمرانی شیرین شهر به اعتبار۱۶۰۰ میلیارد ریال

صبح روز دوشنبه هشتم شهریور آیین بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های افتتاحیه شهر جدید شیرین شهر با اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت با حضور معاونت عمرانی استانداری خوزستان، مدیر عامل شرکت عمرانی شهر جدید شیرین شهر، فرماندار شهرستان کارون،سرپرست اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولین خوزستان در شهر جدید شیرین شهر انجام شد.

محمد خانچی معاونت عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت: در هفته دولت ۱۴۰۱، قریب به ۱۰۲۲ پروژه عمرانی در سطح استان داشتیم که مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این تعداد پروژه در استان خوزستان که بعداً جز مصوبات سفر اول رئیس جمهور که به اتمام رسیدند و مورد بهره برداری قرار گرفتند، نویدبخش روزهای خوبی جهت توسعه در سطح استان خوزستان و توجه ویژه دولت نسبت به این استان است.

خانچی گفت: از زحمات آقای استاندار و دولت مردان استان در تحقق این حجم کار در استان خوزستان که استان را تبدیل به یک کارگاه عمرانی کرده است تقدیر می کنم.

معاونت عمرانی استانداری خوزستان گفت: امروز در شهر جدید شیرین شهر ۹ پروژه در بخش‌های مختلف طرح نهضت ملی مسکن را داشتیم که تعدادی از امروز آغاز عملیات اجرایی کرد و تعدادی نیز واحدهای مربوط به مددجویان بهزیستی بود واگذار شد.

وی ادامه داد: از همه مهمتر پکیج بیولوژیکی بود که توسط یکی شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده بود و امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

IMG-20220830-WA0012

خانچی با اشاره به نقش شرکت های دانش بنیان،ذکر کرد: برای تصفیه فاضلاب به بخشی از این شهر خدا را شاکریم و افتخار می کنم که در کنار پروژه های عمرانی با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان تاثیرگذار بوده و در تمامی پروژه کنار عملیات اجرایی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه نخبگان را داریم.

 وی در پایان گفت: توصیه کردیم حمل و نقل شهری تقویت شود تا سکونت در این محل افزایش پیدا کند.

همچنین در این آیین سید حسین سید نور مدیر عامل شرکت شهر جدید شیرین شهر در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی، عنوان کرد : افتتاحیه های شهر جدید شیرین شهر، شامل افتتاح ۹ پروژه عمرانی، زیربنایی که ۲۳ میلیارد تومان از این پروژه ها شامل طرح نهضت ملی است و هفت پروژه عمرانی به مبلغ ۳۵میلیارد تومان شامل پروژه های زیربنایی و یک پروژه پکیج فاضلاب است.

IMG-20220830-WA0011

وی گفت: پروژه های زیرمجموعه شهر جدید شیرین شهر بنیاد تعاون ناجا هستند که بالغ بر ۱۰۵ میلیارد تومان تومان که شامل ۳۰۶ واحد تکمیل و اجرای آپارتمانهای بنیاد تعاون ناجا در طرح نهضت ملی و زیر سازی آن می‌باشد.

وی ادامه داد: شیرین شهر با مساحت ۶۸۰۸ هکتار شامل ۱۰۰۸ هکتار محدوده قانونی و ۵۸۰۰ هکتار حریم شهر در جنوب غربی اهواز با فاصله ۲۷ کیلومتر و با فاصله ای نزدیک از شرق به شادگان و از جنوب به آبادان و خرمشهر دسترسی دارد.

سید نور تصریح کرد: افق جمعیت پذیری شهر ۷۵۰۰۰ نفر می باشد که هم اکنون قریب به ۴۷۰ خانوار نزدیک به ۲۶۰۰ نفر جمعیت ساکن شهر می باشد.

مدیر عامل عمرانی شرکت عمرانی شهر جدید شیرین شهر گفت: ۲۳۰۰ نفر در محله ۳ و باغ ویلاها و قسمتی از محله مسکن مهر ساکن هستند، که بر اساس تصمیمات مدیریت ما جایی که مردم ساکن هستند پروژه‌ها را بیشتر فعال کنیم تا بتوانیم خدمات رسانی بهتری را به مردم در آنجا شکل دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال رایزنی با شرکت ها و ادارات استان جهت اخذ تفاهم نامه و اسکان کارمندان و‌ کارگران ادارات استان می باشیم.

سید نور ادامه داد: اکنون قریب به ۴۷۰ خانوار نزدیک به ۲۶۰۰ نفر جمعیت ساکن شهر می‌باشد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در پایان گفت: در حال حاضر قرارداد واگذاری ۵۰۰ واحد دیگر نیز منعقد گردید و در سال ۱۴۰۱ اسکان آنها انجام خواهد شد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برابر افق جمعیتی کوتاه مدت سال ۱۴۰۴ جمعیت ساکن شهر به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

همچنین در این آیین سعید کعبی فلاحیه سرپرست فرماندار شهرستان کارون نیز ضمن گرامیداشت هفته دولت،گفت: از مدیر عامل شرکت عمرانی شیرین شهر بابت اطلاع رسانی چالش های این شهر در جهت گام های سریع و بلند برای تسریع اسکان پذیری تقدیر می کنم.

خواستار دستگاه های خدمات رسان جهت افزایش اسکان در شیرین شهر هستیم 

کعبی فلاحی بیان داشت: در جهت افزایش اسکان در شهر جدید شیرین شهر خواستار استقرار دستگاه های خدمات رسان، مثل بانک، نیرو انتظامی، و….. هستیم.

گفتنی است: وجود اراضی بکر در شیرین شهر و اطراف آن جهت استفاده در کاربری های کشاورزی گردشگری و تفریحی توسعه گردشگری و توریسم به عنوان زمینه اقتصادی برای رشد و توسعه شهر در نظر گرفته شده است.

منبع: بهار اهواز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها