۶۵ درصد جمعیت روستایی رزن تحت پوشش مجتمع‌های آب‌رسانی است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی رزن گفت: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم در روستاهای رزن به ۸۰ درصد رسیده و ۶۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان تحت پوشش مجتمع‌های آب‌رسانی هستند.

۶۵ درصد جمعیت روستایی رزن تحت پوشش مجتمع‌های آب‌رسانی است

محمد ابراهیم فراهانی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت دهه فجر که مقارن با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمندانقلاب اسلامی است، بهره برداری و کلنگ زنی ۳ پروژه های عمرانی در دستور کار است.

وی ادامه داد: درهمین راستا بهره برداری از پروژه آبرسانی به روستای ملابداغ با اجرای ۷ کیلو متر شبکه توزیع و حفر یک حلقه چاه با صرف اعتباری بالغ بر ۴ هزارمیلیون ریال، آبرسانی به روستای سنقر آباد - قراقیه با اجرای ۵ کیلومتر خط انتقال و پمپاژ و اصلاح شبکه توزیع، حفر و تجهیز یک حلقه چاه، احداث حوضچه و شیر آلات با اعتباری بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی از جمله پروژه های قابل افتتاح در ایام پیش رو است.

وی عنوان کرد: همچنین کلنگ زنی و آغاز عملیات آبرسانی به روستای دمورچی با برآورد هزینه ای بالغ بر۵ هزارمیلیون ریال در فهرست پروژه های قابل کلنگ زنی ایام الله دهه فجر سال جاری است.

فراهانی اظهار داشت: جمعیت روستایی رزن افزون بر ۸۰ هزارو ۵۴۱ نفر و ۲۴ هزارو ۱۶۵ خانوار است که ۷۵ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می دهند.

وی افزود: از ۱۲۲ روستای شهرستان رزن ۱۱۰ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۱۲روستا زیر ۲۰ خانوار هستند و در حال حاضر ۱۰۶ روستا باجمعیتی بالغ بر۲۲ هزارو ۳۲۵ خانوار تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن قرار دارند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان رزن در ادامه با بیان اینکه تامین آب شرب مورد نیاز روستاهای شهرستان از طریق ۸۹ حلقه چاه عمیق و دستی، ۱۷ دهنه چشمه و ۳ رشته قنات انجام می گیرد؛ عنوان کرد: در راستای سالم سازی آب؛ عملیات گندزدایی، کلرزنی و ضد عفونی آب شرب روستاهای تابعه شهرستان توسط ۶۳ دستگاه کلریناتور گازی و مایعی بصورت مستمر در حال انجام است.

وی در بخش دیگری ازسخنانش گفت: در حال حاضر شاخص بهره مندی از آب شرب سالم در روستاهای تابعه شهرستان رزن به ۸۰ درصد رسیده و ۶۵ درصد جمعیت روستایی این شهرستان تحت پوشش مجتمع های آبرسانی هستند.

محمد ابراهیم فراهانی در ادامه ضمن اشاره به روستاهای مواجه با بحران کم آبی گفت: در راستای تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران کم آبی اعم از روستای جامیشلو، کلیجه، یارمجه باغ، ملابداغ و سنگرانکوه، امور آبفارشهر رزن اقدام به حفر چاه و ساماندهی منابع آبی با اعتباری بالغ بر ۷ هزار میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امورآبفار به منظور استمرار عملیات آبرسانی روستاها نسبت به رفع ۳۰۰ مورد نقص تاسیسات برقی، ۴۰ مورد تعویض و نصب الکتروپمپ شناور و منصوبات استحصال آب و تجهیز چاه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیون ریال اقدام کرده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها