مزایای میوه خشک کن صنعتی در تولید

خرید یک دستگاه میوه خشک کن صنعتی باکیفیت برای کسانی که قصد راه‌اندازی تولیدی سبزی‌جات و میوه‌های خشک را دارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

مزایای میوه خشک کن صنعتی در تولید

میوه خشک کن‌های صنعتی انواع مختلفی دارند و استفاده از آن‌‌ها دارای مزایای زیادی است. با افزایش محبوبیت میوه‌های خشک و محصولات ارگانیک در بین مردم و کاهش مصرف تنقلات فرآوری‌شده، این دستگاه برای ایجاد یک کسب‌وکار خانگی نیز گزینهٔ بسیار مناسبی است. بدنهٔ میوه خشک کن از جنس استیل ضدزنگ ساخته شده‌است و طول عمر بسیار بالایی دارد.‌ در این مقاله ابتدا قصد داریم دربارهٔ انواع و مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن صحبت کنیم. سپس به معرفی دستگاه‌های دوخت پلاستیک و خمیرگیر بپردازیم.

معرفی انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن و راه‌اندازی کسب‌وکار جدید، بهتر است با انواع مختلف این دستگاه و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها آشنا شوید تا با توجه به نیاز خود مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب و خریداری کنید. مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع دستگاه‌های میوه خشک کن عبارتند از:

·دستگاه میوه خشک کن کابینتی:

این دستگاه در مدل‌های یک کابین، دو کابین و سه کابین تولید می‌شود. هرچه تعداد کابین‌ها بیشتر باشد، به همان نسبت ظرفیت دستگاه هم افزایش می‌یابد. این نوع میوه خشک کن با المنت برقی، مشعل گازی یا مشعل گازوئیلی کار می‌کند و برای خشک کردن انواع میوه، سبزی، گیاهان دارویی و قارچ کاربرد دارد.

·دستگاه میوه خشک کن تصعیدی:

این نوع میوه خشک در دو مدل سینی‌دار و تونلی تولید و به بازار عرضه می‌شود. کیفیت محصولات خشک‌شده که با این نوع میوه خشک کن بسیار بالاست. خشک شدن میوه‌ها در این دستگاه میوه‌ها، با قرار گرفتن در فشار پایین و با فرایند تصعید خشک می‌شوند.

·دستگاه میوه خشک کن مایکرو:

همان‌طور که از نام این نوع میوه خشک کن مشخص است، برای خشک کردن میوه‌ها و سبزی‌جات، از گرمای ایجادشده توسط امواج مایکرو استفاده می‌شود. محصولات خشک‌شده با این دستگاه، به دلیل مصرف بالای برق و هزینه‌های تولید، با قیمت گران‌تری به فروش می‌رسند.

·دستگاه میوه خشک کن خورشیدی:

این نوع میوه خشک کن صنعتی در دو مدل اکتیو و پسیو تولید شده و با روش مستقیم و روش غیرمستقیم باعث خشک شدن میوه‌ها می‌شود. این دستگاه‌ها از انرژی گرمایی خورشید باعث از بین رفتن رطوبت موجود در میوه‌ها استفاده می‌کند.

آشنایی با مزایای استفاده از دستگاه میوه خشک کن

با استفاده از مدل‌های مختلف میوه خشک کن صنعتی، می‌توان میوه‌های خشک باکیفیت را تولید کرد:

  • میوه‌های خشک شده دارای خواص زیادی هستند و نیاز روزانهٔ بدن به مواد مغذی را برطرف می‌کنند.
  • خشک کردن میوه‌های تابستانی برای استفاده در فصل زمستان و خشک کردن میوه‌های زمستانی برای استفاده در تابستان از مزایای دیگر این دستگاه است.
  • مصرف میوه‌های خشک برای بیماران مبتلا به دیابت بسیار مفید است.
  • افرادی که برای سلامتی پوست و موی خود اهمیت زیادی قائل هستند، از میوه‌هایی که توسط این دستگاه خشک شده استفاده می‌کنند.
  • دستگاه‌های میوه خشک کن دارای قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند.
  • این دستگاه‌ها با جلوگیری از خراب شدن و فاسد شدن میوه‌های اضافی، به صرفه‌جویی در هزینه‌ها کمک می‌کنند.
  • کار با مدل‌های مختلف میوه خشک کن کار راحتی است و به تخصص خاصی نیاز ندارد.
  • با توزیع یکنواخت گرما، میوه‌ها، سبزی‌جات و سایر مواد غذایی را با بالاترین کیفیت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک می‌کنند.
  • خشک کردن میوه و سبزی‌جات با مدل‌های مختلف این دستگاه به افزایش ماندگاری و جلوگیری از فساد زود هنگام آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

دستگاه دوخت پلاستیک

دستگاه دوخت پلاستیک چیست و چه کاربردی دارد؟

به دستگاهی که برای بسته‌بندی سریع استفاده می‌شود و یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های موردنیاز در صنعت بسته‌بندی به‌شمار می‌رود، دستگاه دوخت پلاستیک نام دارد. این دستگاه در مدل‌های دستی، ریلی و پدالی تولید و به بازار عرضه می‌شود. خود مدل‌های دستی نیز دارای دو نوع ساده و کاتردار هستند. در مدل‌های ساده، پلاستیک‌ها بعد از دوخت باید با استفاده از قیچی از هم جدا شوند؛ اما در مدل‌های کاتردار، همزمان با دوخت پلاستیک برش هم انجام می‌شود. دستگاه‌های دوخت دستی برای بسته‌بندی آجیل، کتاب، قهوه، شکلات و غیره کاربرد دارند. دستگاه‌های دوخت ریلی بیشتر برای استفاده در شرکت‌های بسته‌بندی با تولید بالا به‌کار می‌روند. پلاستیک دور محصولات موردنظر با قرار گرفتن روی ریل افقی دستگاه دوخته شده و برش داده می‌شود و بعد از اتمام مراحل بسته‌بندی، محصول از سمت دیگر دستگاه دوخت به بیرون می‌آید. برای تولید بدنهٔ دستگاه‌های دوخت پلاستیک، از متریال‌هایی مانند استیل ضدزنگ، فولاد مقاوم و چدن استفاده می‌شود‌. دستگاه‌های دوخت پدالی نیز در کارخانه‌جات مختلف برای بسته‌بندی محصولات سنگین، استفادهٔ زیادی دارند. دستگاه دوخت پدالی در دو مدل المنت‌دار و تایمردار تولید و به بازار عرضه شده‌است.

دستگاه خمیر گیر

آشنایی با دستگاه خمیر گیر و نکات مهم در زمان خرید آن

به دستگاهی که برای تهیهٔ آرد به خمیر کاربرد دارد و در ظرفیت‌های 8کیلویی تا 360کیلویی تولید می‌شود، دستگاه خمیرگیر یا خمیر کن گفته می‌شود.‌ این دستگاه در بسیاری از قنادی‌ها، رستوران‌ها و نانوایی‌ها و به‌طور کلی صنایع غذایی کاربرد فراوانی دارد و به افزایش سرعت کار کمک زیادی می‌کند‌. قیمت دستگاه‌های خمیر گیر با توجه به نوع برند و میزان ظرفیت متفاوت است. در زمان خرید با توجه به نیاز شغلی خود، ظرفیت مناسب خمیر گیر را انتخاب و خریداری کنید‌. به سراغ برندهای معتبر بروید. نوع تعذیهٔ الکتریکی مورد دیگری است که در زمان خرید حتماً باید مورد توجه قرار بگیرد.‌ قدرت موتور و وزن دستگاه نیز موارد دیگری هستند که در زمان خرید حتماً باید به آن‌ها توجه شود.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا راجع‌به انواع مختلف دستگاه میوه خشک کن صنعتی و مزایای استفاده از این دستگاه توضیح دادیم و سپس به معرفی دستگاه دوخت پلاستیک و خمیر گیر پرداختیم. برای خرید آنلاین هر یک از این محصولات پرکاربرد برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید بهتر است به یکی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مراجعه کنید. در فروشگاه‌های معتبر مدل‌های مختلف دستگاه‌های صنعتی با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.‌ امیدواریم که توضیحات ارائه‌شده در این مقاله، برای شما مفید واقع شده و باعث افزایش اطلاعتتان شده باشد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها