معاون وزیر تعاون: همه ما مسئولان جمهوری اسلامی، کارگر ملت هستیم

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه ما، مسوولان جمهوری اسلامی کارگر ملت هستیم؛ ملتی که هر چقدر برای خدمت به آنها تلاش کنیم باز هم تقصیر و کوتاهی داریم.

معاون وزیر تعاون: همه ما مسئولان جمهوری اسلامی، کارگر ملت هستیم

سید محمدرضا حسینی روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی کار و کارگر در بازدید از شرکت لوله‌سازی اهواز در حضور مدیرعامل و جمعی از مدیران این شرکت اظهار داشت: چون امام راحل(ره) فرمودند این ملت بهتر از ملت عهد رسول‌الله در مدینه و ملت عهد امیرالمومنین(ع) در کوفه هستند.

به فرموده مقام معظم رهبری، امام راحل یک حکیم به تمام معنا هستند، امام درست و دقیق می‌گوید. وقتی این را بیان می کنند یعنی من و امثال من هر چقدر تلاش کنیم باز هم کوتاهی داریم. 

ملت ایران از امت های عهد رسول اکرم و امیرالمومنین بهتر است 

وی ادامه داد: این ملت هم چپ و راست، کرد و لر ندارد و همه را شامل می شود. باحجاب، بی حجاب و کم حجاب را نمی گوید و همه را می گوید. این ملت، از آن ملت ها در عهد رسول الله و امیرالمومین(ع) بهترند و هر چقدر تلاش کنیم در مقابل این ملت دچار تقصیر و کوتاهی هستیم مگر این که در راه این ملت به فیض عظمای شهادت برسیم و خداوند کوتاهی ما را جبران کند. 

حسینی گفت: امیدواریم خداوند توفیق دهد که قدردان این ملت باشیم و تا زمانی که در جایگاه خدمت هستیم، صادقانه و خالصانه از تمام ظرفیت های خود استفاده و به این ملت خدمت کنیم. آرزومندم به عنوان یک مقام سیاسی در جایگاه معاون وزیر در جمهوری اسلامی به جایگاه کارگری ملت نائل شوم. 

کارگر، ضعیف نیست 

وی اظهار داشت: اگر با این تعریف که تلاش کارگر مایه ترس دشمنان می شود، کارگر را ببینیم، پس فردی ضعیف نیست بلکه قوی است و ما به غلط این را مصطلح کرده‌ایم که کارگر ضعیف است. طبیعی است در این مسیر، دشمن ما را تحریم هم می‌کند. 

حسینی ادامه داد: با این تعریف، ما انسان ها یا کارگر هستیم یا بیکار. زمانی کارگری ما در کف کارخانه و در زمانی در وزارت خانه یا مجلس است. کارگر کسی است که محصولی تولید و خدمتی را ارائه می کند. 

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: انسان ها دو دسته اند؛ یا کارگرند یا بیکار. کارگر یک قشر خاص نیست. ممکن است کارمند و وزیر باشی اما کارگر باشی و یا این که معاون وزیر باشی اما کارگر نباشی چون خدمتی را ارائه نمی کنی. ما، یا کارگر در جبهه حق مقابل آمریکا یا در جبهه باطل هستیم. ممکن است کار کنیم اما در جهت جبهه حق نباشد و در این صورت کارگر نیستیم. 

وی خاطرنشان کرد: دو جبهه در عالم داریم؛ حق و باطل. لذا ما کارگزاران نظام یا کارگر هستیم در جبهه حق و یا کارگر نیستیم و در جبهه باطل قرار داریم. یا در حال خدمت به مردم هستیم و در جبهه حق هستیم و یا در حال خدمت نیستیم و در جبهه باطل قرار داریم. ما کارگریم و کارگزار و کارفرمای ما ملت هستند. 

کارفرمای همه ما مسئولان نظام جمهوری اسلامی، ملت هستند

حسینی گفت: کارفرمای همه ما مسوولان نظام جمهوری اسلامی، ملت هستند و ما نوکر ملت هستیم. وقتی به مقام کارگری نائل شویم نوکر ملت هستیم. اگر خدمتی ارائه و محصولی تولید کنیم که رضایت مردم جلب شود در آن موقع به کارگر تبدیل شده‌ایم. 

کارگر را خدا قوی کرده که با تولیدش آمریکا را زمین گیر کند

وی اظهار داشت: کارگر را خدا قوی کرده که با تولیدش آمریکا را زمین گیر کند. کارگری جایگاه والایی دارد. کارگر عزیز است چون قوی است و قوت آن به سبب خداست. کار و کارگر در نظام و مکتب اسلامی جایگاه بالایی دارد اما انگاره های غربی حاکم در سیستم اداری ما، کارگر را ضعیف نشان می دهد در حالی که قوی است و حتی ممکن است قوی تر از وزیر باشد.

کارگری که تولید می کند به وزیری که ملت ایران را ذلیل می کند شرافت دارد 

حسینی افزود: کارگری که از امکانات و بضاعتی که دارد استفاده و تولیدی انجام و خطی را زنده نگاه می دارد به وزیری که با کلی امکانات پای میز مذاکره می نشیند و ملت را ذلیل می کند شرافت دارد. آن وزیر دون کارگر هم نیست که در مقابل کارگر است چون نه خدمتی و نه محصولی ارائه می کند بلکه با کارش جبهه مقابل ملت را یاری می کند. 

وی تاکید کرد: آن کسی که در مقابل ملت کارگرتر باشد و با امکانات کمتر خدمت والاتری ارائه کند عزیز تر است. آن کسی که در سختی بیشتر با امکانات کمتر، ارائه خدمت می کند کارگر و شایسته تر است که پیامبر دست و بازوی او را ببوسد. لذا هر کسی تلاش بیشتری می کند و تولید بیشتری دارد با سختی بیشتر و امکانات خدمت انجام می دهد و در پیشگاه خداوند مقرب تر، قوی تر و عزیزتر هم است.

این مقام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: کارگزار، کارمند و وزیری در نظام جمهوری اسلامی در پیشگاه خداوند مقرب تر است که کمتر می گیرد و با امکانات کمتر، تلاش بیشتری می کند. 

کارگران باید قدر و جایگاه واقعی خود را بدانند

وی تاکید کرد: کارگران باید قدر و جایگاه واقعی خود را بدانند و آگاه باشند که خداوند به آنها نظر کرده که معاون وزیر جمهوری اسلامی می گوید آرزوی من این است که کارگر ملت باشم. این، مبنای دینی، منطقی و الهی دارد. 

سردار حاجی زاده که با موشک های خود دشمن را زبون می کند کارگر جمهوری اسلامی است

حسینی اظهار داشت: از این جایگاه ادای احترام و اظهار تواضع به تمام کارگران کشورم می‌کنم که با حداقل امکانات و بضاعت در خط مقدم مبارزه با نظام استکباری هستند. سردار حاجی زاده که با موشک های خود دشمن را زبون می کند کارگر جمهوری اسلامی است. 

انقلاب کردیم که استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان را آباد کنیم

وی ادامه داد: ما در اصل انقلاب کردیم که استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان را آباد کنیم و خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق دارم در هفته کار و کارگر در جهت عرض ارادت به مردم شریف خوزستان و کارگران عزیز استان در این جلسه حضور داشته باشم. 

حسینی با اشاره به این که برخی واژه ها در نظام اداری و کاری به غلط رایج شده است اظهار داشت: به طور معمول اگر از کارگر اسم می بریم تلقی‌ای که در ذهن ما ایجاد می شود این است که کارگر یک قشر و ضعیف است اما وقتی به آموزه های دینی خود مراجعه می کنیم می بینیم که پیامبر به دست کارگر بوسه می زند. 

اگر کارگر ضعیف بود، پیامبر بوسه بر دستش نمی زد

وی اضافه کرد: آن کارگری که پیامبر بر دستش بوسه می زند حداقل دو ویژگی دارد؛ یکی این که اهل تلاش است و دوم این که تلاشش جهت خدایی دارد. وقتی پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند یعنی این که پیش خداوند جایگاهی دارد، ضعیف نیست و اتفاقا قوی است که پیامبر بر دست او بوسه می زند که با این بوسه ، خداوند از او راضی و خوشحال شود. اگر کارگر ضعیف بود و جایگاهی پیش خدا نداشت که پیامبر بر دست او بوسه نمی زد لذا آن کارگری که در مکتب برای ما تعریف کرده اند غلط است. 

حسینی گفت: قرآن کریم در سوره مبارکه النجم آیه ۳۹ وَأَن لَیسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ﴿۳۹﴾ می فرماید و اینکه برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست،. این یعنی آنکه مرتبه انسانی که خداوند کریم برای ما تعریف می کند ارتباط مستقیمی با سعی و تلاشی که ما می کنیم دارد. یعنی هر چه سعی و تلاش ما بیشتر باشد، انسانیت ما در پیشگاه خدا بالاتر است. هر چه کار ما بیشتر باشد رتبه ما بالاتر می رود. 

کارگر، یک عنصر و شخصیتی است که برای ارائه خدمت تلاش می کند

وی افزود: حضرت امیرالمومنین علی (ع) در دعای کمیل فرازی دارد که می فرمایند قو علی خدمتک جوارحی(خدایا جوارح من را قوی کن برای این که خدمت تو را بکنم). کارگر، یک عنصر و شخصیتی است که برای ارائه خدمت تلاش می کند ؛ خدمتی را ارائه و محصولی را تولید می کند. کارگران لوله سازی اهواز محصولی را تولید می کنند بواسطه تولید این محصول در واقع نیازی از کشور و مردم برطرف می شود و جهت خدایی دارد. 

گفتنی است معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز چهارشنبه ضمن بازدید از خطوط تولید شرکت لوله‌سازی اهواز،  در جریان فرآیند تولید در این مجموعه صنعتی و تولیدی قرار گرفت.

حسینی در این بازدید ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر با اهدای گل به کارگران شاغل در شرکت لوله سازی اهواز از خدمات بی شائبه جهادگران تولید تقدیر کرد و با آنان به گفتگوی صمیمانه پرداخت.

شماری از کارگران نیز در گفت و گو با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از روند تحولات مثبت مدیریتی در حوزه معیشت ، رفاه و تولید  ابراز رضایت کردند. 

در بازدید معاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شرکت لوله‌سازی اهواز که به مدت دو ساعت به طول انجامید، محمدرضا دانیاری مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز توضیحاتی در خصوص فرآیند تولید لوله و پوشش آن ارائه کرد.در ادامه این آیین، مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت لوله سازی اهواز با حضور معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در سالن اجتماعات شهید فخری زاده برگزار شد.

در پایان بازدید معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی از ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج شرکت لوله سازی اهواز رونمایی شد .

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۱_۲۱-۴۵-۱۴

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۱_۲۱-۴۴-۰۵

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۱_۲۱-۴۴-۴۲

photo_۲۰۲۴-۰۵-۰۱_۲۱-۳۸-۳۱ (2)

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    البته فیش حقوقی مستثنی هست

  • ناشناس
    0

    اگه حاجی زاده کارگر محسوب میشه بله درست
    ولی ما کارگرها انقدر هندونه زیر بقلمون جا نمیشه

  • ناشناس
    0

    همه خوب حرف میزنند اما کی خوبه این وسط ؟

  • فردین
    0

    200 میلیون میذارین یک شبه روی پارس این همه داد و فریاد اعتراض کردیم که نداریم نداریم واریز کنیم یک نفر پیدا نشد بحرفامون گوش کنه. الانم میایین میگن ما کارگر ملت هستین شما هیچی ملت نیستین فقط بفکر خودتون هستین

  • ناشناس
    0

    یعنی شما هم زندگی کارگری دارین؟

  • مرتضی
    0

    عجب کارگری. روزی چقدر حقوقته کارگر

  • سید عزیز
    0

    اگر واقعا راست میگویید ما شما رو بدلیل نا کارآمدی و عدم انجام درست وظایف محوله از امروز اخراج میکنیم .اخراجید🥶

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها