صفر تا صد شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

پزشکی یکی از پردرآمدترین رشته‌های تحصیلی است که آینده شغلی خوبی نیز در اختیار فارغ‌التحصیلان قرار می‌دهد. معمولا کشورهای خارجی شرایط ایده‌آلی برای ورود به دانشکده‌های پزشکی و تحصیل در این رشته نسبت به دانشگاه‌های ایران ایجاد می‌کنند.

صفر تا صد شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

چرا‌ که نیازی به کنکور نیست و در بعضی از کشورها گذراندن طرح نیز اجباری نخواهد بود. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی است که سالانه تعداد بیشماری از متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی را جذب می‌کند. آشنایی با همه مراحل تحصیل پزشکی در کانادا به مهاجر در انتخاب بهترین مقصد و مسیر کمک خواهد کرد. در این مقاله قصد داریم صفر تا صد شرایط تحصیل پزشکی در این کشور را شرح دهیم. چند دقیقه به مطالعه این مطلب و کسب اطلاعات دقیق از مراحل تحصیل پزشکی در کانادا اختصاص دهید. 

الزامات درخواست دانشکده پزشکی کانادا؛ از مدارک تا گواهی آزمون ورودی

میانگین نرخ پذیرش در دانشکده‌های پزشکی کانادا 18 درصد در چرخه 2018/2019 است. باتوجه‌به به این آمار متقاضی باید زمان و تلاش قابل توجهی را برای متمایز شدن از سایر متقاضیان صرف کند. اگرچه الزامات درخواست پذیرش برای هر دانشکده پزشکی ممکن است متفاوت باشد؛ بااین‌حال در ارائه مدارک کلی اشتراک دارند که در ادامه این بخش توضیح می‌دهیم. برای اپلای پزشکی در دانشگاه‌های کانادا باید مدارک زیر را ارائه دهید. 

  • مدرک کارشناسی یا دیپلم (آخرین مدرک دریافتی)
  • معدل بالا
  • گواهی شرکت در آزمون MCAT
  • گواهی شرکت در آزمون کاسپر
  • توصیه‌نامه
  • اثبات مهارت زبان
  • پرداخت شهریه در صورت نداشتن بورسیه

ارائه مدارک گفته شده از شرایط ویزای تحصیلی کانادا نیز به شمار می‌روند. در دریافت ویزا باید تمکن مالی نیز ارائه دهید. در صورت دریافت بورسیه تحصیلی نیازی به ارائه تمکن مالی نخواهید داشت. برای دریافت بورسیه باید رزومه خود را قوی کنید تا در شرایط رقابتی با سایر متقاضیان بین‌المللی موفق شوید. 

2

نحوه ورود به دانشکده‌های پزشکی کانادا چگونه است؟

برای ورود به بهترین دانشگاه های کانادا و تحصیل در این کشور مهاجر‌پذیر باید برخی از شرایط تحصیلی را داشته باشید. پزشکی یکی از رشته‌های حساسی است که برای اپلای فقط به مدرک مقطع قبلی و نمره زبان اکتفا نخواهد کرد. در این بخش به بررسی آزمون‌های ورودی و شرایط کلی برای تحصیل پزشکی در کانادا می‌پردازیم. 

شرکت در آزمون MCAT؛ یکی از الزامات ورود به دانشکده پزشکی

MCAT، مخفف آزمون پذیرش کالج پزشکی، یکی دیگر از مراحل کلیدی تحصیل پزشکی در کانادا به شمار می‌رود. در این آزمون MCAT دانش متقاضی در زمینه فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و بیوشیمی ارزیابی خواهد شد. .MCAT به چهار بخش زیر تقسیم می‌شود:

  • مبانی شیمیایی و فیزیکی سیستم های بیولوژیکی (CPBS)
  • مهارت های تحلیل انتقادی و استدلال (CARS)
  • مبانی بیولوژیکی و بیوشیمیایی سیستم های زنده (BBFL)
  • مبانی روانی، اجتماعی و بیولوژیکی رفتار (PSBB)

علاوه‌بر این دروس، مهارت‌های تفکر تحلیلی و استدلال متقاضی نیز در MCAT ارزیابی می‌شود. هر چه نمره MCAT شما بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پذیرش خواهید داشت.

تست کاسپر؛ یک آزمون عمومی برای تست دانش متقاضی

اگرچه شرکت در آزمون CASper نیز برای تحصیل پزشکی در کانادا الزامی است؛ بااین‌حال شباهتی به آزمون MCAT ندارد. این آزمون علیرغم MCAT بر مهارت‌های خاصی تمرکز ندارد. امتحان کاسپر بیشتر برای ارزیابی روانشناسانه استفاده می‌شود. این آزمون در طول ۹۰ دقیقه برای ارزیابی رفتاری متقاضی برگزار می‌شود. کاسپر پاسخ سوال اینکه آیا شما برای شغلی مردم محور مناسب هستید یا خیر را ارائه می‌دهد. 

ارائه توصیه‌نامه؛ یکی از شرایط تحصیل پزشکی در کانادا

توصیه‌نامه‌ها از سمت دانشگاه، نهادهای مربوطه و استادهای مقطع بلی بیانگر مهارت متقاضی در زمینه پزشکی هستند. ازاین‌رو داشتن توصیه‌نامه نه‌ تنها شانس متقاضی را برای دریافت پذیرش افزایش خواهد داد، بلکه باعث افزایش شانس دریافت بورسیه نیز می‌شود. دانشکده‌های پزشکی معمولا از هر متقاضی، 2 یا 3 نامه مرجع درخواست می‌کنند. 

اثبات مهارت زبان؛ همه دانشجویان بین‌المللی باید مدرک زبان ارائه دهند

ارائه گواهی مهارت زبان انگلیسی یکی از الزام‌های تحصیل پزشکی در کانادا به شمار می‌رود. برای اثبات داش زبانی در آزمون‌های تافل یا آیلتس شرکت کنید. البته همه دانشگاه‌ها یک نوع مدرک زبان را قبول ندارند. برای اطلاع دقیق از حداقل نمره آزمون زبان مورد‌نظر دانشگاه به سایت رسمی این مرکز آموزشی مراجعه کنید.  

3

چرا کانادا مقصد مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است؟

سیستم آموزشی و درمانی کانادا در لیست بهترین سیستم‌های جهانی قرار دارند؛ بنابراین تحصیل پزشکی در این کشور فرصت خوبی برای رسیدن به موفقیت در مسیر شغلی خواهد بود. بر‌اساس شاخص زیست پذیری‌جهانی در سال 2023، کانادا بین 10 دسته برتر قرار دارد. ونکوور، کلگری و تورنتو در ده شهر قابل زندگی با شاخص بالای رفاهی قرار گرفتند. 

بهترین دانشکده‌های پزشکی در کانادا

دانشگاه تورنتو یکی از بهترین مکان‌ها برای تحصیل پزشکی در کانادا است. این موسسه که در سال 1872 تأسیس شد؛ اکنون بر‌اساس رتبه‌بندی جهانی پزشکی QS در رتبه اول در کانادا قرار دارد.

دانشگاه مک گیل یکی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی در کانادا است و مترادف با آموزش با کیفیت بالا در کانادا شناخته می‌شود. مک گیل که در سال 1821 تاسیس شد و در صدر لیست دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در کانادا است. دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) یکی از دانشگاه‌های برتر دیگر برای تحصیل پزشکی در کانادا است.

بورسیه برای بهترین دانشکده‌های پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا ممکن است به یک چالش مالی جدی برای متقاضیان بین‌المللی تبدیل شود. شهریه دانشگاه در کنار مخارج زندگی هزینه‌ای نسبتا بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. به‌این‌ترتیب با تقویت رزومه خود کاندیدای مناسبی برای دریافت بورسیه‌های تحصیلی در کانادا باشید. در این بخش برخی از بورسیه‌های تحصیلی کانادا را معرفی می‌کنیم. 

1. بورسیه تحصیلی موسسه شاستری-ایندو کانادا

2. بورسیه های شورای ملی تحقیقات کانادا (NRCC)

3. برنامه بورسیه و بورسیه مشترک المنافع کانادا

4. برنامه بورسیه تحصیلی انتاریو

5. کمک هزینه مشارکت توسط شورای تحقیقات علوم اجتماعی و انسانی کانادا

6. بورسیه های ترودو و کمک هزینه تحصیلی

7. بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate

8. بورسیه دولتی استان کبک

9. بورسیه های فوق دکتری Banting

10. بورسیه تحصیلی B. Wiswell توسط دانشگاه Dalhousie

میزان درآمد بالای رشته‌های پزشکی در کانادا باعث افزایش درخواست دانشجویان بین‌المللی برای ورود به این کشور شده است. برای مثال یک متخصص قلب به‌طور میانگین 300000 تا 320000 دلار در سال ۲۰۲۲ درآمد داشته است. 

تحصیل پزشکی در کانادا؛ گامی اساسی برای ورود به بازار کار بین‌المللی

در این مقاله به بررسی صفر تا صد اپلای پزشکی در کانادا پرداختیم. کانادا یکی از کشورهای پیشرفته با سیستم درمانی به‌روز است. این سیستم درمانی هر سال تعدادی از نیروی کادر درمان بین‌المللی را برای گسترش فعالیت‌های درمانی جذب می‌کند. ازاین‌رو فرصت‌های شغلی متعددی در کانادا برای مهاجران در نظر گرفته خواهد شد. دانشگاه‌های تورنتو و بریتیش کلمبیا از شناخته‌شده‌ترین مراکز آموزشی ارائه‌دهنده دوره‌های پزشکی هستند. 

برای تحصیل پزشکی در کانادا باید علاوه‌بر ارائه مدارک معمول مثل ریز‌نمرات و گواهی اثبات دانش زبانی، در برخی از آزمون‌های ورودی نیز شرکت کنید. کانادا همچنین امکان دریافت بورسیه تحصیلی را برای متقاضیان فراهم می‌کند تا دانشجویان ممتاز امکان تحصیل بدون نگرانی را داشته باشند. برای اپلای به بهترین دانشکده مقصد و تحصیل در بهترین برنامه درسی با آکادمی اپلای تماس بگیرید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد