یک کارشناس انرژی تاکید کرد

چین، برنده ارتباط نفتی با ایران / فروش نفتی به پکن، منافع ریالی ندارد

یک کارشناس انرژی به بررسی منافع ارتباطات نفتی ایران و چین در شرایط تحریم پرداخت.

چین، برنده ارتباط نفتی با ایران / فروش نفتی به پکن، منافع ریالی ندارد

یک کارشناس انرژی معتقد است: همچنان بخش قابل توجهی از نفت خود را در داخل استفاده می‌کنیم. چین از مشتری‌های تقریبا ثابت ما است؛ زیرا تنگناهای خاص تحریمی داریم و نمی‌توانیم نفت خود را به همه جا صادر کنیم، ضمن اینکه ما چندان تابع قیمت‌های روز بازار نیستیم و مجبور هستیم نفت خود را با رقم قابل توجهی زیر قیمت بازارا بفروشیم که این می‌تواند تاثیر مثبتی در وضعیت اقتصادی چین بگذارد.

فرزین سوادکوهی در گفتگو با خبر فوری اظهار کرد: به دلیل محدودیت تعاملات بانکی و پولی، نمی‌توانیم به صورت مستقیم از چین پول دریافت کنیم و مجبور به تهاتر کالا هستیم، بنابراین واردات نفت خام بیشتر توسط چین به نفع این کشور است، برای ما تاثیر ریالی ندارد و فقط می‌توانیم مانورهای تبلیغاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: محدودیت تولید و صادرات نفت عربستان و رشد قیمت نفت بر قیمت نفت ایران تاثیر دارد؛ زیرا بازار پیرو سیاست‌های روز است و وقتی عرضه کاهش یابد، تقاضا بیشتر می‌شود و عرضه‌کننده می‌تواند نفت را با قیمت بالاتر عرضه کند. در حال حاضر با تعهداتی که عربستان در اوپک در حوزه صادرات دارد، قیمت نفت افرایش پیدا کرده که این می‌تواند رشد قیمتی را برای فروش نفت ما ایجاد کند و تاثیر مثبتی داشته باشد. 

این کارشناس انرژی افزود: ارتباط عربستان با چین و روسیه تاثیر مستقیمی بر قیمت نفت دارد اما نمی‌توان مطمئن بود که این تعامل همیشه ادامه پیدا کند؛ زیرا دیپلماسی عربستان به خصوص در حوزه انرژی تابع شرایط روز دنیا است و با هر کشوری که بتواند وارد تعامل تجاری شود انجام داده و ادامه می‌دهد. اگر عربستان بداند ارتباطش با چین و دیگر کشورها برایش سودده است، زمان این ارتباط طولانی‌تر خواهد شد و می‌تواند مدت بیشتری ادامه داشته باشد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 16
  • ناشناس
    2

    بطور کلی تو این مملکت، همه ارتباطات ما با برادران چینی و روسی،به نفع آنها است!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هیچ کشوری با این وضعیت سیاست ایران به ایران نزدیک نمیشه مگر سود زیاد ببره

  • معلم بازنشسته
    2

    بدبختی کشور ما زیر سر دو کشور کمونیست چینو روسیه است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره خودمون بی تقصیریم

  • ناشناس
    0

    sarmaye melly moft bakhshesh mishavad! baaj dahi baraye che??

  • ناشناس
    0

    برای ارتباط نداشتن با امریکا به همه باید باج بدیم

    نظرات شما -
    • 0

      اتفاقا با اون بیشتر از بقیه ارتباط دارند من و ما نقاب رو میبینیم نه چهره رو !!!

  • ناشناس
    0

    در برقراری تحریمها چند گروه سود سرشاری از این وضعیت میبرند ،نخست کشور چین وتا حدودی روسیه که برای اقتصاد گسترده که دارد مثل یک گرد باد تمام اقتصادهای ضعیف و بیمار در خود می‌بلعد در همین قضیه تحریمها مسولین دارن طبق آمار رسمی ۳۰درصد در هر بشکه نفت تخفیف به چین میدن یا در بعد سیاسی چین برای شکوفایی اقتصادی با کشورهای خلیج فارس وآرامش نسبی در این قسمت با توجه به وابستگی فروش نفت ایران به چین که این هم باعث آن بازم خود چین است نفوذ سیاسی زیادی در ایران پیدا کرده و مجبور نمود مسولین ایرانی علی رغم مواضع تند و رادیکالی که با عربستان وبحرین داشتن کوتاه بیان وکلا دیگر هیچ صحبتی از یمن وحوثی ها در صدا و سیما روزنامه ها نیست،گروه دوم کاسبان تحریم که به بهانه های تحریم و دور زدن آن فرزندان خود وارد فعالیتهای کلان اقتصادی کرده اند وانحصار بازارها به دست گرفته اند در یک مورد فرزندان مسولی با داشتن۴۹کشتی برای فروش نفت ایران روزانه یک میلیون دلار سود میکردن یا فرزندان فلان مسول پروژه های ساخت و سازهای کلان عهده دار شده اند،گروه بعدی خود مسولین هستن که ناکارآمدی وضعف مدیریت خود به بهانه تحریمها پنهان میکنند وباعث عقب ماندگی وگسترش فقر وعدم توسعه زیر ساخت های اقتصادی ورفاهی در کشور میشن ومردم به کم خوردن وکم پوشیدن وکم توقع بودن دعوت میکنند ومردم از داشتن یک زندگی نرمال محروم مینمایند،درحالی که زندگی آنها اصلا درگیر این گرفتاریها وکمبودهای که مردم دارند نیست

  • عادل
    0

    برای اینکه به شیر باج ندیم به روباه میبازیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خدا وکیلی زمان پهلوی که باامریکا رابطه داشتیم کدوم باج راازمون گرفت ؟نفتمونا مفت برد.پولمونا بلوکه کرد نداد.مجبورمونکرد در برابر نفت جنس بنجل بیاریم .مجبورمون کرد تو جنگی ازش پشتیبانی کنیم .تو انواع صنایعمون سرمایه گذاری نکرد ....... چکار کرد بدون حب وبغض ؟همی صنعت شکسته پکسته فعلی مونم که مدیون اون هستیم .

  • ناشناس
    0

    وقتی چهار پنچ نفر افراطی اول انقلاب از سفارت ابرقدرتی بدون حساب بالا میرن باید کار به اینجا هم کشیده بشه

  • ناشناس
    0

    توسعه و اقتدار ملی یعنی اینکه چهل سال از دنیا عقب موندیم و فقط بادیم شعار بدیم و منابع ملی رو دو دستی تقدیم چین و روسیه و عربها بکنیم

  • علی
    0

    اون وقت تندروها می گن عربستان گاو شیرده آمریکا به حساب میاد ، حالا که ما گاو شیرده چین و روسیه شدیم تازه ازمون. چندتا چندتا گوساله هم می گیرن،

    نظرات شما -
    • 0

      عربستان خیلی بیشتر از اونی که فکرشو بکنیم از آمریکا و...سود برده اصلا گاو شیرده اونها نیست

  • Amador
    0

    کللن همه ارتباطات ای آن همینج‌و یه شییش هیچ به نفه طرف مقابله میگی نه فقط یه مثال نقض بیار

  • ناشناس
    0

    مشکل مملکت بی عرضگی و چپاول منافع ملی توسط این دو کمونیست چین و روسیه نمک بحرام است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها