مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان اعلام کزد

افزایش ۸ درصدی در احداث جاده روستایی در استان خوزستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان مجموع اعتبارات هزینه شده در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان را ، یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

افزایش ۸ درصدی در احداث جاده روستایی در استان خوزستان

به گزارش خبر فوری، محمد جولانژاد امروز دوشنبه ۲۷ آذر ماه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و‌نقل و‌ راهداری در سالن جلسات این اداره برگزار شد، پروژه های در دست اقدام این اداره را نیز سه هزار و ۱۵۶ میلیارد تومان بیان کرد .

جولانژاد اظهار کرد : فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خوزستان با سال‌های گذشته تفاوت زیادی ندارد و به صورت مستمر در حال انجام است.

وی افزود: وجه تمایز اقدامات سال جاری با گذشته در به‌روزرسانی و افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف است .

این مقام مسئول ، آمار احداث جاده های روستایی توسط این اداره را ،در سال گذشته ،۱۷۰ کیلومتر خواند و افزود از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۱ کیلومتر جاده روستایی احداث شده که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۸ درصدی را داشته‌ایم، با این حال احداث ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی دیگر نیز در برنامه است با این حال این آمادگی را داریم در صورت تأمین بودجه ۵۰۰ کیلومتر جاده روستایی آماده آسفالت را آسفالت کنیم.

وی افزود : در نگهداری راه‌ها ۶۰ درصد، خط‌کشی ۶۹ درصد، اجرای حفاظ میانی ۲۸۷ درصد،روشنایی ۷۰ درصد، نصب علائم و تجهیزات ۱۰ درصد و در زمینه احداث و تعمیرات پل ۵۵ درصد افزایش داشته‌ایم.

جولانژاد گفت :بیش از ۸۸ درصد از دو هزار و ۲۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای جاده آسفالت هستند.

۱۳۹ دوربین ثبت تخلف در محورهای خوزستان فعال است

وی در خصوص فعالیت دوربین ها ی ثبت تخلف در اهواز گفت : تا سال گذشته ۱۰۳ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان خوزستان وجود داشت و در سال جاری قرار داد تأمین ۶۰ دوربین منعقد شده است .

جولانژاد گفت : از این تعداد ، ۳۶ دوربین نیز به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر ۱۳۹ دوربین ثبت تخلف در محورهای استان فعال است و با بهره‌برداری کامل از سامانه‌ها تمام محورهای استان تحت پوشش این دوربین‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود : سامانه‌های ثبت تخلف رانندگی در محورهای استان علاوه بر سرعت لحظه‌ای، سرعت متوسط را نیز محاسبه می‌کنند که در صورت وقوع تخلف دوربین بعدی آن را ثبت می‌کند.

جولانژاد، از ثبت ۷۰۰ هزار تخلف رانندگی در هشت ماهه نخست امسال خبر داد و گفت : بالغ بر ۱۸۰ هزار مورد آن به ثبت تخلف در سرعت متوسط برمی‌گردد.

وی یکی از برنامه های اداره کل راهداری و حمل و‌نقل جاده ای خوزستان را ، احداث پاسگاه‌های پلیس راه برشمرد و افزود: احداث ۳ پاسگاه در مسیرهای اهواز به سوسنگرد، هندیجان به دیلم و امیدیه به دیلم در دستورکار قرار دارد و پیگیر احداث پاسگاه پلیس راه بندر امام خمینی (ره) توسط منطقه ویژه اقتصادی هستیم.

مدیر کل حمل و نقل جاده ای خوزستان در ادامه این نشست خبری با بیان اینکه نگهداری راه‌ها وظیفه اصلی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است تصریح کرد : عملیات‌های آسفالتی که انجام می‌شود دارای ضمانت پنج‌ساله است؛ و در صورت آسیب باید توسط پیمانکار باید ترمیم شود و بعد از آن نگهداری و ترمیم آن بر عهده اداره کل راهداری است.

جولانژاد ، با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد کالاهای اساسی کشور از طریق بندر امام خمینی در ادامه وارد و به سایر استان‌ها منتقل می‌شود افزود : از ابتدای سال تاکنون ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از مبادی استان خوزستان به سایر استان‌ها حمل شده است که نزدیک به ۹ میلیون تن آن از مبدا بندر امام خمینی (ره) بود.

وی خاطر نشان کرد : واردات کالاهای اساسی در سال جاری به سال گذشته کاهش یافته است، با این حال طی دو ماه اخیر رونق بیشتری داشته‌ایم.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها