مراسم تجلیل از خبرنگاران ، نویسندگان و عکاسان همکار عصرما و بیان برگزار شد

همزمان با هفته خبرنگار و در راستای گرامیداشت این مناسبت و مراسم سالانه تجلیل از فعالان حوزه رسانه بویژه خبرنگاران ، عکاسان و نویسندگان همکار پایگاه خبری عصرما و هفته نامه بیان اهواز روز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه ۱۴۰۳ در کتابخانه علوم ایران برگزار شد.

مراسم تجلیل از خبرنگاران ، نویسندگان و عکاسان همکار عصرما و بیان برگزار شد

پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ، آقای دکتر فاضل خمیسی از نویسندگان پژوهشگران حوزه علوم اجتماعی کشور و استان خوزستان در سخنرانی کوتاهی ضمن تبریک هفته خبرنگار و تمجید از نقش موثر و سازنده اصحاب رسانه در استان اظهار کرد : رسانه ها کانون تولید محتوا ،‌تریبون مطالبه و پیشتاز پرسش‌گری هستند بدون خبرنگاران و رسانه ها جامعه دچار رکود و گرفتار جمود و ایستایی می گردد.

دکتر خمیسی افرود : خبرنگار همواره باید عنصر موثر و پیشران جامعه و این مهم جز رهگذر مطالعه ، تعاطی افکار و به روز بودن امکان پذیر نخواهد بود . هرگاه اولویت جامعه و کشور فرهنگ و آموزش باشد آنگاه شاهد جهش و رشد شاخص مطالعه اعم از روزنامه یا کتابخوانی خواهیم بود. در دوران اصلاحات تیراژ روزنامه های کشور مجموعا ۳ میلیون نسخه بود زیرا فرهنگ اولویت نخست بودد اما امروز رسانه های مکتوب ما در بدترین شرایط از جهت‌ تیراژ قرار دارند همچنین کتابخوانی نیز در پایین ترین سطح ممکن می باشد و این وضعیت ناشی از دوری افراد جامعه از کتاب ، مجله و روزنامه ها و نشریات و بی برنامگی دولت هاست و نشان می دهد که مطالعه و آموزش اولویت دولت ها نیست. اگر به ترکیب وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم نگاهی بیاندازیم بازهم متوجه خواهیم شد که فرهنگ اولویت نخست نمی باشد.

دکتر فاضل خمیسی با اشاره به فضای شکل گرفته پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم گفت : نتیجه حاصل از انتخابات تیرماه معلول تحول حواهی اکثریت جامعه و نشان ضرورت تغییر وضع موجود است و این موضوع باید در دستور کار همه ارکان حاکمیت بویژه مجلس و دولت قرار گیرد و همه باید تسلیم رای مردم باشند.وی در پایان گفت : در دوران کنونی جریان اصلاحات شکل افقی پیدا کرده و دیگر دستوری نیست و این انتخابات بخوبی نشان داد که مردم موتور محرکه اصلاحات هستند .

در ادامه مراسم دکتر خالد لویمی از اساتید حوزه رسانه نیز در سخنانی ضمن تجلیل از مقام و منزلت خبرنگاران به نقش آفرینی آنان در حوزه آسیب شناسی و همچنین پیگیری مطالبات مردم اشاره و بیان کرد : رسانه ها در بخش روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه نقش موثر و برجسته ای دارند و در خوزستان باتوجه به حجم چالش ها اعم از محیط زیست ،‌مسائل اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی رسانه ها و خبرنگاران رسالت سنگینی را برعهده دارند.

دکتر لویمی اشاره ای هم ترکیب وزرای پیشنهادی دکتر پزشکیان داشت و افزود : رای ما به گفتمان و شخص رییس‌جمهور پزشکیان بود و کاری با کابینه نداشتیم ولی پس از تشکیل دولت قضاوت ما پیرامون عملکرد خواهد بود

در ادامه نشست دکتر کیوان لطفی از اساتید حوزه رسانه استان خوزستان با تکریم و تمجید خبرنگاران و نویسندگان حاضر در جلسه به چالش های حوزه رسانه و موانع خبرنگاران مستقل و حرفه ای اشاره کرد و گفت : ما در خوزستان سرمایه های فراوانی از جمله اصحاب رسانه داریم اما گاهی بدلیل واگرایی و نادیدن انگاشتن این سرمایه ها از بین می رود

لطفی افزود : منفعت کلید واژه حوزه رسانه است و این مربوط به تمام دنیا می شود و فقط مختص استان خوزستان نیست اما این منفعت جویی نباید ما را گرفتار مسائل فردی و غفلت از چالش های مهم بکند. البته در دنیا اینگونه امور حل شده اما در کشور ما همچنان جامعه از فرصت طلبی و سودجویی رنج می برد .سودجویی افراطی موجب تقلیل مسائل شده بطوریکه امروز مساله مهم در شهرهای بزرگ سرقت درب منهول می باشد.

در ادامه مراسم دکتر خلیل ناصری با گرامیداشت شهادت محمود صارمی و تمجید از نقش موثر خبرنگاران استان در راستای خلق رویدادهای فرهنگی و علمی و همچنین تقویت روند مطالبه گری تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این نشست از تلاش ها و زحمات حدود ۵۰ خبرنگار ، عکاس و نویسنده همراه و پایگاه خبری عصرما و هفته نامه بیان اهواز با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد