مراحل مقدماتی شستن مبلمان در خانه به چه صورت است؟

امروزه مبلمان در منازل به عنوان یکی از کاربردی‌ترین وسایل‌ به شمار می‌روند. به همین دلیل در معرض انواع آلودگی‌ها و انواع لکه‌ها قرار دارند و پس از مدتی نیاز به شستشو پیدا می‌کنند. برای انجام روند شستشوی مبل، شما می‌توانید خودتان در منزل شستشوی مبلمان را انجام دهید یا از مراکز قالیشویی کمک بگیرید.

مراحل مقدماتی شستن مبلمان در خانه به چه صورت است؟

 پیش از استفاده از خدمات مبل‌شویی، بهتر است از معتبر بودن مرکز منتخب خودتان اطمینان حاصل کنید. اگر در شهر زیبای اصفهان ساکن هستید و قصد دارید از خدمات مبل شویی اصفهان استفاده کنید، می‌توانید از وب سایت‌های مختلف بازدید کرده و با خواندن قسمت نظرات کاربران از نحوه خدمات رسانی و کیفیت کار شست و شوی آنان مطلع شوید.

همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید، می‌توانید با پشتیبانان سایت ارتباط بگیرید، اما اگر قصد دارید مبلمان منزل خود را به روش خانگی شست و شو دهید، ما در این مقاله قصد داریم روش مقدماتی شست و شوی مبلمان را برای شما بیان کنیم. برای آگاهی ما را در ادامه مطلب همراهی کنید، چراکه با داشتن اطلاعاتی در این زمینه می‌توانید روند شست و شو را با کیفیت بیشتر انجام داده و همچنین به هنگام انجام کار سلامت مبلمان خود را حفظ کنید.

 

مراحل مقدماتی شستن مبل در خانه

برای آنکه بتوانید همیشه مبلمان تمیزی داشته باشید، باید حتماً شستشوی دوره‌ای را جزو دستور کار خود قرار دهید که برای این کار، همانطور که بیان کردیم، هم می‌توانید از خدمات مبل‌شویی شرکت‌های قالیشویی بهره گیرید و هم می‌توانید خودتان در منزل دست به کار شوید. یکی از فواید شستشوی دوره‌ای مبلمان آن است که می‌تواند، مبل شما را از شر تمامی آلودگی‌ها و لکه‌ها خلاص کند، چراکه انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها و لکه‌ها بعد از مدتی مقاوم‌تر شده و پاک کردنشان سخت‌تر می‌شود، ولی اگر به صورت دوره‌ای به فکر شستن مبلمان خود باشید، لکه‌ها راحت‌تر پاک خواهند شد.

2

مرحله اول: شناسایی مشکل

به عنوان مرحله اول باید ببینید که چرا مبلمان شما نیاز به شستشو دارند یا مشکل اصلی مبلمان شما چیست. برای مثال ممکن است مبل شما در اثر استفاده‌های مکرر، انواع آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را به خود جذب کرده باشد و یا ممکن است مواد مختلفی مانند مواد غذایی روی آن ریخته باشد. علت آنکه بیان می‌کنیم مشکل مبل خود را مشخص کنید، به آن علت است که هر مشکلی را با روشی مخصوص باید رفع کرد. برای مثال اگر لکه جوهر روی مبل ریخته باشد، یک روش و لکه مواد غذایی، روش شست و شوی دیگری دارد. حتی در مواردی ممکن است به علت آنکه لکه‌ها مقاوم‌تر هستند، روش‌های خانگی پاسخگو نباشد و مجبور شوید از خدمات مراکز قالیشویی نیز استفاده کنید.

 

مرحله دوم: مطالعه برچسب مبل

به عنوان مرحله دوم باید به سراغ دفترچه راهنمای مبلمان خود بروید، چراکه در دفترچه راهنما، روش مخصوص پاک کردن انواع لکه‌ها مشخص شده است، اما در صورتی که به دفترچه راهنمای مبل خود دسترسی ندارید و یا اگر مبل شما دفترچه راهنما ندارد، مطمئناً یک برچسب راهنما روی مبل وجود دارد. روی این برچسب مبل که معمولاً در پشت یا زیر مبل چسبانده شده است، علائم مختلفی نشان داده شده که هر کدام از آن علائم‌ها، معنای مخصوص به خود را دارند. هرکدام از این نوع علائم‌ها نشان می‌دهد که باتوجه به پارچه مبل شما، بهترین روش شست و شو آن چه خواهد بود.

این علائم عبارتند از:

 

 X: این علامت نشان می‌دهد که شما می‌توانید مبل خود را با استفاده از شامپوی فرش شست و شو دهید.

 

S: این علامت بدان معناست که شما می‌توانید مبل خود را با استفاده از بخارشوی شسته و تمیز کنید.

 

O: این علامت نشان می‌دهد که امکان شستشوی مبل شما با آب سرد وجود دارد.

 

WS: این علامت یعنی شما می‌توانید مبل خود را با استفاده از آب و مواد شیمیایی تمیز کنید.

 

W: این علامت نیز نشان دهنده آن است که استفاده از آب یا بخارشوی بدون مواد شوینده برای شستن مبلمان شما امکان‌پذیر است.

 

بعد از آنکه از آنکه علامت روی برچسب مبلمان خود را مشاهده کردید، روش شستشوی مبلمان شما مشخص می‌شود که باید طبق آن، مبلمان خود را شست و شو دهید، اما بهتر است پاکسازی مبلمان را نیز انجام دهید که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

3

مرحله سوم: پاکسازی اولیه

بهتر است حتما پیش از آنکه شستشوی مبلمان خود را آغاز کنید مرحله پاکسازی مبلمان را انجام دهید، چراکه این کار کمک می‌کند تا فرایند شستشوی مبل راحت‌تر انجام شود.‌ اگر لکه‌ی ایجاد شده بر روی مبل شما تازه است، برای مثال اگر به هنگام میل کردن میوه، یک توت فرنگی روی مبل شما افتاده است، باید به محض آنکه متوجه آن شدید، باقی‌مانده میوه را از روی مبل بردارید تا لکه حاصل از آن به دیگر نقاط مبل شما نفوذ نکند.

سپس از یک دستمال مرطوب استفاده کنید و محل مورد نظر را با استفاده از آن تمیز کنید. این کار کمک می‌کند تا آلودگی‌های تازه ایجاد شده به سرعت از روی آن پاک شوند. برای این کار می‌توانید از یک دستمال نخی و آب ولرم نیز کمک بگیرید. همچنین لازم به ذکر است که برای این کار از آب گرم یا آب جوش هرگز استفاده نکنید. در ادامه برای آنکه بتوانید گرد و خاک قرار گرفته روی مبلمان خود را تمیز کنید، می‌توانید از جاروبرقی کمک بگیرید. در نهایت اگر در منزل خود حیوان خانگی دارید یا لباس‌هایتان زیاد پرز می‌دهند، قبل از آنکه شستشوی مبل را آغاز کنید، می‌توانید از یک رول پرزگیر نیز استفاده کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله تلاش کردیم در ارتباط با آنکه شستشوی مبلمان در منزل امکان‌پذیر است توضیحاتی دهیم و مراحل مقدماتی آن را در منزل نیز برایتان بیان کنیم. همچنین لازم به ذکر است حتماً باید روش شستشوی مخصوص مبلمان خود را بدانید و طبق آن عمل کنید. با انجام روش اصولی و مخصوص مبل شما، سلامت آن تضمین خواهد شد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد