۷۰ محصول در سبد موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی تولید می شود

رئیس موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) با اشاره به صدمین سالروز تاسیس این موسسه در کشور بیان کرد: هم اکنون 70محصول در حوزه سلامت و دارویی در سبد موسسه تحقیقات و سرم سازی ایران تولید می شود.

۷۰ محصول در سبد موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی تولید می شود

ابوذر فتحی در نشست خبری با اصحاب رسانه در اهواز افزود:بخش اعظم نیازهای کشور شامل واکسن های انسانی کرونا ، فلج اطفال ، عقرب زدگی ، مازگزیدگی و بخش دام ، واکسن قانقاریا  و حوزه طیور در موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی تولید می شود.

وی با اشاره به تاسیس این موسسه تحقیقاتی در بهمن ماه ۱۳۰۳ اظهار داشت:در زمان تاسیس این موسسه ، طاعون گاوی در کشور فراگیر شد و این موسسه توانست این بیماری دامی را مهار و کنترل کند و هم اکنون مفتخریم پس از ۱۰۰ سال از تاسیس این موسسه ، بیشتر نیازهای بخش سلامت ، دارو و سرم را تولید می کنیم.

رئیس موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی شعبه جنوب غرب کشور مستقر در اهواز افزود: مرکزیت این موسسه در کرج است و ۶ شعبه در کشور دارد و شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) در سال ۱۳۳۸ راه اندازی و قدیمی ترین شعبه این موسسه در سطح کشور محسوب می شود.

فتحی افزود: امسال خط تولید سرم نرمال اسبی در موسسه تحقیقات و سرم سازی در شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) راه اندازی خواهد شد.

وی تولید واکسن های عقرب زدگی و مارگزیدگی را ۲ محصول مهم تولیدی در مجموعه موسسه رازی شعبه اهواز بیان کرد و گفت: ایران بعداز برزیل و مکزیک بیشترین پراکنش به لحاظ تعداد عقرب زدگی را در دنیا دارد و در خوزستان سالانه ۱۵۰هزار عقرب از بخش خصوصی برای واکسن خریداری می کنیم.

وی با بیان اینکه خوزستان به لحاظ تعداد گزش عقرب در صدر کشور قرار دارد افزود: در گذشته وقتی یک فرد دچار گزش می شد می بایست عقرب را با خود می آوردند چون آنتی سرم مخصوص به خود داشت ولی هم اکنون در موسسه رازی نیاز به این کار نیست و هر پادزهری برای یک عقرب استفاده می شود و حالا هرعقربی در هر جای کشور گزش داشت موسسه رازی می تواند پوشش دهد.

به گفته فتحی در سال ۱۴۰۳و ۱۴۰۴ بخشی از تولیدات موسسه به کشورهای همسایه و همجوار از جمله عراق ، سوریه ، افغانستان صادر می شود.

رئیس موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی شعبه جنوب غرب کشور(اهواز) افزود: بازار واکسن و دارو ، بازاری رقابتی است ، واکسن عقرب زدگی و قانقاریا که در اهواز ، مشهد ، شیراز و شعبه مرکزی تولید می شود صادر می شود چون  تولیدات واکسن در کشور بیشتر از نیاز کشور است.

فتجی با بیان اینکه سمت وسوی موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی تولید واکسن های چند گانه است افزود:هم اکنون واکسن تک گانه بازاری ندارد ، زیرساخت تولید سرم نرمال اسبی در حمیدیه آماده شده و به محض نصب دستگاه سانتریفیوژ در ۲ ماه آینده ، تولید این سرم شروع می شود.

وی در پایان این نشست ضرورت ارتباط موسسه رازی با رسانه ها را مورد تاکید قرار داد و افزود:سال گذشته جلسه ای در مرکز برگزار و قرار شد این ارتباط با رسانه ها تقویت شود و هم اکنون در آستانه صدمین سالروز تاسیس موسسه رازی هستیم امید است ارتباطات با اصحاب رسانه تقویت شود.

منبع: ندای کارگر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد