روایت یک زائر از چایخانه حرم رضوی؛

خوزستان در مشهدالرضا؛ خدمتی از دل فولاد تا نور حرم

در گوشه‌ای از صحن مطهر حرم امام رضا (ع)، مشغول نوشیدن چای گرم و دلنشینی بودم که کارکنان فولاد خوزستان با عشق و تواضع به زائران تقدیم می‌کردند. هوا خنک و مطبوع بود، و نور ملایم خورشید بر کاشی‌های فیروزه‌ای حرم می‌درخشید. هر لحظه که می‌گذشت، فضای معنوی حرم بیشتر در دل‌ها جا می‌گرفت و زمزمه‌های دعای زائران در فضا طنین‌انداز می‌شد.

خوزستان در مشهدالرضا؛ خدمتی از دل فولاد تا نور حرم

ناگهان توجه‌ام به گوشه‌ای از صحن جلب شد. عروس و دامادی جوان، با لباس‌های سفید و ساده، وارد حرم شدند. نگاه‌شان سرشار از عشق و خلوص بود، چشمان‌شان برق می‌زد و قدم‌هایشان سبک و آرام بود؛ انگار آمده بودند تا شادی‌شان را با امام رضا (ع) در میان بگذارند. دور تا دور آن‌ها، خدام حرم با چهره‌هایی پر از لبخند حلقه زده بودند. یکی از خدام که صدایی خوش و دلنشین داشت، شروع به خواندن سرودهای شادی و مدح اهل بیت (ع) کرد. صدای آوازش مانند نسیم ملایم، فضای حرم را پر کرد و دل‌ها را به سمت نور و آرامش کشاند.

خدام حرم با نوای سرود، دست در دست یکدیگر به احترام شادی عروس و داماد قدم برمی‌داشتند و جمعی از زائران نیز از دور نظاره‌گر این صحنه پر از برکت بودند. حتی باد ملایم صحن انگار در شادی آن‌ها شریک بود، نسیمی که بر چادرهای زنان و عبای مردان می‌پیچید و حال و هوای روحانی حرم را بیشتر می‌کرد.

نگاهم به خدام فولاد خوزستان افتاد، که با دلی پر از عشق، در حال خدمت به زائران بودند و این صحنه زیبا را نظاره می‌کردند. چه زیبا بود که در میان سختی‌های صنعت فولاد، کارکنانی چنین پاکدل و پرشور، اینجا در کنار عروس و داماد، در حرم امام رضا (ع)، در جایی که عشق و ایمان با هم گره می‌خورد، حضور داشتند. 

در این لحظه، این اندیشه در دلم نقش بست که دست مریزاد به آنانی که این برنامه را برای کارکنان فراهم کردند. چه ایده زیبا و ارزنده‌ای که کارگران و کارکنانی که روزهایشان را در سختی و گرمای فولاد می‌گذرانند، حالا در این فضای معنوی، دل‌هایشان را به نور و محبت پیوند می‌زنند. اینجا در مشهدالرضا، نام خوزستان با این خادمان نورانی و با این صحنه‌های معنوی می‌درخشد و هر لحظه به زیبایی این خدمت افزوده می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد