نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش در تلویزیون های پلاسما، ال سی دی و OLED

رفع سوختگی تصویر برای نمایشگرهای LCD و پلاسما امکان پذیر است.

نحوه رفع سوختگی صفحه نمایش در تلویزیون های پلاسما، ال سی دی و OLED

میزان موثر بودن رفع سوختگی تصویر، به میزان آسیب دیدگی صفحه نمایش تلویزیون شما بستگی دارد.

 بسته به طول زمان مشکل و شدت سوختگی تصویر، برخی از نمایشگرها ممکن است دچار آسیب دائمی شده باشند.

در این راهنما قصد داریم تا چندین روش رفع سوختن تصویر تلویزیون را به شما آموزش دهیم.

بلالبا

7 روش رفع سوختگی صفحه نمایش ال سی دی و پلاسما

1.از سوختن صفحه نمایش ال سی دی و پلاسما جلوگیری کنید

بهترین راه حل برای رفع سوختگی صفحه نمایش تلویزیون، این است که در وهله اول از آن جلوگیری کنید. اگر صفحه نمایش شما در حال سوختن تصویر است، دیگر جلوگیری از آن شاید بی معنی باشد. اما با این حال، همیشه باید سعی کنید صفحه نمایش خود را برای مدت طولانی روی یک تصویر ثابت رها نکنید. مدت زمانی که طول می کشد تا یک تصویر ثابت باقی بماند و تلویزیون فرآیند سوختن کامل صفحه را تجربه کند، از تلویزیونی به تلویزیونی دیگر، بین سازنده، اندازه و نوع پنل متفاوت است.

به طور مثال می توانید خودتان را طوی عادت دهید که اگر قصد دارید بیش از 15 دقیقه از تلویزیون دور باشید، آن را خاموش کنم. به این ترتیب، سوختن تصویر به ندرت اتفاق می افتد،؛ به علاوه اینکه در هزینه های برق و فرسودگی تلویزیون نیز صرفه جویی می کنید.

2.تلویزیون را به درستی کالیبره کنید

یکی دیگر از روش های پیشگیری از سوختن صفحه نمایش تلویزیون، این است که کنتراست صفحه نمایش را تا جایی که می توانید کاهش دهید. متأسفانه، اکثر تلویزیون ها به درستی کالیبره نمی شوند و افراد، تنظیمات کنتراست و روشنایی را بیش از حد بالا می برند.

کنتراست کمتر کمک می کند که نور صفحه نمایش شما یکنواخت تر باشد. این به معنای فشار کمتر بر روی مناطق خاصی از صفحه نمایش است که در نتیجه به محافظت در برابر سوزاندن تصویر تلویزیون شما کمک می کند.

در صورتی که برای کالیبره کردن تلویزیون یا رفع مشکل سوختگی تصویر نیاز به کمک دارید، می توانید از خدمات نمایندگی تعمیرات تلویزیون سونی مشهد استفاده نمایید.

3.از حالت ثابت برای رفع سوختگی ال سی دی و پلاسما استفاده کنید

اگر صفحه نمایش پلاسما یا ال سی دی شما در حال سوختن تصویر است، سعی کنید 12 تا 24 ساعت، تلویزیون را روی یک تصویر سفید ثابت، روشن بگذارید. حرکت مداوم رنگ سفید و سیاه در سراسر صفحه تلویزیون، در الگوهای تصادفی می تواند به حذف هاله تصویر از صفحه شما کمک کند.

اما دقت کنید که متأسفانه این روش برای موارد شدید کار نخواهد کرد.

4.از فناوری تغییر پیکسل (Pixel-Shift ) برای رفع سوختگی تصاویر LCD و پلاسما استفاده کنید

برخی از تلویزیون ها دارای فناوری تغییر پیکسل یا تغییر صفحه نمایش هستند.

Pixel-shift دائماً تصویر روی صفحه نمایش شما را کمی تغییر داده و تنظیم می کند، که استفاده از پیکسل ها را برای مقابله با سوختن تصویر تغییر می دهد. برای اینکار باید در تنظیمات صفحه نمایشگر خود، این گزینه را فعال کنید.

Pixel-shift یک ویژگی مفید برای تلویزیون های LED و OLED است که اغلب پس از سوختن تصویر بهبود پیدا نمی کنند.

سایر صفحه نمایش های مدرن و پیشرفته امروزی نیز دارای عملکردهای داخلی به روز رسانی صفحه هستند که سازندگان معمولا توصیه می کنند تا از آنها برای حذف مشکلات سوختن تصویر استفاده کنید.

سیبیبسب

5.از محافظ صفحه نمایش سفید برای رفع سوختگی تصاویر LCD و پلاسما استفاده کنید

روش دیگر حل مشکل سوختن تصویر تلویزیون این است که یک پس ‌زمینه کاملاً سفید را بروی صفحه نمایش خود تنظیم کنید و بگذارید چند ساعت کار کند. رنگ ثابت ممکن است سوختن صفحه را به تاخیر بیاندازد. پس ‌زمینه های رنگی احتمالا به ماندگار شدن تصویر بیشتر کمک می کنند.

اگر یک صفحه تلویزیون سوخته دارید، می توانید به کمک یک کابل HDMI لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل کنید. سپس دسکتاپ خود را در تلویزیون باز کنید و یک محافظ صفحه نمایش سفید را با تلویزیون به اشتراک بگذارید.

6.از یک ویدیوی ScreenBurnFixer استفاده کنید

تیم برنامه نویسی ScreenBurnFixer راه های مختلفی را ارائه می دهد که می توانید برای رفع سوختگی صفحه در تلویزیون یا مانیتور خود استفاده کنید. مانند سایر روش های رفع سوختگی صفحه نمایش، شانس کارکرد این روش نیز به مقیاس مشکل بستگی دارد.

به صفحه ویدیوی ScreenBurnFixer بروید و ویدیویی را پیدا کنید که با نوع صفحه‌ نمایش تلویزیون شما مطابقت داشته باشد. سپس اجازه دهید ویدیو تا زمانی که ممکن است پخش شود. (حداقل چند ساعت)

در صورتی که با هیچکدام از روش های گفته شده، مشکل ثابت ماندن تصویر در تلویزیون برطرف نشد، بهتر است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید.

 

بهترین راه برای حل مشکل سوختن صفحه نمایش

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید برای رفع سوختگی صفحه نمایش امتحان کنید. نتایج تمامی روش ها، بسته به نوع صفحه نمایش تلویزیون و سطح سوختگی متفاوت خواهد بود. ممکن است تلویزیونی با مشکل سوختن صفحه، به طور کامل بهبود پیدا نکند اما شاهد بهبودی مقطعی یا کوتاه مدت آن، باشیم.

اگر مراحل این راهنما را کاملا دنبال کنید، قبل از تبدیل شدن سوختن تصویر تلویزیون به یک مشکل دائمی، می توانید از صفحه نمایش خود در برابر سوختن کامل تصویر، محافظت کنید. اما در صورتی که با این روش ها مشکل برطرف نشد، می توانید از خدمات تعمیر تلویزیون در مشهد استفاده نمایید.

پاراتک

پاراتک به عنوان بهترین مرکز الکترونیک و انفورماتیک در شهر مشهد، با سابقه بیش از 30 سال فعالیت، بهترین مکان برای تعمیر انواع تلویزیون های شماست. شما می توانید برای تعمیر تلویزیون خود در منزل، روی تکنسین های حرفه ای ما حساب باز کنید. تکنسین های ما پس از ثبت سفارش درخواست خدمات شما، در اسرع وقت به محل شما مراجعه کرده و به سرعت مشکل را تشخیص خواهند داد.

پس از تشخیص مشکل، تکنسین ها تلاش می کنند تا با استفاده از ابزارها و تجهیزات لازم، مشکل را در کوتاه ترین زمان ممکن برطرف نمایند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها