غرفه ‌سازی نمایشگاهی فرارنگ

بسیاری از افراد و فعالان در عرصه‌های مختلف تمامی راه حل‌های ممکن را در پیش گرفته‌اند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه توجه به نحوه غرفه سازی حائز اهمیت نبوده است.

غرفه ‌سازی نمایشگاهی فرارنگ

از آنجایی که امروزه روند قیمت غرفه سازی نمایشگاه صعودی بوده، شما باید به منظور پس‌انداز و خرج، از حداقل میزان هزینه از راهکار‌های متناسب با حیطه کاری خود استفاده کنید تا در کنار افزایش بازدید و مخاطبان خود، جایگاه ویژه‌ای در مقایسه با سایر رقیبان داشته باشید.

ویژگی های یک غرفه خوب

از آنجایی که امروزه افراد متعددی مشغول به ساخت غرفه‌های نمایشگاهی هستند، قطعا شما باید یکی از بهترین مجموعه‌های فعال را برای ساخت غرفه خود در نظر بگیرید. یکی از نکاتی که می‌تواند در وهله اولیه بسیار حائز اهمیت باشد، طراحی اختصاصی و شخصی‌سازی شده غرفه است؛ چراکه برخی از ساختار‌های موجود مناسب برخی از حیطه‌های کاری نبوده و می‌تواند آن‌ها را با نزول مواجه کند. باید بدانید که برای داشتن یک غرفه در نمایشگاه، سرعت عمل و کارایی بسیار مهم است؛ چرا که شما باید حین انجام کار از دقت بالایی برخوردار باشید تا نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.                                                        

برخی از کسب ‌و کار‌های مختلف از جمله فروش البسه یا اقلام خوراکی به غرفه‌آرایی و معرفی بصری محصولات نیاز دارند که شما باید برای تحقق این ویژگی از یک طراح ماهر کمک بگیرید. از دیگر ویژگی‌های یک غرفه نمایشگاهی خوب می‌توان به وجود تیم حرفه‌ای، انجام برندینگ تخصصی، درک نیاز مشتری و نگاه حرفه‌ای اشاره کرد. تمامی این عوامل در کنار یکدیگر می‌توانند علاوه ‌بر ایجاد غرفه‌ای بسیار منحصر ‌به ‌فرد و حرفه‌ای، بازار کار شما را به عموم افراد ‌شناسانده و مخاطبان شما را افزایش دهند.

هزینه ساخت غرفه نمایشگاهی

قطعاً برای داشتن غرفه‌ای مناسب و کاربردی، مهم‌ترین رکن آن را می‌توان هزینه‌های غرفه سازی در نظر گرفت. اگرچه قیمت غرفه سازی  نمایشگاه بسیار مهم و حیاتی است؛ اما قطعا توجه به میزان اجاره غرفه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تفاوتی ندارد که شما قصد برپایی چه نمایشگاهی را در خارج یا داخل از کشور داشته باشید؛ چراکه در هر صورت باید هزینه مربوط به اجاره آن را بپردازید. علاوه ‌بر هزینه مربوط به اجاره، شما باید پس از انجام طراحی و ساخت غرفه، هزینه آن را نیز پرداخت نمایید.                                     

لازم است بدانید که چنانچه قصد دارید که طراحی شما شخصی‌سازی شده و با دقت بسیار بالایی طراحی شود، باید هزینه بیشتری را نیز برای آن پرداخت کنید. همان‌طور که می‌دانید حضور تعدادی افراد برای ارائه خدمات و اقلام برند شما الزامی بوده که باید پس از بررسی تعداد ساعات فعالیت آن‌ها، مبلغی را به عنوان حقوق به آن‌ها بپردازید. همچنین اگر شما صاحب برندی مشهور و بزرگ هستید، قطعا نیاز به تبلیغات در سطح شهر دارید که باید هزینه‌ای نسبتا زیاد را برای آن در نظر داشته باشید تا با این کار بتوانید به رونق و شکوفایی امور خود کمک کنید.

برای اطلاع از قیمت غرفه سازی و افزایش بهره‌وری مجموعه خود می‌توانید به وبسایت فرارنگ سر بزنید و یا با شماره تلفن‌های ۰۲۱۸۸۵۱۵۸۳۰ - ۰۲۱۸۸۵۱۵۸۲۹ - ۰۹۱۲۲۱۱۵۰۱۸ با کارشناسان فرارنگ ارتباط برقرار نمایید.

2

مراحل انجام غرفه سازی

لازم به ذکر است اگرچه مراحل ساخت غرفه‌های مختلف از یکدیگر متفاوت است؛ اما شما می‌توانید اصول ثابت آن را در نظر داشته و برای حوزه کاری خود شخصی‌سازی کنید. همچنین مراحل انجام غرفه سازی نمایشگاهی شامل تحویل مدارک به مدیریت نمایشگاه، عملیات کف‌ریزی، نقاشی و نظافت می‌شود.

در واقع بعد از کسب تمامی مجوز‌های لازم برای داشتن غرفه در نمایشگاه، باید غرفه‌ساز از یک استند اطلاع‌رسانی استفاده کرده و جزئیاتی مانند نام شرکت غرفه‌ساز، نام شرکت غرفه‌دار، شماره تلفن ثابت و فکس شرکت غرفه‌ساز، نام و شماره تلفن همراه مجری غرفه‌ساز، تصویر 3D غرفه حداقل در ابعاد ۳A و همچنین رتبه نمایشگاهی غرفه‌ساز را در آن ذکر کند و تا اتمام زمان برگزاری نمایشگاه در غرفه خود از آن نگهداری نماید.                                                                                                                       

در ادامه کار زمان انجام عملیات کف‌ریزی است که در این‌جا غرفه‌ساز باید از یک متریال که در اکثر مواقع چوبی بوده، تمام ناهمواری‌های سطح را از بین برده و سپس با استفاده از پارکت، موکت یا کفپوش آن را بپوشاند. پس از اتمام نصب کفپوش‌ها نوبت به طراحی و پیاده‌سازی سازه توسط گروه نجاری خواهد رسید.

حتما این نکته را مد نظر داشته باشید که مرحله نجاری و طراحی سازه مورد نظر شما ممکن است به علت وجود عواملی چون مرتب بودن اشکال، تراز بودن سازه‌ها، چک کردن استحکام و مقاومت اتصال‌ها و ... کمی زمان‌بر باشد؛ در نتیجه از تعجیل و ایجاد استرس و اضطراب برای غرفه‌ساز خودداری کنید تا نتیجه نهایی مطلوب باشد.                                                                                                      

همچنین این امکان برای شما وجود دارد که در این زمان نسبت به نصب تمامی اقلام روشنایی نیز اطلاعاتی مناسبی را کسب کنید تا در صورت پسند، بتوانید از آن‌ها نیز در غرفه خود بهره‌مند شوید. پس از آن‌که مرحله نجاری و نصب تجهیزات به اتمام رسید، در این مرحله باید صاحب برند حاضر بوده و نسبت به رنگ مد نظر خود برای غرفه راهنمایی کند؛ چراکه در این مرحله تنها رنگ‌آمیزی مهم نبوده و اقداماتی چون بتونه‌کاری و از بین بردن درز‌های نجاری، سمباده‌کشی، آسترکردن کار، لکه‌گیری و ... نیز باید انجام شود.

3

سخن پایانی

ممکن است در وهله اول شما نیز گمان کنید که ساخت غرفه نمایشگاهی امری آسان بوده و می‌توانید به راحتی آن را به سرانجام برسانید؛ در صورتی که در واقعیت امر چنین نبوده و شما باید به منظور افزایش بهره‌وری مجموعه خود از نکاتی هوشمندانه و خلاقانه استفاده کنید تا در میان تمامی هم‌صنفان خود تفاوتی فاحش و چشمگیر داشته باشید. توصیه می‌کنیم بازاریابی در محیط‌های نمایشگاهی را جدی گرفته و سعی داشته باشید تا با کاهش قیمت غرفه سازی نمایشگاه، اعتبار مجموعه خود را افزایش دهید.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها