رویترز: ضعف دلار بعد از نشست بانک مرکزی آمریکا، افزایش تقاضا برای یورو

دلار روز پنجشنبه، یک روز پس از آن که فدرال رزرو آخرین افزایش نرخ بهره را انجام داد، کاهش یافت، در حالی که تمرکز بازار در آن سوی اقیانوس اطلس به اعلام قریب الوقوع بانک مرکزی اروپا معطوف شد.

رویترز: ضعف دلار بعد از نشست بانک مرکزی آمریکا، افزایش تقاضا برای یورو

فدرال رزرو(بانک مرکزی آمریکا) روز چهارشنبه همانطور که انتظار می رفت نرخ بهره را یک چهارم درصد افزایش داد و یازدهمین افزایش نرخ بهره را در 12 جلسه اخیر خود رقم زد.

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، درها را برای افزایش دیگری در ماه سپتامبر باز گذاشت، معامله گران قانع نشدند و دلار با کاهش 0.3 درصدی پس از جلسه چهارشنبه کاهش یافت.
جین فولی، رئیس استراتژی FX در رابوبانک می‌گوید:بازار فکر می‌کند که احتمالاً مجموعه‌ای از افزایش‌های نرخ بهره ما اکنون به پایان رسیده است.
شاخص دلار که ارز را در برابر شش همتای اصلی اندازه گیری می کند، آخرین بار با 0.4 درصد کاهش به 100.66 رسید.
ایالات متحده نسبت به همتایان خود به پایان چرخه پیاده روی نزدیکتر است. امین حاجی اف، اقتصاددان ارشد در اینسایت اینوستمنت، می‌گوید: چرخش فدرال‌رزرو احتمالاً در میان‌مدت بر دلار آمریکا فشار نزولی وارد می‌کند.

بانک مرکزی اروپا در مرحله بعدی مورد توجه قرار می گیرد و سرمایه گذاران انتظار دارند که بانک مرکزی به طور مشابه در پایان نشست سیاست پولی خود در روز پنجشنبه با تمرکز بر پیش بینی ها نرخ بهره را به میزان 25 واحد در ثانیه افزایش دهد.

فولی از رابوبانک گفت: بازار برای رشد بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر قرار گرفته است.اگر احتمال حرکت در ماه سپتامبر نسبت به آنچه بازار انتظار داشت، حتی اندکی کاهش یابد، یورو می تواند اندکی از استحکام کمتری برخوردار شود.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    احمقهای خوش خیال

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها