رئیس شورای اسلامی شهر:

فرمانداری صدرا راه‌اندازی شود/ انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات عمومی

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا با اشاره به میزان جمعیت این شهر، از رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خواست تا راه‌اندازی فرمانداری صدرا را در اولویت قرار دهد.

فرمانداری صدرا راه‌اندازی شود/ انتقاد از عدم تخصیص اعتبارات عمومی

روح‌الله شجاعیان امروز، ۲۴ مهرماه در آیین آغاز به کار دفتر مراجعات مردمی ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در شهر صدرا، با بیان اینکه فعالیت دفاتر نمایندگان بخشی از بار پاسخگویی شورای اسلامی شهر را کم می‌کند، گفت: با جایگاهی که ابراهیم عزیزی در کمیسیون امنیت ملی دارند، تقاضا داریم ایجاد فرمانداری صدرا در اولویت‌های این شهر قرار گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات زیاد صدرا، به حضور نماینده دولت به صورت فرمانداری یا فرمانداری ویژه اکنون نیاز است. تا سال ۱۴۰۵ که سرشماری انجام شود و بار جمعیت کنونی صدرا ثبت و اعمال شود، دو سه سال زمان را از دست می‌دهیم.

شجاعیان، به خبر وصول لایحه تبدیل چند شهر جدید به شهرستان در مجلس اشاره کرد و گفت: درخواست داریم صدرا، دومین شهر پرجمعیت استان فارس از این قافله عقب نماند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا به عدم تعیین اعتبار از سوی کمیته برنامه‌ریزی استان برای صدرا اشاره و تصریح کرد:  ۲۵۰ هزار نفر در این شهر سکونت دارند اما از اعتبارات عمومی بهره‌مند نیستند که خلاف قانون اساسی است. وقتی صحبت از برابری و عدالت اجتماعی می‌شود مردم باید برابری را حس کنند، نه اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران به بخش مرکزی شیراز اختصاص یابد و یک ریال به صدرا نرسد، یا اعتبارات این شهر را برای ساخت آزادراه‌های شیراز بوشهر و شیراز اصفهان هزینه کنند.

شجاعیان گفت: اکنون ۱۰ درصد هزینه احداث آزادراه شیراز ـ بوشهر را به عهده شرکت عمران صدرا گذاشته‌اند، در حالی که اگر شرکت عمران صدرا اعتبار کافی دارد، اولویت این است که زیرساخت‌های شهر را تکمیل کند.

وی در پایان خواستار تعیین تکلیف مدیریت دوگانه صدرا شد و از نمایندگان مجلس خواست هر نماینده یک یا دو مورد از مسائل و چالش‌های صدرا را پیگیری کند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • داریوش
    0

    بیش از هر اقدامی برای ایجاد فرمانداری انجام دهید .....لطفاً برای کنترل خارج از حد اتباع افغانی کاری انجام دهید .....در این شهر از هر 6الی7فرد که می بینید یک نفرش افغانی آنهم جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد