راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه

خریدن وسایل منزل در نگاه اول بسیار ساده به نظر می‌رسد اما وقتی در موقعیت جدی قرار می‌گیریم، همه چیز متفاوت خواهد بود. برای خرید لوازم خانگی نیاز به یک سری اطلاعات مهم داریم.

 راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه

در این مطلب قصد داریم یک راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه را در اختیار شما قرار دهیم تا در انتخاب تلویزیون راحت‌تر عمل کنید.

 

یک تلویزیون خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آیا سایز مناسب تلویزیون برای خانه‌ها باهم متفاوت است؟ این سؤالات افرادی است که قصد خریدن تلویزیون دارند، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا یک لیست مناسب از نکاتی که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید را در اختیارتان بگذاریم.

راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه براساس ویژگی های ساختاری

همان طور که می‌دانید در دهۀ اخیر تکنولوژی‌ها بسیار زیادی در رابطه با تلویژیون‌ها رونمایی شده‌اند که افراد را در هنگام خرید دچار سردرگمی می‌کنند. در ادامه مشخصات یک تلویزیون خوب را باهم بررسی خواهیم کرد تا یک راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه داشته باشید:

صفه اندازه تلویزیون

اولین نکته‌ای که ذهن افراد را برای خرید تلویزیون به خود مشغول می‌کند، همین انتخاب اندازه صفحۀ نمایشگر است. انتخاب اندازۀ صفحۀ نمایشگر بستگی به ابعاد اتاقی که قرار است تلویزیون در آن جای بگیرد، دارد؛ بنابراین قبل از آن که به فروشگاه مراجعه کنید بهتر است مکانی که قصد دارید تلویزیون را در آن قرار دهید مشخص کنید تا با در نظر گرفتن ویژگی‌های آن تلویزیون مناسب خود را انتخاب کنید و به منزل ببرید.

در بازار فروش تلویزیون‌های امروزی سایز 55 اینچی پرطرفدارترین سایز تلویزیون است اما نباید طرفداران سایز 65 و 75 اینچی را نیز نادیده بگیریم.

2

صفحه نمایشگر تخت یا منحنی

چندین سال پیش برای اولین بار تلویزیون‌های منحنی وارد بازار شدند اما چندان موفق در پیشی گرفتن از تلویزیون‌های تخت نبودند، آیا دلیلش را می‌دانید؟‍!

این تلویزیون‌ها با ادعای افزایش زاویۀ دید وارد بازار شدند، اما چیزی نگذشت که به افراد این موضوع اثبات گردید که این تلویزیون‌ها زاویه دید گسترده‌تری نسبت به انواع دیگر نداشته و انحنای صفحۀ نمایشگر نیز کمی از کیفیت تصویر می‌کاهد؛ بنابراین همچنان تلویزیون‌های صفحه تخت پیشتاز در بازار تلویزیون هستند.

 

پنل های تلویزیون

پنل‌ها با چهار تکنولوژی مختلف تولید می‌شوند. LCD، LED، QLED و OLED. به عنوان چهار تکنولوژی برتر صفحات نمایشگر تلویزیون‌ها شناخته می‌شوند،

LCD قدیمی‌ترین و اولین پنل‌های تلویزیونی بود که سبب انقلابی بزرگ در بازار نمایشگرها شد. اگرچه LCDها به سرعت از دور تولید خارج شدند اما می‌توان آن‌ها را آغاز کننده راه برای نسل‌های جدید تلویزیون‌ها دانست. این پنل‌ها به دلیل کیفیت پایین و زاویه دید محدود به سرعت جای خود را به LEDها دادند. LED در واقع همان نمایشگر کریستال مایع است که از نور پس زمینه استفاده می‌کند. این فناوری به دلیل قیمت‌های به صرفه‌تر از دو فناوری دیگر بازار فروش خوبی را برای خود فراهم کره است.

QLED فناوری سومی است که توسط شرکت‌های تولیدکننده تلویزیون به دنیا معرفی شد. این فناوری از نقاط کوانتومی برای تولید نور رنگی استفاده می‌کند. اما قیمت تمام شدۀ این تلویزیون‌ها بالا بوده به همین علت چندان مورد استقبال قرار نگرفته‌اند.

OLEDها به روزترین فناوری پنل‌های تلویزیونی هستند و شاید بتوان گفت برترین تکنولوژی شناخته شده هستند. در تلویزیون‌های OLED دیگر نیاز به نور پس زمینه نیست، زیرا در این فناوری هر پیکسل به طور جداگانه نور تولید می‌کند. این فعالیت مستقل در پیکسل‌ها باعث می‌شود که تصاویر ایجاد شده در این نوع تلویزیون‌ها به خصوص در هنگام نمایش نورهای رنگی کیفیت بسیار بالاتری نسبت به انواع دیگر داشته باشد.

3

رزولیشن تلویزیون

وقتی صحبت از رزولوشن می‌شود، منظور کیفیت تصویر است. بگذارید کمی ساده‌تر به آن بپرداریم، اگر در هر اینچ از یک صفحه نمایشگر تعداد پیکسل‌های بیشتری حضور داشته باشند، رزولوشن آن بالاتر است و این موضوع را با مشاهده تصویر می‌توانید کاملاً درک کنید. زمانی که به تلویزیون‌های مختلف نگاه می‌کنید شاید متوجه جزئیات تصاویر شده باشید، هرچقدر رزولوشن یک دستگاه بالاتر باشد شما تصویری با جزئیات دقیق‌تر را مشاهده خواهید کرد.

تلویزیون سونی 65 اینج یکی از تلویزیون‌هایی است که رزولوشن‌ و کیفیت تصویر بسیار بالایی دارد ومی‌توانید یک تصویر با جزئیات بسیار دقیق و ریز را در آن مشاهده کنید.

کانکشن یا درگاه های ارتباطی

از تلویزیون‌های نسل جدید می‌توان صدها روش استفاده کرد، زیرا درگاه‌ها و راه‌های ارتباطی مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند.

برای مثال ورودی‌های HDMI به دلیل آن که امکان انتقال صدا و تصویر را به طور همزمان دارد، بهترین راه انتقال صدا و تصویر به تلویزیون‌ها به حساب می‌آیند. کامپیوتر، کنسول‌های بازی و هزار دستگاه دیگر وجود دارد که از این طریق می‌توانند به تلویزیون شما متصل شوند.

امکان اتصال به اینترنت و گوشی تلفن همراه به روزترین و جدیدترین راه‌های ارتباطی تلویزیون‌ها به شمار می‌روند که امکان وب گردی، استفاده از برنامه‌های مختلف برروی دستگاه و همچنین امکان مشاهدۀ تصاویر و ویدئوهای تلفن همراهتان را برروی تلویزیون فراهم می‌آورد، البته در حال حاضر تنها نسل تلویزیون‌های هوشمند به این ویژگی‌ها مجهز هستند، برای اطلاع از قیمت این نوع تلویزیون‌ها می‌توانید به سایت نمایندگی سونی مراجعه کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

خروجی صدا

اگرچه اسپیکرهای تلویزیون‌ها نیاز افراد را برای تماشای فیلم یا هر چیز دیگری فراهم می‌آورد اما بخاطر توجه بسیار زیاد به کیفیت تصویر و باریک و سبک شدن دستگاه کمی اسپیکرهای تلویزیون‌ها نادیده گرفته شده‌اند. در حال حاضر شرکت سونی به صدا و اسپیکرهای تلویزیون‌های تولیدی خود نیز توجه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت تلویزیون‌ سونی با کارشناسان مجموعۀ ما تماس بگیرید تا با در نظر گرفتن نیازهای شما بهترین محصول را به شما معرفی کنند و یک راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه شما در اختیارتان قرار دهند.

 

کلام پایانی

برای راهنمایی کامل برای انتخاب تلویزیون مناسب برای خانه تنها باید ویژگی‌های تلویزیون‌های مختلف را بشناسید تا باتوجه به نیاز خود بهترین آن‌ها را برای خود انتخاب کنید. شناخت ویژگی‌های نظیر کیفیت تصویر، رزولوشن دستگاه، نوع صفحۀ نمایشگر، نوع ورودی و خروجی‌های دستگاه، هوشمند بودن یا نبودن و غیره می‌تواند به شما کمک بسیار زیادی در انتخاب دستگاه مورد نظرتان کند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    فقط مواظب باشید که تمام آنها دارای صفحه نمایش پوست پیازی و بدون پوشش گارانتی هستند که ۹۰ درصد قیمت تلویزیون را تشکیل میدهد

  • ناشناس
    0

    تبليغ براى سونى

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد