مرگ مشهورترین هکر جهان/ سرطان هک نشد

کوین میتنیک که زمانی یکی از اصلی‌ترین هکرهای کامپیوتری جهان بود، در سن ۵۹سالگی بر اثر سرطان پانکراس درگذشت.

مرگ مشهورترین هکر جهان/ سرطان هک نشد

نخستین‌باری که میتنیک اقدام به هک و نفوذ به یک سیستم کامپیوتری کرد سال ۱۹۷۹ بود.

او همچنین در سال ۱۹۸۸ به‌دلیل کپی کردن نرم ‌افزار یک شرکت مجرم شناخته و به ۱۲‌ماه زندان محکوم شد.

درواقع میتنیک در طول سال‌هایی که اقدام به نفوذ به سیستم‌های کامپیوتری می‌کرد به شدت تحت تعقیب قرار داشت. او پس از آزادی از زندان به کامپیوترهای پیغام‌گیر شرکت خدمات تلفنی Pacific Bell نفوذ کرد و سپس در دهه۹۰ به‌عنوان یک فراری به هک کردن وب‌سایت شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ادامه داد.

در سابقه هکری او سرقت هزاران فایل و شماره کارت اعتباری کاربران ثبت شده، او اما هرگز سرقت مالی نکرده است. آخرین باری که او دستگیر شد به سال ۱۹۹۵ و استفاده غیرقانونی از دستگاه دسترسی تلفنی و کلاهبرداری رایانه‌ای بر می‌گردد.

او پس از آزادی مسیر حرفه‌ای خود را تغییر داد و تصمیم گرفت تا کار خود را به‌عنوان یک هکر تضمین‌کننده امنیت سیستم‌های اطلاعاتی و مشاور امنیت سایبری ادامه دهد.

منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    خدا رحمتش کنه. آنقدر شرافت داشته که از تخصصش برای دزدیدن مال مردم استفاده نکنه. یاد بی تخصصهای دزد وطنی افتادم که هزار میلیارد هم براشون پول خُرده.

  • ناشناس
    0

    در ماه محرم هم فوت کرده و تمام گناهانش ریخته شده.خداوند رحمتش کند این مرد بزرگ را و به عموم ملت ایران تسلیت عرض میکنم. خداوند بهشت برین را نصیب این بنده مخلص خدا با شغل شریف هکری کند.انا للله و انا علیه راجعون.

  • حمید
    0

    بیچاره هکر آفتابه دزد بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها