معاون وزیر رفاه اعلام کرد

اعلام نتایج اعتراض به "دهک بندی خانوار" طی یکی دو هفته‌ آینده

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

اعلام نتایج اعتراض به "دهک بندی خانوار" طی یکی دو هفته‌ آینده

داریوش ابوحمزه با بیان اینکه هرتعداد اعتراض ثبت شده باشد مبلغ یارانه در اردیبهشت ماه طی دو مرحله برایشان واریز شده است؛ درباره زمان اعلام نتایج اعتراضات ثبت شده پیرامون دهک‌بندی گفت: احتمالا نتایج نهایی اعتراضات تا پایان ماه و طی یکی دو هفته دیگر از طریق سامانه حمایت اعلام می‌شود و مردم می‌توانند نتیجه بررسی‌ها را مشاهده کنند.

وی ادامه داد: اگر از طریق سازمان هدفمندی، خانوارشان را تفکیک کرده باشند، اطلاعات خانوار جدید بررسی می‌شود و اگر تفکیک نکرده باشند و به برخی آیتم‌ها اعتراض داشته باشند، همان موارد دوباره بر اساس آخرین اطلاعات بررسی می‌شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نتایج همه اعتراضات یک جا و احتمالا تا پایان ماه خرداد اعلام می‌شود. اطلاعات در حال به‌روز رسانی‌های لازم است.

ابوحمزه درباره زمان عملیاتی شدن امکان جدید ارسال پیامک به معترضان  برای مشاهده شناسنامه اقتصادی‌شان که پیش از این از سوی وزیر رفاه اعلام شده بود نیز اظهار کرد: این امکان هنوز فعال نشده و در دست بررسی است. بر این اساس اطلاعات اقتصادی خانوار به صورت دقیق‌تری قابل مشاهده است. سعی می‌کنیم در مدت کوتاهی این امکان را ایجاد کنیم تا ثبت اعتراض در موارد خاص راحت‌تر انجام شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اطلاعات مربوط به "ملک" جزو معیارهای موجود دهک‌بندی نیست و چه زمانی این اطلاعات وارد پایگاه اطلاعاتی رفاهی ایرانیان می‌شود؟ گفت: اطلاعات املاک ناقص است و باعث بی عدالتی می‌شد به همین علت ملک را به صورت کلی مبنا قرار ندادیم اما در حال پیگیری از نهادهای مربوط هستیم تا بتوانیم اطلاعات املاک را نیز اضافه کنیم و  به محض اینکه افزوده شود اطلاعات املاک را هم مبنای دهک‌بندی قرار می‌دهیم. ولی فعلا اطلاعات مربوط به املاک ناقص است و نمی‌توان آن را اعمال کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • خسران
    0

    دنیا در پی فتح ماه و مریخ وایجاد زمینه سکونت در ان کرات است وما بعد از چهل سال مشغول دهک بندی و یارانه و اعطای کوپن به مردم جهت زنده گی !!! چه خواستیم وچه شد ؟

  • ع.ا.ق.م۷
    0

    سلام.چون هیچ سامانه ای پیدانکردیم.‌ شکو ائیه مشروح خود را به اطلاع دست اندرکارا ن یارانه ها ارائه نمائیم.لطفا به هر طرق مقتضی این درخواست وشکوائیه ما را به دست وزیر تعاون ...مقامات ذیربط یارانه ها برسانید.۱- برنامه ریزی و ساماندهی دهک هابراساس تجمیع درآمد کل اعضای خانواده و سود سپرده و داشتن ملک ... کلاغلط است.۲- چرا که درهرخانواری ممکنه.برخی عضای آن درآمدداسته باشند. ولی آنرا پس انداز می کنند.برای عروسی و خرید و رهن خانه و پرداخت شهریه تحصیلات عالیه خود و یا فرزندانشان و یا دوا و درمان بیماری های خود و.. یا کسی ممکنه ماشین داشته باشه. اما برای استفاده کل خانواده ۴ و ۵ نفری شان
    . و یا کسی ملکی داره، ولی برای آینده سازان خانواده شان وبقیه اعضای خانواده نگه داشته باشه و...!!!/ ۳- واقعیت امر اینکه: یارانه مال تک_ تک مردمه. مگر کسانی که دارای میلیاردها تومان درآمد و دهها دستگاه ماشین و ویلا و ملک های آنچنانی دارند./۴-تا دیر نشده و این مقامات در فردای قیامت بابت برنامه های غلط خود مواخذه نشده اند!!بهتر است.درست(شرعی و انسانی و...) برای دهک بندی اقدام کنند. تا حق به حق دار برسد.ای که دستت می رود( می رسد.) کاری بکن، که فردای قیامت دیر خواهد، بود.

  • ناشناس
    0

    فقط سر کار گذاشتن وپدر سوختگی یاد گرفتن .

  • صباح
    0

    بزرگترین ذخایر نفت ، گاز ، مس ، و محصولات پتروشیمی ، اهن ، روی ، الومینیوم ، کبالت ، سرب ، اورانیوم و سنگ های معدنی ، سنگ های زینتی ، ذخایر فراوان ابزیان چون انواع ماهی ومیگو ، وصل به دریای های ازاد و سواحلی ۲۰۰۰ کیلومتری، وصل به دریاچه هایی چون خزر ، رتبه اول تولید در محصولات گرانقیمتی چون خاویار ، فرش ، زعفران ، پسته وصنایع دستی وتقریبا خود کفا در گندم و جو و بیشتر میوه جات اصلی دنیا چون پرتغال ، سیب ، انگور ، شلیل وخرمالو و هلو و زردالو وگیلاس و البالو و انار و گلابی و هندوانه و خربزه وطالبی و انواع صیفی جات و گیاهان دارویی و کشوری چهار فصل و همسایه با ۱۵ کشور جهان و با دانش اموختگانی با درجه و ضریب نبوغ بالاتر از استاندارد جهانی و.... ولی باهمه این اوصاف فقیریم و دغدغه صبح تا شام مسئولین ما شده دهک بندی جامعه و یارانه و سهمیه بندی روغن ونان وبنزینوتوصیه به اشکنه خوری وریاضت زیستی !؟ به نظر شما ملت عزیز کشورهایی مانند ژاپن و کره و اروپا و ... که این همه نعمت خدادادی ندارند چرا و چگونه این چنین پیشرفت کرده اند و ما فقیر مانده ایم ؟ عیب کار درکجاست ؟ ایا وقت ان نرسیده که مسئولین ارشد نظام به این سوال ها وعلت ها پاسخ دهند ؟ ایا مدیریت در کشور ما بر مدار درستی است ؟ اگر نه چرا در فکر اصلاح ان نیستیم ؟ ایا وقت ان نرسیده که نظامیان گرامی و متولی اصلی همه امور کشور به جایگاه خود برگردند وکشور را به نخبگان وغیر نظامیان بسپارند؟ تاریخ فردا در باره ما و لطمه ای که به کشور و دین مردم زده ایم قضاوت خواهد کرد !

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    یارانه و نحوه اختصاص و اجرای آن در نظام و دولت مثلا اسلامی!!!! مظهر و نماد ظلم و بی عدالتی و تبعیض شد..

  • ع.ا.ق.م
    0

    سلام.چون هیچ فرد و .... سامانه ای پیدانکردیم.‌ شکو ائیه مشروح ذیل خود را به اطلاع دست اندرکارا ن یارانه ها ارائه نمائیم. لطفا این نامه را به منزله یک شکوائیه رسمی تلقی نموده و به هر طرق مقتضی آن را به دست وزیر تعاون ...، مقامات ذیربط یارانه ها برسانید.
    به نظر می رسد، برنامه ریزی و ساماندهی دهک ها براساس تجمیع درآمد کل اعضای خانواده بر اساس ملاک هایی مثل: داشتن درآمد کل خانوار و یا محاسبه سود سپرده بانکی و مالی و داشتن ملک ... کاملا غلط است. !!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
    1- چرا که در هرخانواری ممکن است. برخی اعضای آن درآمد جزئی و... داشته باشند. ولی آن را به دلایلی در بانک ها و موسسات ... مالی و... ذخیره کرده باشند، مثلا برای خود و آینده زندگی فرزندان و... از قبیل: عروسی فرزندان و نوه ها و.. و یا خرید و رهن خانه و پرداخت شهریه تحصیلات عالیه خود و یا فرزندانشان و یا برای دوا و درمان بیماری های خود و دیگران ذخیره کرده باشند. این دارائی ها و... نمی تواند، ملاک درستی برای دهک بندی شود.
    2- ممکن است، کسی ماشین و.... داشته باشد. اما برای استفاده کل خانواده ۴ و ۵ نفری شان است. ( مثلا خود من و همسرم بعد از 65 سال خدمت و 10 سال سابقه بازنشستگی با مدرک فوق لیسانس یک ماشین داریم. برای استفاده 7 نفر از اعضای خانواده مان یعنی خود م، همسر و تک پسر و دو دختر و دامادها !!!!!!!!!!!!!!!!!! )، آیا این ملاکه ها باید باعث محرومیت فرد و افرادی از بیت المال و پول و درآمد عمومی مردم آن کشور بشود. !!!!!!! ؟؟؟؟؟؟؟
    3- یا ممکن است، در یک خانه همسر و فرزندان و... مقداری درآمد داشته باشند. اما از نظر قانونی و شرعی آن درآمد را به همسر خود و یا والدین خویش نمی دهند. آیا سر جمع کردن این نوع در آمدها و قطع یارانه دو نفر بازنشسته و... روش منطقی و شرعی است؟؟؟!!
    4- و یا ممکن است، کسی ملکی داشته باشد، ولی برای آینده سازان خانواده خویش و بقیه اعضای خانواده نگه داشته باشد و...!!!
    5- اگر به فرض محال موارد فوق الذکر و امور مشابه آن" ملاک دهک بندی" برای در آمد خانواری مردم باشه!!!!! ، پس چرا در همسایگی مردم و در بین همکاران اداری و بازنشسته ها و محله های ما فرد و افرادی با دارا بودن جمیع ملاک های فوق و حتی داشتن چند دستگاه ماشین و چند خانه و پس اندازهای دراز مدت و حتی داشتن مغازه و شغل های متفرقه میلیاردی و... هنور یارانه می گیرند،!!!؟؟ ؟؟؟؟؟ حداقل سیستم کسب اطلاعات تان را به روز کنید...
    6- واقعیت امر اینکه: یارانه مال تک_ تک مردم ایران است.( اگر قرار است، در کشور عدالت یارانه ای اجرا شود. شاید این یارانه ها فقط و فقط به عده ای خانم و آقازاده ها و کسانی که در هر ماه و سال میلیاردها تومان درآمد داشته، و برای هر عضو خانواده شان چندین دستگاه ماشین و ویلا و ملک های آنچنانی دارند. تعلق نگیرد. و... ) مبرهن است، این دهک بندی ها کاری و شبه قانونی است" من در آوردی" و فقط برای جبران کسری برخی اعتبارات و بودجه های خاص و برای توجیه مردم .
    7- تا دیر نشده و این مقامات در فردای قیامت بابت برنامه های غلط خود مواخذه نشده اند!! بهتر است.درست(شرعی و انسانی و...) برای دهک بندی اقدام کنند. تا حق به حق دار برسد. ای که دستت می رود( می رسد.) کاری بکن، که فردای قیامت دیر خواهد، بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها