وزیر کشاورزی: از امسال صادرات محصولات آب بر، عوارض دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از امسال صادرات محصولات آب بر عوارض دارد. باید در الگوی کشت محصولات آب‌بر را به کشور وارد و به سمت محصولات اساسی و غلات در کشاورزی برویم.

وزیر کشاورزی: از امسال صادرات محصولات آب بر، عوارض دارد

سید جواد ساداتی نژاد در مراسم افتتاحیه اولین پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی در کرج، گفت: ضرورت افزایش بهره‌وری در کشاورزی اجتناب ناپذیر است که مسیر آن از علم و فناوری در کشاورزی می‌گذرد و این پارک مسیر را برای این موضوع هموار می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به حوزه کشاورزی تاکید و رسالتی سنگین برای ما ایجاد کرده‌اند، تصریح کرد: همه امکانات طبیعی مهیاست و کشاورزی ایران تشنه علم و فناوری ست. در شرایط جهانی امروز موضوع امنیت غذایی بسیار اهمیت دارد و اولویت اول است. امکان ندارد به اقتدار غذایی برسیم مگر از مسیر علم و فناوری.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی چالش آینده جهان چالش غذاست و کشورها در این زمینه با هم رقابت می‌کنند. حوزه غذا به قدری مهم است که تمام قوانین کشورها در همین راستا تغییر یافته است.  

ساداتی نژاد افزود: بنابراین امسال ماموریت بزرگی برای تولید داخل داریم. افزایش قیمت خرید تضمینی گندم یک پیام بزرگ برای ما داشت. در اولین جلسه، آیین‌نامه دانش‌بنیان را به دولت بردیم و بر اساس این نقشه راه حرکت می‌کنیم. 

وی افزود: در زمینه گندم تلاشمان این است که کاشت قراردادی را در این زمینه پیش ببریم. پیش بینی این است بتوان تا ۳۰ درصد تولید را رشد داد و سازمان تات مهمترین پشتوانه است. 

وی ادامه داد: باید کشاورز سازمان تحقیق، ترویج و آموزش کشاورزی را به عنوان پشتوانه بشناسد و بذور مورد تایید تات را بی دغدغه استفاده کند. بنابراین تحول کشاورزی در دولت سیزدهم به پشتوانه سازمان تات است و به برنامه ریزی و نگاه نو و تغییراتی در آیین نامه ها نیاز دارد. 

ساداتی نژاد اظهار کرد: به عنوان وزیر کشاورزی حاضرم ساختمان های وزارت کشاورزی را بفروشم و خرج توسعه‌ علم و فناوری در کشاورری کنم. چون کشاورزی ما تشنه علم و فناوری است. 

وی با اشاره به اینکه از شهریور باید الگوی کشت را ابلاغ کنیم، گفت: از امسال صادرات محصولات آب بر عوارض دارد. باید در الگوی کشت محصولات آب بر را به کشور وارد و به سمت محصولات اساسی و غلات در کشاورزی برویم. در این راه مهمترین پشتوانه سازمان تات است. و این پارک علم و فناوری نیز برای حضور شرکت‌های دانش بنیان بسیار ارزشمند است. 

وی با اشاره به طرح مردمی سازی یارانه ها، گفت: این طرح در حوزه تولید است و با تولید قراردادی سعی می‌کنیم با خرید تضمینی و حمایت از تولید، دغدغه تولید کننده را از بین ببریم. 

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تولیدکننده و مصرف‌کننده درکنار هم هستند و اگر تولید صورت نگیرد صحبت در مورد قیمت هم ممکن نیست و مردم همه حامی تولیدکننده و دامدار و باغدار هستند. حمایت از تولیدکننده در واقع حمایت ازمصرف کننده است. در شرایط آشوب جهانی باید به تولید کننده قوت قلب بدهیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    تازه حالا فهمیدید هندونه مصرف وحشتناک آب رو داره ویکی از بی ارزش ترین میوه ها میباشد.حالا که دیگه 90درصد آب آشامیدنی مملکت روسالها هدر دادید......................ماکه رشته کشاورزی بلدنیستیم 10سال پیش میدونستیم هرچی آب هست بابت میوه هاوکشتهای بی معنی توسط یه مشت آدم بیسواد داره حروم میشه.......

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها