چرا باید شستشوی فرش را به قالیشویی سپرد؟

در خصوص اینکه چرا باید شستشوی فرش را به دست مراکز قالیشویی سپرد باید گفت که فرش‌های جدید در انواع گوناگون و با الیاف مختلف تولید می‌شوند. پس هرکدام از فرش‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که همین امر باعث می‌شود روند شستشوی آنان با هم متفاوت باشد.

چرا باید شستشوی فرش را به قالیشویی سپرد؟

برای مثال نوع مواد شوینده و روش شست و شو متفاوت خواهد بود که تشخیص بهترین مواد شستشو و بهترین روش برای هر نوع فرش، نیازمند نظر کارشناسان مراکز قالیشویی است، چراکه شناخت فرش کاری تخصصی است و تنها با تجربه سال‌ها فعالیت در این زمینه به دست می‌آید. درواقع اگر در این شرایط تشخیص درستی داده نشود ممکن است به فرش آسیب جبران ناپذیری وارد شود.

اگر در قم و یا حومه قم هستید و قصد استفاده از خدمات مراکز قالیشویی را دارید و برایتان مهم است که حتماً مرکزی معتبر را انتخاب کنید، می‌توانید با سرچ ساده‌ای در فضای وب، لیستی از بهترین و معتبرترین مراکز قالیشویی قم تهیه کرده و سپس به دلخواه یکی از مراکز موجود را انتخاب کنید. در ادامه نیز با ما همراه باشید که قصد داریم در ارتباط با این مسئله توضیحاتی را برای شما بیان کنیم.

3

نحوه شستشوی فرش در یک مرکز قالیشویی معتبر

مراکز قالیشویی زیادی در سطح شهرهای مختلف وجود دارند، اما در میان آن‌ها فقط تعدادی از مراکز قالیشویی معتبر هستند که می‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و فرش‌های خود را به آنها سپرد، چراکه در مراکز قالیشویی معتبر تمامی روند شست و شو طبق اصول درست انجام می‌شود، اما اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید آن است که چگونه یک مرکز قالیشویی خوب انتخاب کنیم؟

برای مثال اگر در شهر قم ساکن هستید، برای استفاده از خدمات روی صفحه  تماس قالیشویی قم کلیک نمایید و یا به راحتی می‌توانید به فضای نت سری بزنید و و یا با وارد شدن به وب سایت‌های مختلف مراکز قالیشویی و خواندن نظرات کاربران، از نحوه عملکرد آن مجموعه مطلع شوید. همچنین می‌توانید در سایت مربوطه ثبت سفارش نیز انجام دهید. فقط باید وارد قسمت ثبت سفارش شوید و سپس با وارد کردن اطلاعاتی و همچنین انتخاب نوع خدمات مورد نظر خود ثبت سفارش خود را انجام دهید. در ادامه مقاله قصد داریم در رابطه با نحوه کار مراکز قالیشویی معتبر توضیحاتی ارائه دهیم که شما را در انتخاب یک مرکز معتبر راهنمایی کند، با ما همراه باشید.

 

گام اول کارشناسی فرش

در قالیشویی‌های پیشرفته عموماً لاین شستشوی فرش‌های مختلف متفاوت از یکدیگر است. برای مثال فرش دستباف با یک روش و فرش‌های ماشینی با روش‌های مخصوص به خود شسته می‌شوند. پس اولین گام در مراکز قالیشویی معتبر مرحله کارشناسی فرش است.

همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، این کار کاری تخصصی است و حتماً باید توسط متخصصین این حیطه انجام پذیرد. اگر در جهانشهر ساکن هستید، برای استفاده از خدمات مراکز قالیشویی در جهانشهر و انتخاب یک مرکز قالیشویی مطمئن بهتر است ابتدا کمی تحقیق کرده و سپس مرکزی معتبر را جهت استفاده از خدمات آن‌ها انتخاب کنید.

 

گام دوم غبارروبی فرش

بعد از کارشناسی فرش نوبت به غبارروبی فرش می‌رسد. در واقع گردگیری فرش درست مثل شستشوی سنتی که ابتدا فرش‌ها را کف حیاط‌های بزرگ پهن می‌کردند و یک نفر روی آن‌ها را جارو می‌کشید و سپس فرایند شستشو را آغاز می‌کردند، در قالیشویی‌های مدرن و پیشرفته امروز غبار روبی توسط دستگاه‌های گردگیر در این مراکز انجام می‌شود. دستگاه‌های پیشرفته غبارروبی مانع از پخش شدن ذرات گرد و غبار در هوا می‌شوند.

 

گام سوم تنظیمات دستگاه و شست و شو

در این مرحله اگر مرکز قالیشویی تمام اتوماتیک باشد، کافیست فقط برنامه شست و شو به دستگاه داده شود. در تنظیمات دستگاه می‌توان متد شست و شو را در حالت‌های مختلفی از جمله الیاف خیلی حساس، متوسط یا معمولی با دما و فشارهای متفاوتی قرار داد. تنظیمات درست دستگاه بسیار اهمیت دارد. در این مرحله باید توجه داشت که حتماً دمای آب متناسب با جنس الیاف فرش تنظیم شود.

4

گام چهارم خشک کردن قالی‌ها

مرحله خشک کردن قالی در مجموعه‌های مختلف متفاوت است. برای مثال در قالیشویی‌های مدرن مرحله خشک کردن فرش با  استفاده از نوعی دستگاه خشک کن انجام می‌شود، البته دستگاه‌های خشک کن در مراکز مختلف متفاوت است. به عبارتی همه‌ی قالیشویی‌ها از یک نوع دستگاه خشک کن استفاده نمی‌کنند. در ادامه شما را با دو نوع خشک کن در مراکز قالیشویی آشنا خواهیم کرد.

خشک کن لوله‌ای

اگر قالیشویی مورد منتخب شما از چنین خشک کنی استفاده کند، قطعاً فرش‌هایتان را بدون وجود چروک و یا پارگی یا ترکیب و تغییر رنگ فرش تحویل خواهید گرفت.

خشک کن دیگی

اگر قالیشویی مورد نظر شما از دستگاه خشک کن دیگی استفاده کند، احتمال پارگی و چروک روی فرش وجود دارد. این دستگاه‌ها معمولاً نیمه اتوماتیک و دستی هستند و همچنین قدرت و سرعت آبگیری آنان نسبت به نوع لوله‌ای بسیار پایین‌تر است.

 

گام پنجم ترمیم و رفوی فرش در صورت نیاز

اگر فرش شما دچار پارگی ریشه الیاف و یا آفتاب سوختگی و بیدزدگی باشد، می‌توانید از خدمات ترمیم مراکز قالیشویی بهره ببرید که یکی از خدمات قابل توجه مراکز قالیشویی مدرن همین ارائه خدمات ترمیم و رفوع است. کارشناسان و متخصص در این زمینه، کار ترمیم و رفوگری را برای مشتریان با دقت و ظرافت زیاد انجام می‌دهند، گویی که فرش را تازه خریداری کرده‌اید. به آن شرط است که حتماً از مراکز معتبر قالیشویی بهره گیرید تا شاهد چنین کیفیتی در انجام انواع خدمات آنان باشید.

 

حرف آخر

فرش‌ها کالاهای زینتی هستند که همواره باید مراقب آن‌ها باشید و یکی از راه‌های مراقبتی، شستشوی دوره‌ای آنان است که برای این کار راحت‌ترین روش، انتخاب یک مرکز قالیشویی مطمئن است. ما در این مقاله تلاش کردیم اطلاعاتی از نحوه عملکرد مراکز قالیشویی معتبر را برای شما بیان کنیم تا از این طریق شما را بیشتر با ویژگی‌های یک مرکز قالیشویی معتبر آشما کنیم. در آخر امیدواریم آنچه بیان کردیم برای شما مفید واقع شده باشد.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها