رئیس اتاق بازرگانی: کنار نمی روم، اگر می توانید برکنارم کنید

روز گذشته قرار بود جلسه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی در ساعت هفت صبح برگزار شود، اما خبری در رسانه‌ها از نتیجه این جلسه منتشر نشد. به طوری که به نظر می‌رسید جلسه‌ای در کار نبوده‌است، ولی این پایان ماجرا نیست.

رئیس اتاق بازرگانی: کنار نمی روم، اگر می توانید برکنارم کنید

پیگیری ها نشان داد شورای‌عالی نظارت بالاخره نشست خود را راس ساعت مقرر تشکیل داده و البته دو ساعت و نیم نیز به طول انجامیده است، اما به دلیل آنکه نتیجه‌ای حاصل نشده، جلسه ابتدا به ساعت ۱۴ و سپس به ساعت ۲۰ موکول شده بود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که وزیر صمت از نامه حراست وزارت صمت مبنی‌بر عدم‌تایید اهلیت حسین سلاح‌ورزی دفاع کرده و آن را قانونی خوانده است، در صورتی‌که نه بر اساس قانون و نه بر اساس آیین‌نامه، حراست وزارت صمت هیچ نقشی در تایید اهلیت یا عدم‌تایید آن یا حتی اعلام آن ندارد.

همین موضوع نیز در جلسه صبح روز گذشته مورد تاکید رئیس کنونی اتاق ایران بوده‌است. سلاح‌ورزی گفته است که حتی اگر این نامه قانونی بوده باشد، بعد از موعد مقرر ارسال شده و قابل‌قبول نیست. از سوی دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که سلاح‌ورزی در جلسه عنوان کرده است که از مقام ریاست اتاق بازرگانی کناره‌گیری نمی‌کند، مگر آنکه او را عزل کنند. این صحبت او در حالی است که به‌صورت قانونی گویا راه عزل رئیس اتاق بسته است.

البته ظاهرا همگان می‌دانند که وزارت اطلاعات درخصوص تایید یا رد اهلیت افراد در هیچ برهه زمانی، نظر کتبی را اعلام نمی‌کند، حال آنکه در آیین‌نامه، ذکرشده که وزارت اطلاعات باید کتبا نظر خود را اعلام کند. بر این اساس، مبنای عمل، آیین‌نامه‌ای است که موردتایید و تصویب شورای‌عالی نظارت قرارگرفته و امضای سه وزیر پای آن است.

در جلسه صبح روز گذشته، وزرای جهادکشاورزی و اقتصاد و رئیس سازمان استاندارد نیز حضور داشته‌اند و از بخش‌خصوصی به‌جز حسین سلاح‌ورزی، پیام باقری نیز حاضر بوده‌است. شنیده می‌شود دو وزیر نام‌برده و رئیس سازمان استاندارد در این جلسه هیچ اظهارنظری نکرده‌اند. برخی این سکوت را به نشانه دفاع از سلاح‌ورزی می‌دانند و برخی نیز آن را آتش زیر خاکستر می‌پندارند.

تعدادی از اعضای اتاق بر این باورند که وزیر صمت چهره اصلی مخالفت با حضور سلاح‌ورزی در اتاق است، اما روایت دیگر بعد از جلسه صبح شنبه این است که مذاکرات رو به گشایش مشکلات می‌رود و احتمالا این موضوع نیز حل و فصل خواهد شد.

البته پیش از این هم منابع آگاه گفته بودند که وزیر صمت قصد ندارد در ابتدای کار، خود را با بخش‌خصوصی در بیندازد، به‌خصوص زمانی‌که رئیس اتاق با رای قاطع هیات‌نمایندگان به این کرسی تکیه زده و از حمایت قاطبه فعالان اقتصادی برخوردار است، اما حواشی ایجادشده ممکن است فشارها را برای تصمیم‌گیری شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی زیاد کند و تصمیمات تحت‌تاثیر آن قرار گیرد.

در آخرین لحظات تنظیم این گزارش، خبر رسید که جلسه ساعت۲۰ نیز لغو و به زمان دیگری موکول شده‌است.

منبع: دنیای اقتصاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    1

    اگر هم کنار برود فیلم های مسئولین را پخش می کند!

  • ناشناس
    0

    شورای عالی نظارت دولت سیزدهم عضو در اتاق ایران، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ولایی می خواهد نه فعال صنعتی، بازرگانی، معدنی و کشاورزی به همین خاطر به دنبال استعفاء اجباری او هستند!

  • ناشناس
    0

    بعد میگن ما ایرانی ها با فرهنگیم والا تو ژاپن کافیه شیر یه ذره گرون شه مسولش میاد تا کمر دلا میشه خودش استعفا میده میره با شرمندگی اینجا طرف قلدری هم میکنه بعد میگن ایران با فرهنگن این اسمش فرهنگ نیست مسول گردن کلفتی میکنه واسه مردم جلو همه یکی هم نیس کاری کنه

  • ناشناس
    0

    مملکت هرج و مرج و بی صاحب ....

  • اسی
    3

    تو این مملکت همینه اکثر مسولین حاًضر نیستن استعفا بدن،مگه عزرائیل، از کار برکنارش کنه!!

    نظرات شما -
    • خب
      1

      تو اصلآ می‌دونی جریان چیه ؟همین جوری دری وری میگی ؟اینا نهاد های امنیتی می‌خوان این آقای محترم که قانونی انتخاب کردند برکنار کنند و یک ساندیس خور ، ریاکار و پیشانی سوخته نادان را جای این آقای قانونی بزارند.

  • ناشناس
    2

    احسنت بر جناب آقای دکتر سید.....

  • 🐜
    4

    رییس اطاق بازرگانی منو یاد هادی غفاری انداخته اوهم سال ۵۷میگفت شرکت جوراب استارلایت غنیمت من است

  • به
    0

    مالیات بی حد و حساب و عدم جواب کارشناسان امورمالیاتی استانها باعث دلسردی مردم از دولت شده است آقای رییس جمهور با گذاشتن بازرس ویژه در خصوص گرفتن مالیات از مردم به فریاد مردم رسیدگی کنید و کرده در قیامت باید جواب گو باشید

  • ناشناس
    0

    احسنت.به این همه شجاعت

  • حسین رحیمی
    5

    نمیدونم دولت چرا اینقدر بی ظرفیت شده و بخاطر انتقادهای بجای سلاحورزی حاضر شده با بخش خصوصی سرشاخ بشه. سلاحورزی با رای قاطع اتاق بازرگانی انتخاب شده و باید دولت به نظر بخش خصوصی احترام بزار هرچند که فرد انتخاب شده منتقد دولت و سیستم باشه!!!همه کسانی که با سلاحورزی کارکردن شخصیت و روحیه ایشون رو میشناسن و میدونن که که آدم بی حسابی نیستن

  • ناشناس
    3

    مملکت هرکی هرکیه دیگه. مگه تو کی هستی که اینجوری تهدید می کنی

    نظرات شما -
    • یه سرباز ازقم
      0

      یه تعدادی هستن که بابگم بگم ازسفره ای میخورن که حقشون هست ولی تحمل کردنشون برای سایرین بخور بخورها خیلی سخت هست

  • ناشناس
    1

    ایران مگر سر قباله مادرتان هست تا وقتی بخور بخور و اختلاس و دست درازی به اموال ملت و دولت دارید ارام هستید به محض انکه گنده بخور بخورتان در میاد برافراشته میشوید و تهدید میکنید اگر از مسئولین از راس تا ذیل اتو و سند خلافی داری مسلمان نیستی وطن پرست نیستی اگر با ارباب جراید و سایت ها پخش نکنید . اصولا ساکنین شهرک باستی هیلز چون از درد و رنج مردم خبر ندارند نباید مقدرات اقتصادی مردم بدست انان بیافتد شما مگر بوی گرسنگی و بوی نداری بوی فقیر میدانی چیست ؟

  • ناشناس
    0

    حتی نظارت استصوابی را هم به بخش خصوصی و تا اطاق خواب شهروندان گسترش داده اند،وقتی بخش خصوصی نماینده خودشان را با رای قاطع انتخاب کرده اند،پس دیگه چرا حکومت در آن دخالت می کند،این هم آزمون خوبی است برای کسانی که فکر می کنند،در ایران چیزی به نام انتخابات داریم،و هنوز امید دارند که چیزی با صندوق رای عوض بشه.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      می خواهند همه مسؤولین و شاغلین چه در بخش دولتی و چه در بخش عمومی و چه در بخش خصوصی و تعاونی حتی بطور ظاهری هم شده ولایی باشند وگرنه حق نان خوردن در این مملکت را نخواهند داشت!

  • ناشناس
    0

    عجببببب مافیای هفت سریه؟؟؟؟!!!!

  • سلام
    0

    از اتاق بازرگان به اتاق بزرگان به گوشم نشقه شیه اتاق بزرگان به گوش باش انتحاری .اتاق بازرگان چسب انجام شد

  • ناشناس
    0

    یک کارت دعوت استخر همراه با نهار و شام و دسر و تمام

  • ناشناس
    0

    در ایران تمامی پستهای حساس ارثی شده یعنی هیچکس تا حالا از میز و صندلی ریاستی خودش کنار نرفته یا مرده و یا به زور برش داشتن

  • ناشناس
    1

    سلام سر حوصله وموقعش که برسد،به سلامتی برکنار میشوی،در جریان باش هر که را ۵ روزی نوبت است،التماس دعا متشکرم

  • ناشناس
    0

    ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها