ویژگی‌های یک قالیشویی خوب چیست؟

یافتن قالیشویی خوب در شهر‌های بزرگ با توجه به گستردگی آن‌ها کاری بسیار دشوار و زمانبر است، اما اگر از ویژگی‌های یک مرکز قالیشویی خوب و معتبر وظایف و انتظاراتی که باید از یک قالیشویی داشته باشید اطلاع داشته باشید، در این صورت می‌توانید بهترین مرکز قالیشویی را را جهت استفاده از خدمات آنان انتخاب کنید.

ویژگی‌های یک قالیشویی خوب چیست؟

اگر در یزد ساکن هستید برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی یزد بهتر است در ارتباط با بهترین مراکز قالیشویی در مهرشهر تحقیق لازم را کرده و سپس یکی از مراکز موجود را جهت استفاده از خدماتشان انتخاب کنید. در ادامه ویژگی‌های یک مرکز قالیشویی خوب را برای شما بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک مرکز قالیشویی خوب

در این قسمت از مقاله قصد داریم ویژگی‌هایی که یک مرکز قالیشویی خوب باید داشته باشد را برای شما بیان کنیم. اگر در میبد ساکن هستید، برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در میبد ابتدا کمی تحقیق کرده و سپس مرکز قالیشویی مورد نظر خود را انتخاب کنید. ویژگی‌های یک مرکز قالیشویی خوب عبارتند از:

ارائه خدمات کامل قالیشویی

خدمات سرویسی که یک قالیشویی توان ارائه آن را برای مشتریان دارد، از اهمیت ویژه برخوردار است. به طور کلی قالیشویی‌های خوب خدماتی که ارائه می‌دهند به سه دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند:

شست و شوی فرش ماشینی

فرش‌های ماشینی از نظر جنس به ۴ صورت هستند. نوع اول فرش ماشینی، فرش‌های پشمی هستند. نوع دوم و سوم فرش ماشینی آکریلیک و پلی پروپلین هستند و در آخر هم فرش‌های ماشینی ابریشم یا همان پلی استر هستند. با توجه به انواع فرش‌های ماشینی باید بیان کنیم، یک مرکز قالیشویی معتبر، مرکزی است که بنا بر هر نوع جنس خاص، روش شستشوی منحصر به فرد آن نوع از فرش را انتخاب و طبق آن، فرش را شست و شو دهند. اگر در اردکان ساکن هستید برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در اردکان بهتر است ابتدا کمی تحقیق کنید و سپس مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدمات آنان انتخاب کنید.

2

شست و شوی فرش دستباف

فرش‌های دستباف هم از لحاظ جنس به چند صورت هستند. برای مثال فرش‌های دستباف پشمی، فرش‌های دستباف تمام ابریشم و یا فرش.های دستباف سوق یا کرک و غیره. در واقع در مرکزی معتبر قبل از آغاز فرایند شست و شو، نوع جنس فرش را تشخیص داده و سپس با استفاده از کارشناسان متخصص مجموعه، عواملی از جمله نوع رنگ فرش، طیف رنگ آمیزی فرش، میزان کثیفی و آلودگی فرش و قدمت فرش را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهند. فرش‌های دستباف بسیار ارزشمند و نفیس هستند و یک اشتباه در روش شست و شو می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد.

شستشوی انواع موکت

امروزه موکت‌ها از تنوع بسیاری برخوردار هستند و شستشوی موکت‌ها به دلیل چسبانده شدن به زمین و عدم توانایی جابجایی وسایلی که بر روی آن‌ها قرار گرفته‌اند حتی نسبت به فرش‌های ماشینی دشوارتر است. در واقع موکت‌ها هم انواع مختلفی دارند. برای مثال موکت ساده، موکت پرزدار و چمن مصنوعی از انواع موکت‌ها هستند و شستشوی آن‌ها به دو روش مکانیزه و غیر مکانیزه انجام می‌شود. در ادامه به توضیح بیشتر این دو روش خواهیم پرداخت.

روش غیرمکانیزه

در این روش از ماشین آلات تخصصی و صنعتی برای شستشو استفاده نمی‌شود. بیشتر از این روش برای مواقعی استفاده می‌شود می‌شود که لکه‌ای بر روی موکت ایجاد شده باشد.

روش مکانیزه

در این روش همانطور که از نامش پیداست، از ماشین آلات تخصصی استفاده می‌کنند. همچنین در این روش از مایع مخصوص شست و شو و اسفنج بهره می‌گیرند. این روش شستشوی موکت در محل انجام می‌شود. در شستشوی موکت موارد زیر‌اهمیت فراوانی برای مشتریان دارد:

  • شستشوی عمقی موکت
  • تا و چروک نشدن موکت
  • عدم نیاز به جابجا کردن وسایل سنگین که روی موکت قرار گرفته‌اند
  • هزینه مناسب برای شستشوی موکت
  • شست و شو در کوتاه‌ترین زمان ممکن

3

قیمت مناسب خدمات قالیشویی

یکی از پارامترهایی که به عنوان ویژگی مرکز قالیشویی معتبر و خوب به حساب می‌آید، قیمت مناسب استفاده از خدمات آنان است. البته کیفیت شست و شو و حفظ سلامت فرش امری بسیار مهم است ولی قیمت مناسب و ارزان شستشوی فرش به خصوص در شهرهای بزرگ بسیار حائز اهمیت است. تحویل به موقع فرش‌هااز جمله مواردی که در کسب رضایت مشتری بسیار اهمیت دارد، تحویل به موقع و البته سریع فرش در کمترین زمان ممکن است.

مدت زمان تحویل فرش به مواردی مانند ابعاد فرش، میزان آسیب، پارگی و یا پوسیدگی فرش، دستباف یا ماشینی بودن فرش و حتی خدماتی که مشتریان از قالیشویی می‌خواهند مرتبط است.  برای مثال اگر مشتری درخواست اعلاشویی، لکه برداری، ریشه زنی، رفوگری فرش، از بین بردن سوختگی، ریشه بافی و شیرازه بافی داشته باشد به مراتب زمان تحویل اندکی به تعویق می‌افتد. البته یک مرکز قالیشویی معتبر از همان ابتدا که مشتریان انواع خدماتی را که میخواهند را بیان میکنند زمان مشخص شده‌ای را به مشتریان خود جهت تحویل فرش هایشان اعلام می‌کنند.

مشتری مداری و برخورد محترمانه پرسنل

از جمله مواردی که در انتخاب‌های روزانه ما برای خرید کردن و خدمات گرفتن اهمیت ویژه‌ای دارد، رفتار محترمانه همراه با صبر و حوصله مراکز و مجموعه‌های مختلف است. مشتری مدار بودن یک مرکز قالیشویی، می‌تواند در جذب مشتریان برای آن مجموعه بسیار کارساز و سودمند باشد. در مراکز قالیشویی آنلاین نیز وظیفه مشتری مدار بودن و برخورد محترمانه به پشتیبانان سایت محول شده است که باید با صبر و حوصله به سوالات مشتریان جواب دهند و دوم پرسنلی که جهت تحویل گرفتن فرش به منزل مشتریان می‌روند این وظیفه را برعهده دارند.

حرف آخر

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با ویژگی‌هایی که یک مرکز قالیشویی خوب باید داشته باشد، مواردی را برایتان بیان کنیم تا اگر قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی را دارید با دانستن ویژگی‌های یک مرکز معتبر بهتر بتوانید تصمیم خود را جهت استفاده از خدمات آنان بگیرید. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما برای مفید واقع شده باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها