مهاجرت تحصیلی آسان به ترکیه

در چند سال اخیر تحصیل در ترکیه افزایش‌یافته است. اعتبار دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه، امکانات و شرایط تحصیلی استاندارد و امکان ورود به بازار کار بعد از پایان تحصیلات، از جمله دلایل محبوبیت تحصیل در ترکیه است.

مهاجرت تحصیلی آسان به ترکیه

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه در مقایسه با کشورهای اروپایی و آمریکایی، مناسب‌تر است. همچنین امکان اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه آسان‌تر است. از طرف دیگر بسیاری از دانشگاه‌های دولتی و خصوصی ترکیه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند.

مزایای تحصیل در ترکیه

سیستم آموزش عالی ترکیه از جوان‌ترین سیستم‌های دانشگاهی جهان است که در چند دهه اخیر تلاش کرده است اعتبار دانشگاه‌های خود را افزایش دهد. به همین منظور با فراهم‌سازی بهترین امکانات تحصیلی، آموزشی، امکانات تحقیقاتی و همکاری‌های تحقیقاتی با مراکز معتبر جهانی، اعتبار مدارک دانشگاهی خود را در سطح جهان افزایش داده است. این روند نقش زیادی در افزایش جذب دانشجویان خارجی و مهاجرت تحصیلی به ترکیه دارد.

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر ترکیه مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران هستند. این مزیت نیز فرصتی برای دانشجویان ایرانی است که بعد از پایان تحصیلات خود به ایران بازمی‌گردند. این گروه از فارغ‌التحصیلان می‌توانند در رشته تحصیلی خود به‌راحتی وارد بازار کار ایران شوند. امکان اخذ بورسیه‌های تحصیلی، اشتغال ضمن تحصیل و معتبربودن مدارک دانشگاهی ترکیه از مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است.

مهاجرت اعم از مهاجرت تحصیلی یا شغلی روندی پرچالش است که برای اقدام به آن باید برای مشاوره و انجام تمام امور آن به مؤسسات مهاجرتی معتبر و باتجربه مراجعه کرد. مؤسسه علم ویرا یکی از معتبرترین مؤسسات مهاجرتی است که با تیم مهاجرتی قدرتمند خود بهترین اطلاعات و مشاوره‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مهاجرت تحصیلی آسان به ترکیه - تصویر 2

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

یکی از روش‌های مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت تحصیلی است. ترکیه از جمله کشورهایی است که با داشتن سیستم آموزش عالی در حال پیشرفت و مناسب‌بودن شرایط اخذ پذیرش، موقعیتی بسیار خوب برای مهاجرت تحصیلی است. در ترکیه 208 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی مانند دانشگاه مدیپول استانبول مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد 129 دانشگاه در گروه دانشگاه‌های دولتی، 75 دانشگاه خصوصی و 4 مدرسه عالی خصوصی دارد. در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های اروپا و آمریکا، شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های ترکیه راحت‌تر بوده و درنتیجه مهاجرت تحصیلی به ترکیه را امکان‌پذیر می‌کند.

فرایند مهاجرت تحصیلی به کشور ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه در دو گروه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی قرار دارند. برای تحصیل در دانشگاه‌های خصوصی، متقاضیان بعد از اخذ پذیرش باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند. آزمون‌های ورودی دانشگاه‌های خصوصی ترکیه عبارت‌اند از:

  • آزمون YOS
  • آزمون SAT

از طرف دیگر برای تحصیل در برخی رشته‌های خاص مانند رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های دولتی، شرط معدل نیز مطرح است. در مورد دانشگاه‌های خصوصی ترکیه که بسیاری از آن‌ها نیز مورد تأیید ایران هستند معمولاً متقاضیان می‌توانند بدون آزمون ورودی وارد دانشگاه شوند. این موقعیت یکی از بهترین روش‌های مهاجرت تحصیلی به ترکیه است.

عدم نیاز به ارائه مدرک بین‌المللی زبان نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در ترکیه است. متقاضیان باید مهارت زبانی خود را در یکی از زبان‌های انگلیسی یا ترکی اثبات کنند. در صورت عدم تسلط به زبان، دانشگاه موردنظر دوره‌های مهارت زبانی را قبل از ورود به دانشگاه برای دانشجویان برگزار می‌کند.

مؤسسات مهاجرتی در زمینه دانشگاه‌ها و رشته‌های تحصیلی و شرایط پذیرش در آن‌ها اطلاعاتی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. مؤسسه مهاجرتی علم ویرا یکی از بهترین مراجع اطلاعاتی و مشاوره مهاجرت تحصیلی است که تمام اطلاعات و شرایط جدید تحصیل در دانشگاه‌های کشورهای مختلف جهان را جمع‌آوری و طبقه‌بندی می‌کند. این اطلاعات کامل و دقیق هستند و متقاضیان می‌توانند با خیالی آسوده امور مهاجرتی خود را به ما بسپارند.

3

دانشگاه‌ ها و کالج ‌های ترکیه

همان‌طور که گفتیم در ترکیه دانشگاه‌های دولتی و خصوصی متعددی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها از اعتبار خوبی در سطح جهان برخوردار هستند. در این دانشگاه‌ها بهترین شرایط و امکانات تحصیلی، آموزشی و تحقیقاتی فراهم شده است تا دانشجویان مطابق با استانداردهای جهانی تحصیل کنند.

زبان تحصیل در این دانشگاه‌ها انگلیسی و ترکی است. به همین دلیل لازم است متقاضیان قبل از اقدام برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه، دانشگاه و رشته موردنظر را بر اساس زبان تحصیل خود بررسی و انتخاب کنند. طیف گسترده رشته‌های تحصیلی، دانشگاه‌ها و حق انتخاب زبان تحصیل یکی دیگر از مزایای مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. علاوه بر دانشگاه‌ها، کالج‌های مختلفی نیز در ترکیه فعالیت می‌کنند.

برخی از این کالج‌ها به‌عنوان مدارس بین‌المللی فعالیت می‌کنند و برخی دیگر برای دانشجویان، دوره‌های آمادگی برای ورود به دانشگاه را برگزار می‌کنند. این کالج‌ها نیز همانند دانشگاه‌های خصوصی، شهریه‌پرداز هستند و رشته‌های تحصیلی ارائه‌شده در آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

بورسیه های تحصیلی ترکیه

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره شد دریافت بورسیه تحصیلی یکی از مزایای تحصیل در ترکیه است. انواع مختلف بورسیه‌های تحصیلی در ترکیه وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • بورسیه دولتی ترکیه بورسلاری
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه‌های معروف ترکیه
  • بورسیه و برنامه تبادل دانشجو اراسموس

این بورسیه‌های تحصیلی متنوع هستند و برخی از آن‌ها تمام یا بخشی از هزینه تحصیل و برخی دیگر هزینه زندگی دانشجویی را نیز پوشش می‌دهند. متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی، باید شرایط لازم مانند رزومه تحصیلی قوی، فعالیت‌های تحقیقاتی یا عملکرد تحصیلی درخشان داشته باشند.

با مراجعه به یک مؤسسه مهاجرتی معتبر می‌توانید تمام اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. مؤسسه علم ویرا از مسیرهای قانونی شرایط مهاجرت تحصیلی به ترکیه را برای متقاضیان فراهم می‌کند.

4

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه

متقاضیان تحصیل در ترکیه با داشتن تمام شرایط و مدارک لازم می‌توانند برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کنند. با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه موردنظر خود یا یک مؤسسه مهاجرتی معتبر می‌توانید از مدارک و شرایط لازم اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی در ترکیه مطلع شوید. سپس مدارک لازم را در اختیار یک مؤسسه مهاجرتی باتجربه قرار دهید.

گام‌های بعدی برای موفقیت در پروسه مهاجرت به میزان تجربه و مهارت مؤسسه مهاجرتی بستگی دارد. علم ویرا همراه با تیم حقوقی و مشاوره خود تلاش می‌کند تا مطابق با شرایط متقاضیان، بهترین موقعیت تحصیلی را در ترکیه برای آن‌ها فراهم کند. برخی از مهم‌ترین مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه عبارت‌اند از:

  • مدارک تحصیلی پایان دوره دبیرستان و ریزنمرات (با ترجمه رسمی)
  • مدارک تحصیلی دانشگاهی (برای تحصیلات تکمیلی/ با ترجمه رسمی)
  • پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار لازم
  • مدارک شناسایی و هویتی (با ترجمه رسمی)
  • گواهی اثبات تمکن مالی
  • ویزای تحصیلی و دانشجویی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

این مدارک کلی هستند و ممکن است هر دانشگاه بر اساس قوانین خود مدارک دیگری نیز از شما بخواهد. علم ویرا تمامی اطلاعات لازم و جدید در این باره را رصد کرده و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به یک کشور خارجی است. ترکیه از جمله کشورهایی است که در چند سال اخیر به یکی از مقاصد تحصیلی دانشجویان خارجی تبدیل شده است. در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، امکان مهاجرت تحصیلی به ترکیه راحت‌تر است و دشواری‌های مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی و آمریکایی را ندارد.

اعتبار دانشگاه‌ها، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌های دولتی و مناسب‌بودن هزینه تحصیل در ترکیه از جمله مزایای تحصیل در این کشور است. در روند مهاجرت تحصیلی مشاوره با مؤسسه مهاجرتی اولین و مهم‌ترین گام است. به همین دلیل در انتخاب دفاتر و مشاوران حقوقی مهاجرتی باید دقت کرد. علم ویرا با داشتن پرونده‌های مهاجرتی موفق یکی از بهترین مراجع برای مهاجرت تحصیلی است. موفقیت شما هدف ماست.

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد