راه صعود مجدد بیت کوین چیست؟

یک اتفاق خنده دار برای بیت کوین این است که با افزایش نرخ بهره، حجم معاملات بیت کوین بسیار کاهش یافت، اکنون ناظران بازار در حال دست و پنجه نرم‌کردن با پیامدهای سیاست های پولی برای دارایی‌های دیجیتال هستند.

راه صعود مجدد بیت کوین چیست؟

بر اساس داده‌های گردآوری‌شده مجموع میانگین متحرک ۳۰ روزه حجم معاملات بیت‌کوین در تمامی صرافی‌های کوین‌بیس، بیت‌فینکس، کراکن و بیت‌استمپ در پایین‌ترین سطح خود از آگوست ۲۰۲۱ است. در ماه گذشته، مجموع حجم روزانه در این صرافی‌ها به طور متوسط ​​در حدود یک میلیارد دلار بوده است. این عدد در ماه می ۲۰۲۱، ۲.۵۷ میلیارد دلار بود اما در حال حاضر تقریباً ۶۰ درصد کاهش داشته است.

این در حالی اتفاق افتاد که فدرال رزرو و سایر بانک‌های مرکزی مبارزه با تورم را تسریع کرده‌اند. تورمی که برای مدت طولانی‌تر از آن چیزی که بسیاری انتظار داشتند داغ باقی مانده است. با افزایش نرخ‌ها و دیگر هزینه‌ها، قیمت‌های کریپتو کاهش یافته است و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا تمایلات خود را برای سرمایه‌گذاری در بازارهای این چنینی مجددا مورد بررسی قرار دهند.

با وقوع مبارزه با تورم، برداشت و خروج پول اتفاق افتاد که این موضوع بر حجم معاملات ارزهای دیجیتال موثر گردید، در ادامه شاهد کاهش میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه بودیم.

در مرحله بعد، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده مانند بیت‌کوین را افزایش می‌دهد. و کسانی که این رمزارز را با استفاده از اهرم می‌خرند، احتمالا احساس فشار بیشتری داشته باشند. هزینه‌های استقراض، سناریوی ریسک-پاداش چنین معاملاتی را تغییر می‌دهد، به این معنی که با افزایش هزینه‌ها، بازده احتمالی کاهش خواهد یافت.

بیت کوین ابزاری برای حفظ ارزش پول است؟

به نظر می‌رسد در شرایط کنونی سرمایه‌گذاران نگران بدتر شدن اوضاع هستند هرچند که در چشم‌انداز مثبتی را برای بلند مدت متصورند.

درصد بیت کوینی که بیش از یک سال حرکت نکرده‌اند در بالاترین حد خود قرار دارد و تقریباً ۷۶ درصد از بیت کوین‌ها در آدرس هایی قرار دارند که به شکل تاریخی تمایل به فروش در آنها کم است.

این موضوع می تواند نشان دهنده این باشد که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بیت کوین در شرایط نامطلوب اقتصادی می‌تواند ابزاری برای حفظ ارزش باشد. در حال حاضر، تغییر قیمت‌ها، توسط ترجیحات و ریسک‌ پذیری سرمایه گذاران کلان، که نگران وضعیت جهانی و چشم انداز اقتصادی هستند، تعیین می شود.

بیت کوین چگونه می‌تواند وارد روند صعودی شود؟

بررسی‌های درون شبکه‌ای نشان می‌دهد که رشد کمی در تقاضا رخ داده است. بعلاوه، بیت کوین در محدوده معاملاتی محدودی گیر کرده است، زیرا تا حد زیادی تحت تسلط هولدرها قرار دارد.

کاربران تازه وارد به این بازار از ۱۵ به ۸ درصد افت کرده است. کاهش قدرت مصرف کننده، و همچنین عدم اطمینان در مورد واکنش فدرال رزرو در مورد تورم مداوم و بالا، از دلایل پشت این موضوع هستند.

مانند سایر کلاس‌های دارایی، بیت‌کوین برای تثبیت قیمت‌ها به پشتیبان‌های جدیدی نیاز دارد. ظهور طرفداران جدید کریپتو، نهادی و خرد، در دو سال گذشته با افزایش سرسام آور قیمت ها همزمان شده است. بیت کوین بیش از ۳۰۰ درصد در سال ۲۰۲۰ و ۶۰ درصد دیگر در سال ۲۰۲۱ افزایش یافت. این تمایل برای سرمایه‌گذاری در این کلاس دارایی ممکن است تغییر کرده باشد. در سال جاری، بیش از ۱۰ درصد افت در سایر دارایی های پرخطر رخ داده است. تحلیلگران می گویند که یک کاتالیزور کاملاً جدید لازم است تا یک بار دیگر قیمت ها را بالا ببرد.

اکثر کسانی که تمایل به خرید بیت کوین داشتند، قبلاً این کار را انجام داده اند. او گفت که در نهایت، بیت کوین یک دارایی پرریسک است و مانند سایر دارایی های با ریسک بالا رفتار خواهد کرد.

در حال حاضر ضریب همبستگی بیت کوین و شاخص نزدک بالای ۰.۶ است و به بالاترین میزان ثبت شده رسیده است.

جریان خروجی صرافی بیت کوین در هفته قبل بالغ بر ۱.۲ میلیارد دلار بوده و بزرگترین رقم سال بوده است. هفته قبل از آن، سرمایه گذاران ۵۳۲ میلیون دلار بیرون کشیدند. به طور کلی، جریان خروجی ارز در هفته های اخیر چندین برابر بیشتر از میانگین خروجی های مشاهده شده بوده است. این روند نشان می دهد که سرمایه گذاران اغلب هولدر هستند.

با این حال، برخی تحلیلگران اعتقاد دارند که بیت‌کوین بیشتر یک محافظ تورم است تا دارایی ریسکی. او می‌گوید که تورم احتمالاً بدتر از آن چیزی است که قرائت‌های کنونی منعکس می‌کنند. ایالات متحده ممکن است وارد رکود شود و این امر باعث می شود فدرال رزرو دوباره سیاست های پولی خود را کاهش دهد. با وجود ضعف کوتاه مدتی که در بازار کریپتوکارنسی دیده می‌شود بسیاری از کارشناسان به قیمت ۶۰ الی ۱۰۰ هزار دلار بیت کوین امیدوار هستند.

منبع: بورسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها