افتتاح کتابخانه عمومی روستای توانه استان همدان توسط بانک پاسارگاد

مدیرعامل بانک پاسارگاد افزود: ساخت کتابخانه توسط بانک پاسارگاد از سالی آغاز شد که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به‌عنوان سال فرهنگی اعلام گردید. در این راستا بر اساس مطالعه‌ای که انجام دادیم متوجه شدیم کتابخانه به‌عنوان مرکز قرائت کتاب و تبادل اطلاعات می‌تواند بهترین مرکز اشاعه فرهنگ غنی و تاریخی ملی و مذهبی باشد.

افتتاح کتابخانه عمومی روستای توانه استان همدان توسط بانک پاسارگاد

به‌گزارش روابط‌عمومی بانک پاسارگاد، این بانک در ادامه توسعه فضاهای فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، در روز پنج‌شنبه 19مهر‌ماه1403، با حضور جناب آقای دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک، جناب آقای دکتر سید باقر میرعبداللهی معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جناب آقای سید جواد معینی سرپرست نهاد کتابخانه‌های استان همدان، جمعی از مدیران بانک پاسارگاد و مدیران استانی و مسئولان محلی، کتابخانه "پاسارگاد" را در روستای "توانه" شهرستان نهاوند افتتاح و تقدیم مردم عزیز منطقه کرد.

در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد صحبت‌های خود را با تقدیم سلام و درود به هم‌وطنان عزیز روستا‌های توانه، کوزره، ده‌پیاز و با اشاره به افتتاح هم‌زمان سه باب کتابخانه در این روستا‌ها آغاز کردند.

وی در ادامه افزود: ساخت کتابخانه توسط بانک پاسارگاد از سالی آغاز شد که توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به‌عنوان سال فرهنگی اعلام گردید. در این راستا بر اساس مطالعه‌ای که انجام دادیم متوجه شدیم کتابخانه به‌عنوان مرکز قرائت کتاب و تبادل اطلاعات می‌تواند بهترین مرکز اشاعه فرهنگ غنی و تاریخی ملی و مذهبی باشد.

دکتر قاسمی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخاب منابع مناسب جهت مطالعه، به تحلیل موضوع خرد و حکمت پرداختند و در این خصوص فرمودند: با مطالعه نظرات بزرگانی مانند شهید مطهری، حضرت آقای جوادی آملی به‌عنوان اندیشمندان معاصر و همچنین افلاطون و ابوعلی‌سینا می‌توان به اهمیت موضوع خرد دست یافت و آن را به عنوان زمینه حکمت عملی تلقی کرد.
وی افزود: حکمت نظری در اختیار خداوند متعال است ولی حکمت عملی با علم‌آموزی و  تبدیل آن به دانش، تدبیر، جمع‌آوری و تجزیه‌وتحلیل داده‌های مختلف و استنتاج نتایج مورد نیاز حاصل می‌گردد.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه با اشاره به نظر اندیشمندان غربی و سیر تغییر آن در مورد بازدهی عملکرد انسان و جایگاه او  گفت: در حال حاضر اندیشمندان غربی سه دسته را به‌عنوان افرادی که دارای خرد نیستند معرفی می‌کنند: 

  •  گروه اول آن‌هایی هستند که دانش منسوخ دارند، افراد برای این‌که جز این دسته نباشند باید دانش خود را به‌روز کنند و برای این مهم نیاز به مطالعه است و برای مطالعه نیز باید دست‌رسی لازم وجود داشته باشد. بنابراین کتابخانه، مرکزی است که می‌تواند کمک کند تا دانش به‌روزی داشته باشیم.
  • گروه دوم آن‌هایی که دانش مناسبی دارند ولی آن را به کار نمی‌گیرند و اثرگذاری دانش آن‌ها دیده نمی‌شود.
  •  گروه سوم نیز دانشورانی هستند که دانش خود را استفاده می‌کنند، ولی خیر عمومی را در نظر نمی‌گیرند که بحث بسیار مهمی است.

دکتر قاسمی در ادامه افزود: آرزوی ما در این کتابخانه این است که فرزندان ما طوری تربیت شوند که جزو هیچ‌کدام از این سه گروه نباشند و برای خدمت به جامعه خود تلاش کنند.

مدیرعامل بانک پاسارگاد در ادامه به اهمیت توجه به امر مسئولیت‌های اجتماعی پرداخت و در این خصوص توضیح داد: همه بنگاه‌های اقتصادی و سیاسی وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی دارند که اگر انجام نمی‌دهند در واقع به وظیفه ملی خود عمل نمی‌کنند و خیر عمومی را مورد توجه قرار نمی‌دهند و حتما باید دقت کنیم که در بحث مسئولیت‌های اجتماعی دچار غفلت نشویم. وی یاد آور شد تاکنون 22 کتابخانه توسط بانک پاسارگاد ساخته شده است که 12 مورد از آن‌ها در استان همدان بوده است.

دکتر قاسمی با اشاره به شروع عملیات احداث مجتمع آموزشی دارالفنون در شهرستان نهاوند اظهار امیدواری کرد  ضمن فراهم شدن امکان ادامه تحصیل برای دانش آموران منطقه در مقطع دبیرستان، زمینه برای شناسایی استعدادهای درخشان و پرورش آنان برای حضور در سطح مدیریت‌های کلان کشور ایجاد گردد.

وی در پایان گفت: انجام کار‌های فرهنگی و امور خیریه می‌تواند از کارهای ماندگار همه بنگاه‌ها باشد، اگر به ریشه کلمه اقتصاد توجه کنیم متوجه می‌شویم در این موضوع مفاهیم متعددی مانند فرهنگ، سیاست، اقتصاد و... نیز وجود دارد و از مسئولانی که در این کار خیر نقش داشتند تشکر کرد و  بیانات خود را با این دعا به پایان رساند: انشالله فرزندان این منطقه بتوانند در آینده از بزرگان مدیریت کشور باشند و این کتابخانه یکی از خاستگاه‌ها و مراکزی باشد که در تربیت و توان‌افزایی علمی و دانشی آن‌ها نقش جدی داشته باشد.

بدین‌ترتیب دوازدهمین کتابخانه ساخته‌شده توسط بانک پاسارگاد در استان همدان با مساحت 205 مترمربع بنا و 95 مترمربع محوطه‌سازی افتتاح گردید. از جمله ویژگی‌های این کتابخانه می‌توان به پیش‌بینی فضای دارالقرآن جهت توسعه علوم دینی قرآنی اشاره کرد. لازم به ذکر است بانک پاسارگاد تاکنون 22 باب کتابخانه در استان‌های اردبیل، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، قزوین و فارس احداث کرده است.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد