کینوا در لنده جایگزین برنج می‌شود

مشاور توان‌افزایی طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت: به صورت آزمایشی برای نخستین بار در ۲ هکتار از مناطق موگرمون، آبلش و ایدنک شهرستان لنده گیاه کینوا کشت شده است.

کینوا در لنده جایگزین برنج می‌شود

اصغر طهماسبی اظهارداشت: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه خوارزمی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گیاه کینوا به صورت آزمایشی در سطح 2 هکتار در مناطق موگرمون، آبلش و ایدنک شهرستان لنده کشت شده است.

وی عملکرد گیاه کنیوا را یک تن در هکتار و در صورت مساعد بودن آب و هوا با شرایط رشد این گیاه تا 1.8 دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل کشت گیاه کینوا و فواید آن به خاطر دانه‌های خوارکی‌اش است که نحوه طبخ آن مشابه برنج بوده و در سبد غذایی خانوارها قابل استفاده است.

مشاور توان‌افزایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده ابراز کرد: بخش کشاورزی در این وضعیت اقتصادی و شرایط آب و هوایی کشور از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و به همین دلیل باید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری به کشت گیاهانی که آب‌بری کمتری دارند صورت گیرد.

طهماسبی بیان کرد: برای نخستین بار دانشگاه خوارزمی تهران با حمایت بنیاد علوی در یک برنامه تحقیقاتی اقدام به کاشت گیاه کینوا در سطح 2 هکتار کرده است تا در صورت جواب‌دهی آب و هوایی شهرستان لنده در سال‌های آتی سطح بیشتری زیر کشت این گیاه خوارکی رود و مردم بتوانند به راحتی به این دانه‌های خوراکی دست پیدا کنند.

منبع: تسنیم

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد