درنشست خبری شورای شهر اهواز با اصحاب رسانه مطرح شد

تاکید رییس شورای شهر اهواز بر شتاب یافتن پروژه های عمرانی

رییس شورای شهر اهواز امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز ۱۳ دی در سالن شورای شهر اهواز برگزار شد گفت : وضعیت امروز پروژه های عمرانی اهواز مورد رضایت ما نیست و پروژه های عمرانی محلات و‌ مناطق مختلف اهواز باید شتاب بیشتری پیدا کنند.

تاکید رییس شورای شهر اهواز بر شتاب یافتن پروژه های عمرانی

سیاوش محمودی اظهار کرد : تلاش ما در این دوره هم افزایی با دستگاهای اجرایی و استفاده هر چه بیشتر از ظرفیتهای شهرداری است. ‌شهرداری پروژه ای مشترک با شرکت توزیع برق اهواز برای جمع آوری پایه های برق نازیبا در معابر اصلی شهر داشته و نورهای کم مصرف را هم استفاده کرده است .

محمودی گفت : ‌شهرداری با شرکت آبفا اهواز هم تعاملات خوبی برای کمک به دفع آبهای سطحی و‌ حوزه حمل و نقل (پیرامون نوسازی ناوگان تاکسیرانی) اهواز داشت که  معتقدیم باید ون ها یا میدل باس را اضافه کنیم .

در حوزه سرمایه گذاری چندان موفق عمل نکرده ایم 

این مقام مسئول تصریح کرد : در حوزه سرمایه‌گذاری چندان موفق نبودیم ولی به زودی در شورای عالی چند پروژه به نتیجه خوب می رسد.

وی‌ خاطر نشان کرد : یکی‌از گلایه های مردم ، وجود حفره ها و چاله های سطح شهر است که ظرف ۹ ماهه گذشته بالغ بر یک میلیون متر مربع در محلات و‌مناطق مختلف شهر اهواز آسفالتکاری  شده است .

رییس شورای شهر اهواز با بیان اینکه ، قرارداد شهرداری برای آسفالت خیابان ها با شرکت آبفا ۳۰ میلیارد تومان بود که به اتمام رسید ولی مقرر شده قرار داد جدید منعقد گردد .

محمودی گفت : خواسته ما از شهرداری این است ظرف پنج ماه آینده حداقل یک ونیم‌ متر مربع آسفالتکاری انجام شود هرچند نیاز اهواز بیش از این حجم آسفالت است.

وی در خصوص معضل نخاله های ساختمانی شهر اهواز گفت : دستگاههای مختلف اجرایی که اراضی در سطح شهر دارند باید زمین های خود از محصور کنند و شهرداری هم باید در این عرصه کار ساماندهی را آغاز کند.

محمودی تصریح کرد : در این راستا مسیر فرودگاه به میدان چهار اسب توسط شرکت نفت محصور شده است و این انتظار می رود همکاری دیگر ارگان های دولتی در این عرصه بیشتر شود.

این مقام مسئول گفت : طی ۲۳ هفته قبل پروژه های مختلفی اجرا شد و به جز پروژه های شاخص ، بالغ بر ۴۰۰میلیارد  برای پروژه های سطح شهر هزینه شده است .

وی تاکید کرد: وضعیت امروز پروژه های عمرانی اهواز مورد رضایت ما نیست باید پروژه های عمرانی محلات و‌مناطق مختلف اهواز شتاب بیشتری پیدا کنند.

اجرای طرح های ویژه دفع آبهای سطحی در برخی مناطق گره گشای  معضل آبگرفتگی معابر شهری 

رییس شورای شهر اهواز ، همچنین در خصوص مشکلی که پس از بارندگی ها در سطح معابر و خیابان ها بوجود می آید گفت : باید چند طرح ویژه دفع آبهای سطحی در برخی مناطق اجرا شود تا این گونه مشکلات کمتر گردد.

محمودی بیان کرد : اگر شبکه فاضلاب اهواز تکمیل شود باز هم نمی‌توان انتظار داشت هیچ گونه آبگرفتگی در سطح خیابان ها و معابر نداشته باشیم ولی شهرداری می تواند بازوی شرکت آبفا در رفع معضل آبگرفتگی معابر و خیابان ها باشد .

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران پیرامون عملکرد  معاونت فرهنگی  و امور اجتماعی شهرداری اهواز گفت : این سازمان در برخی حوزه ها موفق عمل کرده و ۴۰ زمین ورزش به همت این سازمان دهه فجر به بهره برداری می رسد و تا کنون هفت زمین از این تعداد زمین ورزشی اجرا شده است .

محمودی عنوان کرد : گلایه ما پیرامون عملکرد معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری اهواز  ، در حوزه شهروندی است که باید در حوزه آموزش شهروندی برنامه ریزی بیشتری داشته باشند.

وی‌ در خصوص حفظ ونگهداری پروژه ها در اهواز گفت : بحث فرهنگی و آموزش شهروندی در این حوزه مطرح است که مردم باید همکاری بیشتری کنند و شهرداری نیز در بحث آموزش شهروندی برای نگهداری پارکها و فضای سبز و مبلمان شهری باید آموزش های بیشتری داشته باشد ‌.

محمودی اضافه کرد : طی ۹ ماهه قبل در حوزه های مختلف ۶ هزار ساعت کار آموزش انجام شده است و‌ این آموزش ها باید برای شهروندان و‌کارکنان هم برگزار شود.

این مقام مسئول اضافه کرد : در بحث ایجاد امنیت در فضای پارکها ، تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی قرار است داشته باشیم تا آرامش و امنیت پارکها برقرار شود و وانت بارها هم ساماندهی شوند.

وی در ادامه این نشست خبری ، از بهره برداری پارک ولیعصر برای بانوان و‌ خانواده خبر داد که ظرفیتی خوب برای ایجاد نشاط و‌ آرامش به شهروندان است.

چالش اصلی شهرداری  ساماندهی نیروی انسانی است

رییس شورای شهر اهواز گفت : چالش اصلی شهرداری، ساماندهی نیروی انسانی است و در صورتیکه این کار انجام شود توسعه هم اتفاق خواهد افتاد .

محمودی همچنین از خریداری قریب ۶ هزار سطل زباله خبر داد‌ که در آینده نزدیک در سطح شهر جانمایی می‌شوند.

این مقام مسئول ، در خصوص راهکارهای جدید برای احیای بافتهای فرسوده هم بیان کرد : ستاد باز آفرینی شهر و ستاد باز آفرینی استان باید فعال شود.

وی‌ افزود : مسئولیت این کار در شهر برعهده فرماندار و در استان بر عهده استانداری است که ریاست آن معاون عمرانی استاندار می باشد ‌و شهرداری هم در این عرصه وظایفی دارد که آنها را انجام می دهد.

منبع: نبض شهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    همه مشکلات مملکت با دستور وتاکید وباید حل میشه !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها