کشت محصولات جالیزی در 3 منطقه گچساران ممنوع شد

فرماندار شهرستان گچساران گفت: کشت محصولات جالیزی و سبزی در مناطق پربالی، حاشیه دره کمبل و ایستگاه پمپاژ دژسلیمان ممنوع است.

کشت محصولات جالیزی در 3 منطقه گچساران ممنوع شد

عبدالرحیم رحیمی در اولین کمیته پیشگیری از آبیاری مزارع با آب فاضلاب در گچساران افزود: استفاده از آب فاضلاب جهت کشت و آبیاری در مزارع به شدت سلامت مردم را به خطر می اندازد .

وی بیان کرد: با توجه به آلودگی شدید آب رودخانه "کمبل" آبیاری سبزی توسط این آب در آن منطقه ممنوع است .

فرماندار شهرستان گچساران تصریح کرد: در صورت مشاهده از سوی دستگاه های مربوطه با متخلفان در این خصوص برخورد خواهد شد .

رحیمی عنوان کرد: بخش عمده ای از فاضلاب شهرستان گچساران و روستاهای طول مسیر به رودخانه "کمبل" وارد می شود که این موضوع آب این رودخانه را به شدت آلوده کرده است .

وی ادامه داد: چهار هکتار از زمین کشاورزی منطقه کمبل که محل کشت انواع سبزی و صیفی جات بود از طریق آب آلوده فاضلاب آبیاری می شد که در سال 94 با حکم مراجع قضایی شهرستان با تراکتور تخریب شده است .

فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: با نظارت کامل دستگاه های زیر ربط در حال حاضر کشت سبزیجات و صیفی جات در این منطقه با استفاده از آب رودخانه انجام می شود .

رحیمی اضافه کرد: کشت محصولات جالیزی و سبزی در مناطق "پربالی"، حاشیه "دره کمبل" و ایستگاه پمپاژ "دژسلیمان" ممنوع است .

نظارت کامل شبکه بهداشت و درمان بر سبزی کاری های گچساران

سهراب صیدی، رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: این نهاد بر سبزی کاری ها در این شهرستان نظارت کامل دارد .

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه آبیاری سبزی ها توسط آب کمبل از ورود آنها به بازار جلوگیری و با متخلفان نیز به شدت برخورد خواهد شد.

صیدی اظهار کرد: در این خصوص نیز هم اکنون کمیته ای با عنوان پیشگیری و کنترل آبیاری مزارع با فاضلاب تشکیل شده که در آن تصمیماتی برای جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب ها گرفته می شود .

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران بیان کرد: تا راه اندازی کامل تصفیه خانه دژسلیمان از کشت سبزی و صیفی جات در این منطقه از سوی جهاد کشاورزی جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها