جلسه برکناری شهردار اهواز برای سیزدهمین بار متوالی لغو شد

جلسه برکناری شهردار اهواز برای سیزدهمین بار متوالی به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر تشکیل نشد.

جلسه برکناری شهردار اهواز برای سیزدهمین بار متوالی لغو شد

جلسه شورای اسلامی شهر اهواز که قرار بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برگزار شود، به دلیل غیبت برخی از اعضا و نرسیدن به حد نصاب، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رییس شورای شهر اهواز لغو شد.

پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، این جلسه لغو و به زمان دیگری موکول شد. حجت الله زارع زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در این جلسه بودند.سیدمحمدعلی پورموسوی، رییس شورای شهر اهواز، گفت که این جلسه نیز مانند جلسات گذشته به حد نصاب نرسید، در حالی که به اعضا اعلام شده بود به دلیل رسیدگی به برخی لوایح شهرداری در جلسه حاضر شوند.

وی افزود که شورا به دنبال رفع مسائل و مشکلات شهر است، اما اعضا این بار نیز حضور نیافتند و ختم جلسه امروز را اعلام کرد.چند روز پیش نیز سید کریم حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفته بود: یکی از معاونان وزیر کشور به صورت مستقیم در امور شورای شهر و شهرداری کلانشهر اهواز دخالت می‌کند و از عوامل نابسامانی در شهرداری اهواز است.

وی گفته است: در دولت سیزدهم تا کنون چند هزار میلیارد تومان در قالب حق آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری اهواز پرداخت شده است اما متاسفانه نه تنها این مبالغ صرف مسائل شهری نظیر آبگرفتگی، آسفالت، فضای سبز، مبلمان شهری، ورودی‌های شهر و معضل پسماند نشده است، بلکه گزارش هزینه‌کرد این اعتبار نیز به مردم و نمایندگان مردم در مجلس و شورای شهر و حتی استانداری داده نشده است.

نماینده مردم اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی گفته بود: چند ماه است که جلسات شورای شهر اهواز تشکیل نمی‌شود و تا کنون حدود ۱۲ جلسه شورا به علت عدم حضور اقلیت حامی شهردار، به حدنصاب نرسیده است.

حسینی بیان کرد: پرونده نمایندگان غایب شورای شهر اهواز به هیئت تخلفات ارسال شده است، اما مورد رسیدگی قرار نگرفته است.وی گفته است: شهردار اهواز ساکن این شهر نیست و طبق قانون شورای شهر اهواز مکلف به رسیدگی به این موضوعات است اما عده‌ای مانع از انجام این وظیفه قانونی می‌شود.به گزارش فارس دستور استاندار خوزستان و مصوبه شورای شهر اهواز برای آغاز به کار جلسات شورا از ابتدای سال به جایی نرسید و شورا وارد چهارمین ماه تعطیلی شد تا نه تنها قانون‌مداری بلکه عیار قاطعیت استاندار را در محک قرار دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها