خبرفوری بررسی می‌کند

جهنم ترافیک در شمال/ مسافران در گیلان گیر کرده اند/ جاده ها قفل شدند

جاده های شمالی تاب این حجم از خودرو را نداشت و ترافیک های چند ده کیلومتری در جاده ها و خیابان ها به وجود آمد. این معضل با نزدیک شدن به ساعات پایانی تعطیلات وحشتناک تر شد. جاده های شمالی با ترافیک سنگین مواجه شده و مسافران چند ساعت در جاده های قفل شده ماندند.

جهنم ترافیک در شمال/ مسافران در گیلان گیر کرده اند/ جاده ها قفل شدند

به گزارش خبر فوری، انفجار سفر به استان های شمالی کار خودش را کرد. دو استان مازندران و گیلان با حادثه ای غیر قابل پیش بینی مواجه شدند.

در سفر اخیر تابستانی که با چند تعطیلی نیز همزمان شده بود، میلیون ها مسافر راهی شمال شدند. این حجم از مسافر باعث شد برخی شهرها مانند رشت و لاهیجان با پدیده چادرخوابی مسافران مواجه شوند. از سوی دیگر، ذخیره پمپ های بنزین گیلان و مازندران با مشکل مواجه شد و صف هایی چند کیلومتری در پمپ بنزین های شهرهای مسافر پذیر شمالی تشکیل شدند.

با وجود مشکلات فراوان در تعطیلات اخیر، مهم ترین و چشمگیرترین مشکل مربوط به ترافیک بود. جاده های شمالی تاب این حجم از خودرو را نداشت و ترافیک های چند ده کیلومتری در جاده ها و خیابان ها به وجود آمد. این معضل با نزدیک شدن به ساعات پایانی تعطیلات وحشتناک تر شد. جاده های شمالی با ترافیک سنگین مواجه شده و مسافران چند ساعت در جاده های قفل شده ماندند.

ترافیک تابستانی در دو جاده اصلی مازندران یعنی چالوس و هراز قابل پیش بینی بود اما ترافیک وحشتناک در جاده قزوین - رشت همه را غافلگیر کرد. جاده قزوین - رشت به مراتب از دو جاده مازندرانی هراز و چالوس عریض تر است. تقریبا سرتاسر این جاده ۲ یا ۴ بانده است و ماشین های زیادی می توانند در آن رفت و آمد کنند. این امر در دو جاده مرتبط به قزوین - رشت یعنی کرج - قزوین و تهران - کرج نیز قابل صدق و اطلاق است. به همین دلیل، ترافیک شهریور ۱۴۰۳ در این جاده عجیب و ترسناک بود‌. ترافیک از روز چهارشنبه آغاز شد. مسافران تعطیلات تابستانی شروع به بازگشت به خانه خود کردند و این امر باعث قفل شدن جاده ها شد.

از آن سو، ترافیک آخر هفته همزمان شد با بحران بنزین در شمال و این امز وضعیت ترافیک و اضطراب مسافران جاده ها را بدتر کرد.

با نزدیک شدن به ساعات پایانی پنجشنبه، ترافیک جاده قزوین - رشت وحشتناک تر شد. بر اساس گزارش خبرنگار خبرفوری در استان گیلان، این ترافیک وحشتناک از جاده های خروجی قزوین - رشت آغاز و به جاده اصلی سرایت کرد. شواهد گویای این است که ترافیک وحشتناکی در جاده سراوان که به شهرهای صومعه سرا و فومن و ..‌. متصل می شود، دیده شده و می شود. این وضعیت در جاده سنگر و سیاهکل و .‌‌.. نیز قابل مشاهده بوده است.

وضعیت بد جاده ای در ابتدای جاده قزوین - رشت، به خصوص از پلیس راه رشت تا عوارضی رشت و سپس امامزاده هاشم شدت زیادی داشت. موج دوم ترافیک در رودبار دیده می شد. مسیر بازگشت جاده در رودبار، از داخل شهر عبور می گردد و به همین دلیل، باریک است و موجب تداوم ترافیک می شود. موج سوم ترافیک در ارتفاعات لوشان تا کوهین دیده می شد و موج بعدی نیز در انتهای جاده، کرج و پل فردیس قابل رویت بوده است.

وضعیت بد جاده ها باعث شد که بسیاری از مسافران به شهرهای مبداء بازگردند. علی، یکی از مسافران شمالی که قصد بازگشت به تهران در روز پنجشنبه را داشته از وضعیت بد جاده ها و تعویق بازگشت می گوید: "وضعیت جاده ها در بامداد جمعه وحشتنا‌ک بود. بعد از خروج از جاده سراوان و ورود به جاده اصلی، یکی از اپلیکیشن های مسیریاب به ما آدرس جدیدی داد. وارد جاده ای فرعی شدیم. بعد از عبور از یک مسیر بد و باریک و گاه خاکی، با موجی از خودروها مواجه شدیم. ساعتی در ترافیک بودیم. وقتی خواستیم از دوربرگردان استفاده کرده و وارد جاده اصلی شویم، دیدیم که دوربرگردان بسته است. اگر می خواستیم به جاده اصلی برویم باید تا رشت می رفتیم و تا آنجا نیز ترافیک بود. به همین علت، ترجیح دادیم برگردیم و روز دیگری را برای بازگشت انتخاب کنیم."

زهره، یکی دیگر از مسافرانی که تلاش داشت پنج شنبه به شهرش بازگردد، از نبود نظم و قانون در جاده ها سخن گفت: "در جاده ها به ندرت پلیسی دیده می شد. در مسیرهای دوطرفه، رانندگان هر طور که می خواستند رانندگی می کردند. چند خودرو برای فرار از ترافیک سبقت گرفته و وارد لاین مقابل شدند اما به علت انبوه خودروها نتوانستند به لاین موافق برگردند و همین مساله باعث راه بندان در لاین مخالف شد.

بسیاری از ساکنان محلی شهرهای شمالی انبوه مسافر را علت اصلی این نابسامانی ها می دانند. جواد، دارنده یک سوپرمارکت در صومعه سرا در این رابطه می گوید: "تا به حال در زندگی ام این همه مسافر ندیده بودم. سابقه نداشت که در این فصل، این همه مسافر راهی شمال شوند." با این حال، بسیاری بر خدمات رسانی ضعیف ارگان های دولتی تاکید دارند. سازمان های دولتی نتوانستند پیش بینی این همه مسافر را داشته باشند و همین مساله باعث اختلال در سوخت رسانی، ترافیک، چادرخوابی و ... شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 44
  • ناشناس
    1

    اینجور سفر کردن غیر از خردکردن اعصاب چه ثمره ای دارد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ثمری نداره ولی کارهایی که این قبایل متفرقه توی زندگیشون یاد گرفته‌اند همینجور کارهاست دیگه

    • ناشناس
      1

      قابل توجه وزیر محترم کشور جناب مومنی با توجه به اینکه ایشان سالها رییس پلیس راهور بودند . دراین اوج ترافیک از عوارضی تا مرزن اباد نود در صد این اتو مبیلها وسیله پلیس راهور جریمه شدند جالب است بدانید( بجهت سرعت زیاد) یعنی آزاد راه چالوس حسب تابلو های نصب شده سرعت باید بین ۷۰تا۸۰ کیلومتر در ساعت باشد در حالیکه اتومبیل‌هابجهت تراکم اتومبیل و ترافیک همه یا متوقف هستند و یا با دنده یک حرکت می‌کنند این عمل شرم آور را باید به چه کسی گفت حیا هم چیز خوبی است . ننشینید بگویید چرا مردم از مسولین و نظام روی برگردانده اند این بی شرمی ها را می‌بینند و موضع می‌گیرند.

  • زید
    9

    کمک به این مسافرین اجری ندارد باید سفر زیادتی بروند تا پاهایشان را هن ماسلژ دهند!!!

  • غربگرا
    12

    مقصر رضا شاه پهلویست که این جاده ها را ساخت وگرنه مردم میرفتند شاه عبدالعظیم دیزی میخوردند و با گالسکه برمیگشتند خونشون.

  • ناشناس
    2

    نه راهی
    نه هتلی
    نه زیر ساختی
    نه پارکینگی در مراکز گردشی شمال
    نه سرویس بین راهی درست حسابی

    مردم بی پول و گرفتار اعصاب خسته از زمانه هم دوست دارن درکنار خیابانهای شهرها بخوابند پول هتل و اقامتگاه ندن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      طبیعت درست وحسابی در شمال نیست جنگل های پراز زباله جاده های پرترافیک آخه دیدن داره

  • نامور
    0

    چرا حتما همه باید برن شمال؟ به خدا همه جای ایران مکان دیدنی داره
    اصرار عجیبی به همیشه شمال رفتن دارن بعضی ها

  • علی رضا
    0

    باعرض سلام و احترام،از آقای پزشکیان رئیس جمهور
    محترم تقاضا میکنم در کنار صرف بودجه های عمرانی
    برای توسعه زیرساخت ها در مرزهای منتهی به عراق و
    تلاش برای آبادانی نجف و کربلا و سایر شهرهای زیارتی
    عراق،گوشه چشمی هم به راه های داخل کشور داشته
    باشند. به خدا قسم اینهایی هم که به شمال می روند
    ایرانی هستند و از بیت المال سهم دارند.چراغی که به
    خانه رواست،به مسجد حرام است.لطفا فکری بکنید.

  • ناشناس
    1

    مگه مجبورین تو تعطیلات عمومی سفر کنید تو تعطیلات رسمی هر کسی تو خونه خودش بشینه نه خودش سرگردون میشه نه مزاحمت برای اهالی شهر ها بوجود میاره،بیچاره شمالیا برای رفت و آمد تو شهر خودشون گرفتار شدن،تمام ایران که به شمال خلاصه نمیشه این همه شهر وجود داره چی میخواین از جون شهرهای شمالی شورش رو در اوردین دیگه

  • مورچه خوار بزرگ 🦡
    1

    ما نمی تونیم یه نوبت 🐜 بخوریم ، اینا چطو میرن سفر ؟!
    حقشونه ، بلید اعصابشون خراب شه !!
    جهنم دنبا همینه ، نوش جونتون بخورید ای اهل بی لیمانی 💃

  • حسن . بیسواد.
    0

    بس است دیگر گریبان ایران زمین را رها کنید.

  • فندک
    1

    من بعنوان بانی وضع موجود گردن می گیرم وهمه رو به ترکیه دعوت می کنم

  • جلال
    8

    وقتی پول کشور صرف توسعه عراق می شه و تمام تمرکز مجریان روی اربعین هست نتیجه می شه این.

  • ناشناس
    4

    باید یه عکس تو شمال داشته باشند تا امتیاز این مرحله رو از دست ندن :)))))))))

  • شهروند
    0

    این مدل سفر رفتن مردم نشانی از باری به هر جهت زندگی کردن اکثر جامعه ایرانی است. مردمی که بدون فکر و برنامه ریزی سفر می روند، زندگی می کنند، بچه به دنیا می آورند و .....

  • ناشناس
    0

    در این هوای گرم و رطوبت زده شمال چه وقت سفر بود.شمال ایران ،متاسفانه بصورت مهندسی توسعه نیافته است.شهرهای شمالی زیر ساخت مناسبی برای گردشگری ندارد.
    ایران عزیز ما در بسیاری از امور به مشکل رسیده است.
    ایران حال خوبی نداره

  • ناشناس
    1

    حقتونه نوش جان گوارای وجود انسان های نانجیب 😀

  • ناشناس
    0

    ای کاش قفل جاده ها باز نمیشد یک چند ماهی تو این وضعیت میماندید چون تهران خیلی خلوت شده بود کیف کردیم 😁

  • فهيمه
    0

    وقتي رييس جمهور و وزرا با هواپيماي شخصي يا بليط رايگان همه تو مسافرت مشهد و شواف تو لباس خادمي امام رضا هستن ،معلومه كه كار لنگ ميمونه ،فرق داره كي رييس جمهور باشه !!
    از يه طرف هم خود مردم خوششون مياد با زجر تفريح كنند،با اطلاع از اوضاع مسير و مقصد بازم راه ميفتن و ميرن

  • ناشناس
    0

    خدا لعنت کند بوقهای اصلاح طلبان را چقدر معیشت فشار آورده که همه برای خوشگذرانی میروند که خرج کنند

  • ناشناس
    0

    یکی عوامل مهم نبودن فرهنگ رانندگی هم هست. تو همین عکسی که گذاشتید ملاحظه می کنید عده ای از خاکی و خط اضطرار تردد می کنن که این خودش یکی از عوامل ایجاد ترافیک هست.
    در کنار جاده سازی ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی هم مهم است.

  • ناشناس
    0

    برا من سواله ۲۱میلیون نفر به مشهد میرن نه کمبود بنزین هست و نه ترافیک سنگین ولی سفر به شمال ترافیک سنگین با وجود اتوبان و بزرگراه . کمبود بنزین پیش میاد . تازه ۲۱ میلیون هم مسافر ندارد... چرا ؟؟؟؟؟؟

  • عاشق وطن
    0

    سفر به شمال بايد سهميه اي بشه ، هر پلاك هر 3 ماه مي تونه بره شمال . اصلا بنزين اين پلاك ها بايد بشه ليتري 15000 تومن .


  • ناشناس
    1

    متاسفانه فقط شمال هست برای تفریح آن هم به خاطر آب و هواشه
    و جاهایی دیگه کلا کویر و خشک
    چون مدیریت نشده

  • ناشناس
    0

    به جای سفر به شمال این پولها را خرج فقرا کنند؟

  • غریبه آشنا
    0

    ملت عزیز و سرمایه دار ایران
    با این حجم از ترافیک و شلوغی
    منتظر گرانی بنزین حتما باشید
    چون هر بلای سر ملت میاد مقصر
    خود ملت هست و این نشان دهنده
    این هست که ملت سرمایه دار هست
    و تو رو خدا نشنید و اعتراض کنید و
    از دولت و جلس ایراد بگیرید
    چون مصوب همه گرانی ها خود ما
    ملت هستیم

  • عدالت
    0

    اگه بنزین مفت بشه همینجوری میشه داداش

  • ناشناس
    0

    به نظرم یک مسیر پیاده روی برای شمال احداث کنیم هم بحران بنزین هم آلودگی هم لودگی هم دلدادگی هم پول دادگی هم شکم بارگی همه و همه حل میشه!!!! عمود 3222 منتظر همه هستیم بیاین چای شمالی میدیم!!!! والا

  • ناشناس
    13

    در جواب به زید
    توقع داشتی به چند میلیون مسافر بیکاره که هر ماه توی این راه بی هدف سرگردون هستند و خواهند بود کمک های اقتصادی داده شه ؟ اگه توی کربلا پای زائران زو ماساژ میدن، خود بومی های اون منطقه این کار رو می کنن حالا به خاطر اینکه مثلا توی اعتقادشون بخوان به زائران احترام بزارن ، توقع داشتی این آدم‌های میلیونی بی هدف زو ماساژ بدن شمالی ها؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      البته با دلارهای ایرانی

    • arad
      0

      همین مسافرها نباشند شماها از گشنگی میمیرید

  • خسرو
    0

    حجم ترافیک در جاده ها به قدری زیاد بود که پلیس جاده را مسدود کرد

  • ناشناس
    0

    اولا اینکه کل اتوبان ۲باند بیستر نداره نگید بعضی جهاش ۴ بانده اس دیگر اینکه کسی که این اتوبان ساخته نمیدونسته بین اتوبان و جاده قدیم بایستی امکان جابجایی خودروها وجود داشته باشه تا این همه مسافر راه گریز از اتوبان به جاده قدیم داشته باشه اگر یک وقتی اتوبان ریزش کنه تصور کنید چطوری اینهمه ماشین مثلا بخوان سر. و ته کنن فکر کنم فقط هلی کوپتر بخواد

  • ناشناس
    0

    یکی از عوامل ترافیک مافوق سنگین گیلان قبل از عوارضی امامزاده هاشم کیلومترها این بود که کامیون و تریلی فراوان لابلای سواری ها بودن چرا حداقل ممنوعیت تردد نذاشتن؟

  • مجید
    1

    هیچکس نکته اصلی را نمی گیره اکثریت ایرانیاها هم توان پرداخت مسافرت را دارند وهم وسیله نقلیه دارند خدا را شکر

  • تربتی
    1

    عزیزانی که خودشان را به کوچه علی چپ میزنند،اگر در مورد همین تعطیلات اخیر و هجوم مسافران به شمال قدری تامل بفرمایند شاید به نتایجی برسند،وفات پیامبر اکرم، وفات امام حسن مجتبی علیه السلام، وفات امام رضا علیه السلام، شمال

  • جوادی
    0

    کی باید بفکر باشه تا مشکل حل شود

  • ناشناس
    1

    چرا این پولها را ندادین فقرا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بخاطر تفریح رفتن شمال نه بخاطر ثوابش.
      باید این سوال رو از اونایی که بخاطر ثواب میرن جایی، بپرسی

  • شهروند
    1

    همه نظرات محترم هستند
    نکته ای که به ذهن بنده میرسه مشکلات اقتصادی مردم است و اینکه مردم توان مالی برای هزینه سفر ندارند تنها جایی که میتوانند خانواده های خودشون به سفر ببرند همین شمال مونده که اونهم با این شرایطی که توی گزارش هست ( چادر خوابی )
    شاید بعضی ها بگویند مگر واجب است سفر رفتن ! باید به اون عده گفت برای شادابی روح و پیوند خانواده مسافرت هم مثل غذا و حمام کردن نیاز است
    خلاصه اینکه صحبت زیاد است اما اینجا جای گفتن نیست بحث طولانی میشه

  • ناشناس
    0

    اگر مردم تا این حد علاقه مند به شهرهای شمالی چرا بخشی ازپایتخت تهران به یکی از شهرهای شمال منتقل نگردد تا هم تهران بدون آب با فرونشستن زمینهایش سبک شود وهم دیگر شهرها از فعالیت اقتصادی بهره مند شوند

  • ناشناس
    0

    چون به مشهد نرفتند ،هیچ امکاناتی به آنها تعلق نمی گیرد

  • ناشناس
    0

    مردم محلی شهرهایی مانند خمام و انزلی به هر بهانه‌ای شروع به زدن مردم و چاقو‌کشی تو پمپ بنزین‌ها می‌کردن و پلیس هم اصلا براش مهم نبود
    و وقتی به پلیس مراجعه کردیم که مردم اینجا شروع به فحاشی کردن و 20 نفری ریختن سر ما و قصد جانمان را داشتن، پلیس گفت که: هرجا رفتی فحش ناموس هم دادن سرت رو بنداز پایین بگو متین میفرمایید.
    اینم از فرهنگ مملکت ما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد