خاطره دکتر موالی زاده از نخستین دیدار با سیدالشهدای مقاومت در بیروت

به بهانه آسمانی شدن سید مقاومت، دکتر موالی زاده از نخستین دیدار خود با سیدالشهدای مقاومت در بیروت خاطره‌ای بازگو کرد.

خاطره دکتر موالی زاده از نخستین دیدار با سیدالشهدای مقاومت در بیروت

*یادی ازآن دیدارماندگار*

سال ۱۳۷۸ بود به بیروت رفته بودم برای ملاقات بانبیه بری رئیس مجلس لبنان جهت دعوت از ایشان به منظور شرکت در نشست تاسیسی اتحادیه بین المجالس اسلامی ، قراربود پس ازلبنان به اردن سفرکنم تا ازعبدالسلام مجالی رئیس وقت مجلس اردن نیزبرای شرکت در اجلاس مذکور دعوت نمایم به سفیرمان درلبنان گفتم که حیف است که لبنان راترک کنم بی آنکه دیداری باسیدحسن نصرالله داشته باشم گفت ان شاءالله پیگیری می کنم ، ترتیب ملاقات داده شد به محل دیدار رفتم و با سیدحسن ملاقات نمودم. ملاقات بسیارخوبی بود سیدحسن گرم و صمیمی وخوشرو بود ازمقاومت می گفت وازامیدش به آینده آن و ازخاطرات شیرینی که ازدوران اقامتش در ایران داشت ملاقات حدود یک ساعتی به طول انجامید ازهردری سخنی ، از اهواز و خوزستان هم  گفت چه دیدار دلنشینی بود خداحافظی کردیم وبابدرقه محبت آمیزش بیرون آمدم وپس از مصاحبه باشبکه المنار از آن مجموعه خارج شدم خاطره ای به غایت دلنشین وماندگار از آن ملاقات درذهنم نقش بست و خدا را شکر نمودم که توفیق آن دیدار فراهم شد.

چندبار به لبنان سفر نموده ام دوباربه جنوب لبنان و مزارع شبعا رفته ام یک بار قبل از آزادی اش که صحنه درگیری بود و اسراییل آن منطقه رابه شدت می کوبید و یک بار بعد از آزادی آن که زندان خیام را دیدیم که حالا دیگر موزه شده بود و یکی از زندانیان آزادشده به عنوان راهنما سختی های آن زندان را برای بازدیدکنندگان تشریح می نمود واز نقش ممتاز سیدحسن در آزادی آن منطقه می گفت به یاد زمانی افتادم که رژیم صهیونیستی بیروت را هم به زیر چکمه دژخیمان خود آورده بود به راستی نقش یک فرمانده شجاع وباتدبیر چقدر می تواند اثرگذار باشد سیدحسن توانسته بود بردارها را در جهت دفاع از منافع ملی وتمامیت ارضی کشور و دفاع ازآرمان فلسطین این گونه همسو نماید.   

سیدحسن دژی استوار درمقابل رژیم جنایتکار صهیونیستی بود او تمام و کمال خودرا وقف مبارزه کرده بود وقتی فرزند برومندش هادی  به شهادت رسید گفته بود الان می توانم درمقابل خانواده های شهدای مقاومت سربلند کنم و خود را یکی از آنها بشمارم تابه حال خجالت می کشیدم که در مورد شهادت وجایگاه شهیدان با آنان سخن بگویم وباشرم وحیا دراین باب با آنان گفت وگو می کردم.

اوعلاوه براینکه یک استراتژیست و فرمانده شجاع بود درعین حال توانسته بود درقامت  یک سیاستمدار تیزهوش و کارآزموده  درعرصه سیاسی لبنان  با آن همه تنوع و تفاوت  اثرگذار شود  

سیدحسن در عرصه عمومی لبنان با آن بافت تودرتو وپیچیده بسیار حکیمانه وباتدبیر عمل کرد. نقش او همچون امام موسی صدر پدرانه و عطوفت آمیز بود گرچه شیعه بود اما مورد اقبال وعلاقه اهل سنت ونحله های مختلف اعتقادی بود اقشارگوناگون مردم حتی آنانکه تفکرات مذهبی نداشتند و حتی غیرمسلمانان اورا دوست می داشتند شخصیتی به غایت محبوب ودوست داشتنی وخواستنی بود.

 بیان حماسی وگرم وگیرای او ، هندسه فکری منظم ومنطق استوارش ، وارستگی و فضائل  اخلاقی اش ، نگاه جامع نگر و رواداری و مردم داری اش ، شجاعت فوق العاده اش و مجموعه مختصات فکری و رفتاری و تدابیر ارزنده اش ازاو شخصیتی کاریزماتیک و ممتاز ،بی بدیل ، فرامرزی، فرامنطقه ای وجهانی ساخته بود. 

اکنون سیدحسن آن رهرو شیدا و شوریده راه خونین کربلا و قاموس مقدس سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  به  خیل پرشمار یاران شهیدش سید عباس موسوی ، عمادمغنیه ، حاج قاسم سلیمانی ،  اسماعیل هنیه و .... پیوسته است به راستی مگر راه دیگری برای پایان یافتن زندگی مادی و دنیوی اوجز شهادت برازنده آن شیربیشه مقاومت بود ؟ شهادت سرنوشت محتوم ومحبوب او بود.خداوند ابتدا باب جهاد رابر اوگشود و آنگاه جامه شهادت را بر قامتش پوشاندو اورا از سطح اولیای خاص خود بالابرد وبر تراز جویندگان خاص الخاص خود نشاند

امروز سالگرد شهادت محمد جهان آراست ، هفتم مهرماه ،جهان آر اگرچه آزادی خرمشهر راباچشم دنیوی ندید اما از بهشت الهی نظاره گر آن رویداد ماندگارشد بی شک روح بلند سیدحسن عزیز ما شکست و هزیمت رژیم نامشروع و جنایتکارصهیونیستی و آزادی قدس شریف را که در تب وتاب آن می سوخت از بلندای  فردوس اعلی مشاهده خواهدنمود.

انهم یرونه بعیدا ونریه قریبا. ان شاءالله 

 *سیدمحمدرضاموالی زاده*

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد