قطعی آب آشامیدنی ۲۲ هزار خانوار چالوسی بر اثر رانش زمین

آب آشامیدنی ۲۲ هزار مشترک آب و فاضلاب چالوس که تا روز گذشته براثر بروز سیل قطع شده بود امروز( سه شنبه) باردیگر بنا به گفته مسوولان امر براثر رانش زمین متاثر از سیلاب و شکستی خط انتقال حفاری شرکت گاز قطع یا با افت فشار مواجه شد.

قطعی آب آشامیدنی ۲۲ هزار خانوار چالوسی بر اثر رانش زمین

سیل خانمان برانداز که عصر روز شنبه هفته جاری در غرب و مرکز مازندران جاری شد خسارت های جبران ناپذیری به زیرساخت ها، تاسیسات آبرسانی و عمومی و زندگی این استان وارد کرد و بنا به گزارش های شرکت آب و فاضلاب مازندران این حادثه سبب قطعی آب دست کم ۱۳ هزار مشترک شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران روز گذشته به نقل مدیرعامل این مجموعه به رسانه ها گزارش داد : گروه های عملیات واکنش سریع این شرکت به محض وقوع این رخداد خسارت زا و تلاش های شبانه روز تا روز گذشته اقدام به رفع مشکل قطعی آب آشامیدنی در این منطقه کردند.

امروز سه شنبه هم این روابط عمومی به قول مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مازندران گزارش داد: براثر رانش زمین و شکستی خط انتقال متاثر از حفاری های شرکت انتقال گاز و سیل در حوالی پارک سنگی ابتدای کمربندی چالوس سبب قطعی و افت فشار آب ۲۲ هزار خانوار چالوسی شد.

بهزاد برار زاده در این باره توضیح داد : در این حادثه حدود ۲۰ متر از خط انتقال اصلی ۵۰۰ میلیمتری "آزبست " شهر چالوس به علت حفاری شرکت انتقال گاز و رانش زمین در پی وقوع سیل دچار شکستگی شد و ۲۲ هزار خانوار از مردم شهر چالوس و روستاهای بخش مرکزی با قطعی آب مواجه شدند.

وی افزود: گروه های واکنش سریع و امدادی شرکت از شب گذشته مشغول بررسی و رفع شکستگی هستند و تا ظهر امروز عملیات جابجایی لوله خط انتقال انجام می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: آبگیری مخازن و شبکه های توزیع تا پایان امشب صورت می گیرد و به تدریج آب آشامیدنی مشترکان برقرار خواهد شد.

وی در پایان از صبوری مشترکین قدردانی کرد و اظهار داشت: ۶ دستگاه تانکر سیار در حال آبرسانی به مردم هستند و تا برطرف شدن قطعی کامل آبرسانی سیار همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، سیل اخیر حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به شبکه های آبرسانی مازندران خسارت زد.

بارش‌های سیل‌آسای عصر شنبه ۱۳ آبان که از غرب مازندران وارد استان شد در برخی مناطق غربی طغیانی شدن رودخانه‌ها و آبگرفتگی شدید معابر را به دنبال داشت.

این سیل افزون بر تخریب چند دهانه پل به هفت روستای شهرستان عباس‌آباد و شماری از واحدهای مسکونی مسیر رودخانه و زیرساخت‌های گردشگری حوالی سد زوات چالوس خسارت جدی وارد کرده است. در برآوردهای اولیه حجم خسارات سیل در استان مازندران تاکنون نزدیک به سه هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

شهرستان چالوس با برخورداری از سه نقطه شهری و حدود ۱۶۰ نقطه روستایی در غرب مازندران قرار دارد.

 

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها