“یک جرعه عطش” برنامه‌ای که از نگاهی متفاوت در اهواز به واقعه عاشورا می‌پردازد

” یک جرعه عطش” برنامه فرهنگی هیئت عزاداری و شبیه‌خوانی عترت النبی (ص) در اهواز تلاش می‌کند با نگاهی متفاوت و گفت‌و‌گو محور به وقایع عاشورا بپردازد و موضوعات کمتر گفته شده مانند چرایی جاودانگی عاشورا را از زبان عاشورا پژوهان مطرح کند.

“یک جرعه عطش” برنامه‌ای که از نگاهی متفاوت در اهواز به واقعه عاشورا می‌پردازد

معاون فرهنگی هیئت عزاداری و شبیه‌خوانی عترت النبی (ص) یکشنبه شب ( ۴ شهریور) در حاشیه برگزاری این مراسم در مسجد حضرت ابولفضل (ع) در منطقه حصیرآباد بیان کرد: هیئت عترت‌النبی با ۳۲ سال سابقه در زمینه برگزاری مراسم‌های مذهبی به ویژه محرم و عاشورا رویکردی جدیدی را در پیش گرفته است تا در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری و تعزیه، برنامه‌های گفت‌و‌گو محوری را در این زمینه برگزار کند.
محمد چوپان بیان کرد: در برنامه‌های فرهنگی ” یک جرعه عطش” تلاش می‌شود در گفت‌وگو با عاشورا پژوهان و آشنایان به موضوع، زوایای دیگری از این واقعه تاریخی عظیم برای مخاطب بازگفته شود تا نگاه متفاوت‌تری همراه با آگاهی و شعور در جامعه ترویج شود.
وی افزود: در کنار برگزاری عزاداری و اجرای نمایش‌نامه‌های عاشورایی، برای پاسخگویی به سوالات و شبهات نسل جدید این احساس به وجود آمد که برنامه‌های گفت‌و‌گو محور را برگزار کنیم و از طریق برگزاری مراسم حضوری و پخش از طریق شبکه اجتماعی ایستاگرام با مخاطبان ارتباط برقرار کنیم.
معاون فرهنگی هیئت عزاداری و شبیه‌خوانی عترت النبی (ص) تصریح کرد: جامعه هدف ما در برگزاری برنامه ” یک جرعه عطش” نسل جوان است و تلاش می‌کنیم با استفاده از اندیشه‌ها و معلومات دانش‌ پژ‌وهان عاشورا، نگاه متفاوت همراه با استدلالی را به چرایی راز ماندگاری و جاودانگی عاشورا داشته باشیم.
چوپان اضافه کرد: در دهه محرم نیاز است که مراسم‌های عزاداری و تعزیه‌خوانی برگزار شود اما در ایام اربعین لازم است که نگاه متفاوت و همراه با استدلال به وقایع کربلا داشته باشیم و این امکان از طریق برنامه‌های گفت‌و‌گو محور امکان پذیر است.
وی گفت: در برنامه‌های ” یک جرعه عطش” در پایان هر سخنرانی، به صورت پرسش و پاسخ مطالب ارائه شده تکمیل می‌شود و بدین طریق مخاطب نیز در موضوع مشارکت داده می‌شود و در هر نشست شبانه مسابقه‌ای تستی غیرحضوری و پیامکی ویژه مخاطبان حاضر در مسجد و تعقیب کنندگان عرصه مجازی در منزل برگزار و به تعدادی از شرکت‌کنندگان، هدایایی به رسم یادبود تقدیم می‌گردد.

بر اساس این گزارش، دومین شب نشست‌های گفت‌و‌گو محور شور و شعور حسینی یک جرعه عطش با موضوع دلیل جاودانگی حسین ابن علی کدام است با سخنرانی دکتر شمال شهیتاوی در مسجد حضرت ابولفضل (ع) حصیرآباد برگزار شد.
برنامه اولین شب این گفت‌وگو نیز شنبه شب ( ۳ شهریور) با موضوع حسین (ع) همنشین همیشه قرآن با سخنرانی حاج انور دغاغله برگزار شد.

 
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد