دستمزد آجرنما چقدر است؟ هزینه طراحی و اجرای نما

آیا به تازگی تصمیم به نما کردن ساختمان خود با استفاده از آجرنما گرفته اید و می خواهید بدانید دستمزد آجرنما چقدر است؟

دستمزد آجرنما چقدر است؟ هزینه طراحی و اجرای نما

نما کردن ساختمان هزینه های مختلفی را برای شما به همراه خواهد داشت که یکی از اصلی ترین آن ها، دستمزد اجرای آجرنما است. مجریان این نوع نما ممکن است قیمت های گوناگونی را به شما پیشنهاد کنند اما در حالت کلی این دستمزد به چه عواملی وابسته است و چه مقداری را به خود اختصاص می دهد؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ می دهیم.

دستمزد آجرنما به چه عواملی وابسته است؟

امروزه علاوه بر بالا رفتن قیمت مصالح، دستمزد استادکارها نیز به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است. استادکارها و بناهایی که نصب آجرنما را انجام می دهند، با توجه به عوامل مختلفی قیمت کار را تعیین می کنند. قبل از اینکه بخواهیم به بررسی این عوامل بپردازیم، لازم می دانیم این را ذکر کنیم که دستمزد نصب آجرنما از هزینه ملات و چسب مصرفی جدا است و اینطور نیست که استادکار هزینه مواد اولیه مورد نیاز برای نصب را به اجرت کار خود اضافه کرده باشد. از جمله عوامل موثر بر دستمزد آجرنما باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1- متراژ کار

معمولا واحد محاسبه دستمزد نصب آجرنما، متراژ کار است. لازم می دانیم به این موضوع نیز اشاره کنیم که در برخی از موارد هزینه کار به شکل های دیگری همچون روزمزد، کنترات و ... نیز محاسبه می شود. این موضوع کاملا به توافق بین کارفرما و استادکار وابسته است. واضح است که با افزایش این متراژ، دستمزد استادکار نیز بالا خواهد رفت. البته معمولا هر چه متراژ کار شما بیشتر باشد، قیمت واحد پیشنهاد شده از سوی نصاب آجرنما کاهش پیدا می کند.

2- ارتفاع ساختمان

با افزایش ارتفاع ساختمان، سختی کار افزایش پیدا می کند. همین موضوع نیز سبب می شود تا دستمزد آجرنما بالاتر برود. بیان این نکته خالی از لطف نیست که کارفرما موظف است هزینه داربستی که به منظور دسترسی استادکار به نمای بالایی ساختمان زده می شود را بپردازد.

3- موقعیت پروژه

موقعیت یک پروژه به عنوان عامل بسیار مهمی برای تعیین دستمزد آجرنما به حساب می آید. در واقع این هزینه همچون هزینه های دیگری که در طی ساخت یک بنا صرف می شوند، استان به استان متفاوت خواهد بود.

دستمزد آجرنما چقدر است؟ هزینه طراحی و اجرای نما

دستمزد آجرنما به چه عواملی وابسته است؟

4- جنس آجرنما یا سنگ و سختی کار

برای ساخت نمای ساختمان های مختلف از مصالح گوناگونی استفاده می شود. این موضوع کاملا به سلیقه و بودجه کارفرما بستگی دارد. برخی از افراد ترجیح می دهند در نمای ساختمان تنها از آجر استفاده کنند در حالی که برخی دیگر، ترکیبی از سنگ و آجر را می پسندند. حال این سوال پیش می آید که آیا دستمزد نصب این نماهای گوناگون یکسان است؟ در پاسخ باید گفت که اجرت نصب نما رابطه مستقیمی با قیمت مصالح اولیه آن دارد.

در واقع هر چه قیمت سنگ ها و آجرهای به کار رفته در نما بالاتر باشد، نیاز به تجربه و ظرافت بیشتری برای نصب وجود دارد و به همین دلیل نیز دستمزد آجرنما افزایش میابد. بنابراین اگر قصد خرید بهترین آجرنما را دارید، حتما باید به قیمت بالاتر نصب آن نیز توجه نمایید. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که هر چه ابعاد آجرها و سنگ های خریداری شده کوچکتر باشد، مدت زمان بیشتری برای نصب آن ها طول می کشد و دستمزد نهایی بیشتر خواهد شد.

5- زیرسازی کار؛ یک عامل مهم در دستمزد آجرنما

آجرنما را نمی توان روی هر سطحی نصب کرد و نیاز به زیرسازهای خاصی برای آن وجود دارد. بنابراین در برخی از پروژه ها نیاز است که پیش از شروع نصب آجرها، زیرسازی کار انجام شود. دستمزد آجرنما با توجه به مساحت و نوع این زیرسازی که توسط استادکار انجام می شود، افزایش پیدا می کند.

با توجه به تمامی موارد گفته شده، به این نتیجه می رسیم که بیان یک هزینه خاص به عنوان دستمزد آجرنما امکان پذیر نیست. شما می توانید پس از تماس با استادکاران گوناگون و با در نظر گرفتن تجربه و نمونه کارهای آن ها، بهترین نصاب آجرنما را برای پروژه خود انتخاب نمایید.

خرید آجرنما و مصالح پس از مشورت با استادکار

گاهی اوقات دیده می شود که کارفرمایان پیش از پیدا کردن استادکار، نسبت به خرید مصالح اقدام می کنند. باید بگوییم که این کار چندان درست به نظر نمی رسد و بهتر است قبل از این که خرید آجر، سنگ و سایر مصالح را انجام دهید، با نصاب آجرنما مشورت نمایید. بدین منظور کافی است درباره مدل مورد نظر با استادکار صحبت کرده و از او در رابطه با میزان مصالح مورد نیاز سوال کنید. در این صورت خیالتان از بابت کم یا زیاد آمدن مصالح راحت می شود.

 

دستمزد آجرنما چقدر است؟ هزینه طراحی و اجرای نمانکات مهم پیش از استخدام استادکار آجرنما

نکات مهم پیش از استخدام استادکار

بارها دیده شده است که به دلایل گوناگون، مشاجراتی بین کارفرما و نصاب آجرنما صورت می گیرد. از این رو لازم می دانیم نکات مهمی را ذکر کنیم که با توجه به آن ها می توانید از رخ دادن نارضایتی های پس از کار جلوگیری نمایید:

  • قبل از استخدام یک استادکار، پیشینه و نمونه کارهای او را از نظر زیبایی و اصولی بودن بررسی کنید. با این کار می توانید از تجربه بالای مجری کار اطمینان حاصل نمایید و کار را با خیال راحت به او بسپارید.
  • بهتر است با استادکار یک قرارداد واضح و روشن ببندید که در آن به مواردی همچون متراژ دقیق، نوع کار و مدت زمان اجرا اشاره شده باشد. با این کار می توانید در صورت بروز مشکل، به قرارداد مراجعه کنید.
  • بهتر است پیش از آغاز نماکاری ساختمان، از نصاب آجرنما بخواهید کیفیت کار خود را به طور کامل تضمین نماید.

سخن پایانی

نصب آجرنما امری تخصصی است که نیاز به یک استادکار ماهر دارد. نصاب های آجرنما نرخ های مختلفی را به کارفرمایان پیشنهاد می کنند که این هزینه ها با توجه به موارد مختلفی همچون ارزش و قیمت آجرنما و سایر مصالح، محل پروژه، متراژ کار و ... تعیین می شود. توصیه ما این است که استادکار مورد نظر را از آجر دکور انتخاب کنید تا ضمن مطمئن شدن از کیفیت کار، پروژه نماکاری شما در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا شود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها