رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

ساخت ۵ نیروگاه برق هسته‌ای در کشور

رییس سازمان انرژی اتمی از هدفگذاری تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای در کشور خبر داد و عنوان کرد: جانمایی ساخت ۵ نیروگاه برق هسته ای در شهرهای ساحلی مشخص شده است.

ساخت ۵ نیروگاه برق هسته‌ای در کشور

محمد اسلامی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: امروز اولین سایت پرتودهی کشور در راستای سند جامع راهبردی سازمان انرژی اتمی به بهره برداری رسید

وی افزود: مهم‌ترین دستاورد این سامانه کیفیت بخشی و قوام محصولات به خصوص در حوزه پلیمیر است و در محصولاتی که از پرتو استفاده شود، تفاوت بسیار زیادی ایجاد خواهد شد.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: سیم و کابل‌های پرتو دهی شده در صنعت ساختمان عامل آتش سوزی نخواهد بود و ایمنی بیشتری خواهد داشت و یا در صنعت اتومبیل ضمن ایجاد قوام باعث کاهش وزن نیز خواهد شد.

وی با بیان اینکه از پرتو در صنایع دیگر نیز می‌توان استفاده کرد، اضافه کرد: تایر تولید شده با استفاده از پلیمر به لحاظ وزن، کیفیت و دوام دارای تفاوت بسیاری خواهد بود.

اسلامی با بیان اینکه امروز، روز آغاز پرتودهی در کشور است، تصریح کرد: راه اندازی این مرکز از نقطه صفر تا به امروز یک سال زمان برده و امیدواریم این روند تدام داشته باشد و سعی می‌کنیم در ماه‌های آینده به یاری خدا در کشور این نوع مراکز را متناسب با اقتضائات هر استان گسترش دهیم.

وی با اشاره به راه اندازی نیروگاه برق هسته‌ای ادامه داد: تحقق هدف ۲۰ هزارمگاوات که تاکید مقام معظم رهبری است آغاز شده و شرکت‌ها و مکان‌ها تعیین شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: در برخی سایت‌ها عملیات اجرایی اغاز شده و با الگوهای مالی و تمهیدات در نظر گرفته شده، هدف تحقق ۲۰ هزار مگاوات از صنعت برق کشور را دنبال می‌کنیم

وی از احداث ۵ نیروگاه برق هسته‌ای در کشور خبر داد و عنوان کرد: در ۵ منطقه ساحلی مشور پروژه‌ها جانمایی شده و کار آغاز شده است.

اسلامی بیان کرد: برق هسته‌ای به یک اولویت فوری ملت‌ها تبدیل شده و مشاهده می‌کنیم رقابت بزرگی در این راستا صورت گرفته است. در حال حاضر پروژه‌های واحد دو و سه بوشهر از سرعت بالایی برخوردار است و در حال پیشرفت است و نیروگاه شماره یک نیز زیر بار است و برق پایدار و پاک را به مردم ارائه می‌دهد.

وی گفت: به دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) تعهد داده بودیم که از فارغ التحصیلان این دانشگاه در مرکز پرتودهی استفاده کنیم و در حال حاضر تعدادی از این افراد در فرایند ازمون و مصاحبه هستند.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: این مرکز چون سطح علمی و پژوهشی بالایی دارد در خدمت پژوهش است و همه رشته‌هایی که نیاز به کار پرتو دارد از ظرفیت این مرکز می‌توانند استفاده کنند.

وی در پایان با بیان اینکه سامانه الکترون که پیش از این در این محل نصب شده بود بازطراحی شده و امیدواریم در اختیار پژوهشگران قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تجهیز آزمایشگاه و ارتباط نیروهای علمی با دانشگاه از این پس شتاب خواهد گرفت و فرصت مغتنمی برای نخبگان علمی استان قزوین است.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بلبل
    0

    کشورهای جهان اول و در حال توسعه نیروگاهها رو جمع کردند یا دارن جمع میکنند . ما با این اخبار .....

  • arad
    0

    آخه این نیروگاه‌ها چه تاثیری در سفره مردم داره همه چی که وارداتییه پس این تولید و افتخار داخلی کو کجاست ؟ که ماها نمی‌تونیم ببینیم آیا چشم بصیرت میخواد تا دید هر رو روز خدا هرچی رو به نرخ دلار و بالا خرید میکنیم اینه اقتدار ملی ؟ آیا گرسنه بودن مردم و از هم پاشیدن خانواده‌ها به خاطر پول افتخاری شده برای کشور هر روز بدبخت تر از دیروز هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها