فرماندار کاشمر: زلزله ۲۹ خردادماه به ۲۰ مدرسه آسیب رساند

زلزله ۲۹ خرداد در شهرستان کاشمر خراسان رضوی به ۲۰ مدرسه آسیب کلی یا جزیی رسانده است.

فرماندار کاشمر: زلزله ۲۹ خردادماه به ۲۰ مدرسه آسیب رساند

فرماندار کاشمر گفت: حجت الله شریعتمداری روز شنبه افزود: ۱۰ مدرسه در کاشمر به طور کلی آسیب دیده اند و نیازمند تخریب و نوسازی کامل هستند و ۱۰ فضای آموزشی نیز به علت آسیب ناشی از زلزله باید ترمیم و تعمیر شوند.

حجت الله شریعتمداری گفت: مدارس تخریب شده همان فضای های آموزشی فرسوده نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی بودند که نوسازی آنها در دستور کار قرار داشت.

فرماندار کاشمر با اشاره به پس لرزه ۳.۸ ریشتری دیروز در این شهرستان افزود: ظرفیت اسکان اضطراری در روستاهای شهرستان افزایش یافته و مردم دیشب نیز مانند سایر جمعه ها هم بواسطه استفاده از فضا و هوای مطبوع و هم ملاحظه بابت وقوع پس لرزه در فضای باز ماندند و تفریح کردند.

شریعتمداری گفت:در حال حاضر ۲ وعده غذای گرم برای ظهر و شب به همت موکبها و هیات های مذهبی و آستان قدس رضوی در روستاهای آسیب دیده از زلزله کاشمر طبخ و توزیع می شود.

او افزود: روستاهای زنده جان، کسرینه، محمدیه، سرحوضک و حاجی آباد بیشترین خسارت را دیده اند، لذا توصیه کرده ایم مردم تا ایمن‌سازی مکان های آسیب دیده در چادرها اسکان یابند.

بر اثر وقوع زلزله پنج ریشتری ساعت ۱۳ و ۲۴ دقیقه ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ماه در شهرستان کاشمر چهار نفر فوت کردند و ۱۱۵ نفر نیز مصدوم شدند.

پس لرزه دیروز جمعه ساعت ۱۴ و ۲۹ دقیقه در عمیق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۹ کیلومتری شهر کاشمر و ۱۰ کیلومتری شهر خلیل‌آباد خراسان رضوی به وقوع پیوست که ۱۲ مصدوم برجای گذاشت.

جمعیت شهرستان کاشمر ۱۶۳ هزار نفر اعلام شده است که ۱۱۵ هزار نفر در شهرهای کاشمر و "فرگ قلعه" و بقیه در ۲۵ روستای این شهرستان سکونت دارند.

مرکز شهرستان کاشمر در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها