جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن/ مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی چه کسانی هستند؟

در راستای سیاست‌های تشویق فرزندآوری، دولت قرار است علاوه بر وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی، امسال ۲۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت کند. اما وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق می‌گیرد و شرط دریافت آن چیست؟

جزییات پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن/ مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی چه کسانی هستند؟

آنگونه که روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده دستور پرداخت وام قرض‌الحسنه ودیعه، خرید یا ساخت مسکن به بانک‌ها ابلاغ شده است. مبلغ این وام، ۲۰۰ میلیون تومان است که به در قالب وام قرض‌الحسنه به خانوارها پرداخت می‌شود. اما نه همه خانوارها.

مشخصات وام قرض‌الحسنه مسکن

مهم‌ترین شرط پرداخت این وام فرزندآوری، داشتن سه فرزند است. به عبارتی، مشمولان وام ۲۰۰ میلیونی ودیعه مسکن خانوارهایی هستند که صاحب فرزند سوم شده‌اند. اگر خانواده‌ای از سال ۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم و بیشتر شده باشد،‌می‌تواند به شعب مختلف بانکی مراجعه و تقاضای وام ۲۰۰ میلیونی کند.

این وام قرض‌الحسنه فرزندآوری برای خرید، ساخت و ودیعه مسکن پرداخت می‌شود و تنها شرط پرداخت آن داشتن فرزند سوم به بعد است.

این وام در قالب وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود و کارمزد آن احتمالا همان چهار درصد است. مدت زمان بازپرداخت این وام، ۲۰ ساله است. یعنی متقاضی دریافت وام ۲۴۰ ماه برای پرداخت آن زمان دارد و از طرف دیگر اقساط این وام احتمالا زیر یک میلیون تومان در ماه است.

وام ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری

علاوه بر وام ودیعه مسکن فرزندآوری، وام قرض‌الحسنه فرزندآوری هم به خانوارها پرداخت می‌شود. مبلغ این وام برای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان، فرزند دوم، سوم و چهارم به ترتیب ۲۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان است. اگر خانواده‌ای صاحب فرزند پنجم و بیشتر باشد می‌تواند از وام قرض‌الحسنه فرزندآوری ۱۰۰ میلیونی استفاده کند.

بانک مرکزی هنوز جزئیات پرداخت وام فرزندآوری را اعلام نکرده و مشخص نیست اقساط این وام چند ماهه است. اما آنگونه که بانک مرکزی اعلام کرده خانواده‌های متقاضی دریافت وام فرزندآوری می‌توانند از فردا چهارم اردیبهشت ماه برای دریافت این وام به شعب بانکی مراجعه کنند.

پیش از این و در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، مجلس اعلام کرد که بانک‌ها برای پرداخت وام فرزندآوری تنها باید اعتبار فرد متقاضی را بررسی کنند و اگر اعتبار فرد تایید شد، بانک با اخذ یک سفته یا یک ضامن معتبر مکلف به پرداخت وام فرزندآوری است.

بر این اساس متقاضیان تنها با ارائه سفته یا یک ضامن می‌توانند وام ۲۰ تا ۱۰۰ میلیونی فرزندآوری را دریافت کنند. البته مشروط به اینکه اعتبار فرد متقاضی در شبکه بانکی تایید شود.

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • پیرفرزانه
    2

    فرزندان قبلی گرسنه وبیکارند مردم توان خرید تشت پلاستیکی ندارند این وام ویزه جهت خرید سیسیمونی از ترکیه

  • ناشناس
    0

    وام جهزیه کالای ایرانی به بانک‌ها ابلاغ شد/ و این درحالی است که متاسفانه بانک ها بیش از 3 ماه است وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن تاکنون به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم نمی دهند.

  • ف
    1

    من یک بچه دارم گرسنه است.

  • 1

    در سال جدید مبلغ وام بازنشستگان از ۷ میلیون به ۱۰ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.
    و این در حالی است که متاسفانه هنوز هم مبلغ وام ۷ میلیون تومان تاکنون به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟.

  • 1

    بابت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن علیه چندین بانک از بانک مرکزی شکایت نمودم هنوز پس از ۲ ماه پاسخی دریافت نکردم.
    از رئیس کل بانک مرکزی درخواست رسیدگی دارم.
    مرتضی – بازنشسته مخابرات منطقه تهران از نسیم شهر بهارستان جاده تهران ساوه

  • ناشناس
    0

    بانک مرکزی دستور پرداخت وام 50 تا 100 میلیونی بدون ضامن را ابلاغ کرده و متقاضیان می‌توانند به زودی برای دریافت وام به بانک‌ مراجعه کنند.
    بانک مرکزی دستور پرداخت وام 100 میلیونی بدون ضامن را ابلاغ کرده و متاسفانه مسئولین بانک ها از بهمن ماه سال 1400 تاکنون به بازنشستگان تامین اجتماعی وام 100 میلیونی را ندادند، خودداری کردند و هنوز هم نمی دهند چرا؟

  • 0


    وام 100 میلیونی به چه کسانی می‌رسد؟
    وام 100 میلیونی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
    چه کسانی وام 100 میلیونی می گیرند؟
    وام 100 میلیونی بدون ضامن توسط بانک مرکزی در بهمن ماه سال 1400 به بانک ها ابلاغ شده است پس چرا تاکنون به بازنشستگان تامین اجتماعی وام 100 میلیونی بدون ضامن نمی دهند.

  • ناشناس
    0

    واقعا پس چرا کسی به داد اون نسل گذاشته نمی رسه .اینها را هم ترغیب کنید و ولشون کنید واینبار نسل بعدی

  • سلام
    0

    مردم فریب شما را نمیخورند الان شش ماه بیکارم سه فرزند دارم فقط خدا میدونه چه قدر نگرانم وبس. خاک بر سرتان چه کاری درست کردید که هر روز حقوق تان اضافه میشودرای از اقتصاد این از فرهنگ این روابط خارجی به غیر از دزدی هیچ کاری بلد نیستید خدا حق ملت را توی امریکا واروپا هم میتونه از نسل بعدتان بگیره حرامتان باد این زندگی لاکچری

  • ناشناس
    0

    فعلا بانک ها بی خبرند .. کسی هست راهنمای کنه

  • ناشناس
    0

    عزیز دل برادر زورکی و بخشنامه ای که نمیشه تو کویر خشک ؛ گل ببار اورد .اون سالها که با محصولات تراریخته و نیز پارازیت و الودگی هوا و ....مردم رو عقیم میکردید باید فکر امروز رو هم میکردید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها