خارج کردن قیچی از جمجمه پسر ۸ ساله

پسر ۸ ساله که هنگام درگیری کودکانه با برادرش بر اثر فرورفتن قیچی به جمجمه‌اش مجروح شده بود با یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز در بیمارستان بندرعباس نجات یافت.

خارج کردن قیچی از جمجمه پسر ۸ ساله

شامگاه ۱۷ اسفند پسربچه‌ای ۸ ساله با آمبولانس از شهرستان بستک به مجتمع آموزشی درمانی پژوهشی پیامبراعظم(ص) بندرعباس اعزام شد.

طبق معاینه اولیه و بررسی انجام شده، مشخص شد که وی با برادرش دعوا کرده و بر اثر پرتاب کیف لوازم آرایشی مادرشان ناگهان قیچی «ابروی» مادر از کیف خارج شده و در جمجمه مرساد 8 ساله فرو رفته است که بلافاصله خانواده وی را به بیمارستان بستک منتقل کردند و از آنجا به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اعزام شد.
دکتر آرمین عظیمی متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات گفت: قیچی از جمجمه بیمار رد شده و تابل جمجمه را سوراخ کرده و به سینوس‌های وریدی اصلی نزدیک شده بود که بلافاصله سی تی آنژیو گرافی انجام شد و سپس در اتاق عمل پوست بیمار باز و مقداری از استخوان جمجمه برداشته شد تا بتوان قیچی را از جمجمه خارج کرد.
این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات با اشاره به اینکه این جسم خارجی به اندازه ٢ سانت داخل جمجمه شده بود، گفت: قیچی وارد مغز نشده وآسیب جدی وارد نکرده بود.
این عمل حدود یک ساعت به طول انجامید و در حال حاضر بیمار در بخش داخلی مغز و اعصاب تحت مداوا و بستری است.

منبع: ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها