راهنمای ماینینگ اتریوم: بهترین راه‌ها برای استخراج اتریوم

در میان روش‌های کسب درآمد از دنیای ارز دیجیتال، ماینینگ یا استخراج ارز دیجیتال یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند استخراج ارز دیجیتال تنها محدود به بیت کوین است.

راهنمای ماینینگ اتریوم: بهترین راه‌ها برای استخراج اتریوم

در صورتی که استخراج ارزهای دیجیتال محبوب دیگری مانند اتریوم نه تنها رایج، بلکه گاهی حتی ساده‌تر است. برای مثال تنها سخت‌افزاری که از استخراج بیت کوین پشتیبانی می‌کند، ASIC بوده که مختص سیستم‌های بسیار پیچیده و صنعتی است. درحالی که استخراج اتریوم با یک کارت گرافیک Nvidia خانگی نیز شدنی است. در این مطلب همراه ما باشید تا یک راهنمای قدم به قدم استخراج اتریوم را بیاموزیم.

منظور از استخراج اتریوم چیست؟

یکی از ویژگی های منحصر به فرد ارزهای دیجیتال این است که می‌توانید با حل مسائل پیچیده ریاضی، آن‌ها را استخراج کرد. برخی بلاک چین‌ها مانند بیت کوین و اتریوم از فرآیند استخراج برای تایید تراکنش‌های جدید در آن شبکه استفاده می‌کنند. در شبکه اتریوم این فرآیند به نام اجماع اثبات کار (PoW) شناخته می‌شود؛ فرآیندی که کمک می‌کند تا آسیب‌پذیری شبکه در برابر هزینه‌های مضاعف و حملات مرتبط از بین برود.

 با ماینینگ موفقیت آمیز یک بلوک، ماینر آن را در بلاک چین تایید کرده و بلاک به شبکه اضافه می شود. بر اساس سختی استخراج و رقابت، استخراج اتریوم می تواند یک فرآیند سودآور باشد. بنابراین بسیاری از افراد به جای شرکت در بازار معاملاتی، سعی می‌کنند با استخراج اتریوم و تبدیل آن به ارزهای دیجیتال آینده‌دار مانند خرید ترون، آینده مالی مناسبی برای خود رقم بزنند. اگر این موضوع برای شما جالب است و مایلید استخراج تتر را به عنوان یک یک روش کسب درآمد غیر فعال آغاز کنید، مراحل زیر را همراه ما باشید.

3

مرحله اول: یک کیف پول ارز دیجیتال مبتنی بر اتریوم ایجاد کنید

برای استخراج اتریوم، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید که بتواند پاداش‌ها را پس از استخراج، نگه دارد. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را برای شما آورده‌ایم.

  • Trezor One
  • MetaMask
  • Ledger S Nano
  • Exodus
  • Mist

مرحله 2: سخت‌افزار استخراج خود را انتخاب کنید

برای استخراج اتر به یک سیستم کامپیوتری بسیار قدرتمند نیاز دارید. به دلیل رقابت شدید، یک سیستم پرقدرت ضروری است چرا که یک سیستم ساده و کم‌مصرف به اندازه کافی سریع استخراج نمی‌کند که بتواند سود کسب کند. با این حال، چندین نکته وجود دارد که باید قبل از خرید سخت افزار برای استخراج اتریوم باید در نظر داشته باشید.

·هزینه تجهیزات

تجهیزات استخراج کریپتو به سرمایه گذاری اولیه سنگین نیاز دارد. سرعت و قدرت سیستم شما تعیین می کند که چگونه اتر استخراج می‌کنید. انتخاب ریگ ماینینگ GPU به شما نتیجه بهتری نسبت به پردازنده مبتنی بر CPU  می دهد.

·سیستم خنک کننده

از آنجایی که استخراج اتریوم یک فرآیند شبانه‌روزی است، باید روی یک سیستم خنک‌کننده مناسب سرمایه‌گذاری کنید. همچنین برخی از ماینرها عملیات خود را به مکان‌های خنک‌تر منتقل می کنند تا هزینه‌های سربار را کاهش دهند.

·عرضه و قیمت برق

نکته مهم دیگری که باید به خاطر بسپارید هزینه برق منطقه شما است. از آنجایی که دکل ماینینگ شما 24/7 کار می کند، برای شما مفید خواهد بود که عملیات خود را در منطقه ای با هزینه برق کم راه اندازی کنید.

     اتصال به اینترنت پرسرعت

اتصال به اینترنت پرسرعت یکی دیگر از الزامات است. هرچه سرعت بیشتر باشد، تأخیر کمتر و کارایی شما بیشتر خواهد بود.

3

·قانونی‌بودن فرآیند استخراج ارز دیجیتال

با توجه به مصرف بالای برق و تاثیر آن بر محیط زیست، دولت کشورهای مختلف در حال بررسی موضع خود در مورد قانونی‌بودن استخراج کریپتو هستند. قبل از شروع عملیات استخراج حتما با مقامات محلی خود مشورت کنید.

مرحله 3: استراتژی استخراج اتریوم خود را انتخاب کنید

در قدم سوم شما باید بر اساس بودجه و استراتژی سرمایه‌گذاری خود، یک استراتژی استخراج را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. سه رویکردی که می توانید دنبال کنید عبارتند از:

  1. استخراج ابری: در حال حاضر، اگر منابع لازم برای راه اندازی یک ریگ ماینینگ را ندارید، استخراج ابری می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برخی شرکت‌ها قدرت استخراج خود را اجاره داده و پس از استخراج بلوک توسط شما، برای خدمات ارائه‌شده هزینه مشخصی دریافت می‌کنند.  ECOS و StormGain دو ارائه‌دهنده خدمات معتبر در این زمینه هستند.
  2. استخراج از استخر: استخر ماینینگ به معنای همکاری با سایر ماینرها و جمع‌کردن تمام منابع شما در کنار هم است. در یک استخر استخراج پاداش‌ها بر اساس قدرت هش ارائه‌شده تقسیم می‌شوند. هنگام انتخاب استخر، اندازه استخر، هزینه و حداقل پرداخت را در نظر داشته باشید.
  3. استخراج انفرادی: اگر مصمم هستید که کل عملیات را خودتان انجام دهید، استخراج انفرادی بهترین گزینه است. تمام پاداش ماینینگ به جیب خودتان میرود، اما باید به تنهایی تمام هزینه‌ها را متحمل شوید.

مرحله 4: نرم‌افزار استخراج نصب کنید

پس از راه اندازی ریگ خود، نصب نرم افزار ماینینگ لازم ضروری است. شما می توانید از موارد زیر انتخاب کنید:

  • Go Ethereum
  • Minedollars
  • MinerGate
  • Cudo Miner
  • EasyMiner
  • Ethermine
  • Phoenix Miner
  • Kryptex
  • NBMiner
  • GMiner

مرحله 5: جوایز خود را جمع‌آوری کنید

در قدم آخر به میزانی که اتریوم استخراج کرده باشید، ارز دیجیتال در کیف پول شما همگام‌سازی خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم در این مرحله با دانستن قیمت بایننس و سایر ارزهای دیجیتال رو به رشد، سود خود را از استخراج اتریوم چند برابر کنید.

همچنین اگر استخراج اتریوم را در استخرهای استخراج دنبال می‌کنید، از Pool Leader درباره نحوه پرداخت پاداش‌ها بپرسید. معمولا استخرها به‌صورت دوره‌ای پاداش ماینرها را واریز می‌کنند.

4

پس از دریافت جوایز ماینینگ اتریوم، چگونه اتر را به تومان تبدیل کنیم؟

برای اینکه بتوانید معادل ریالی ارز دیجیتال استخراج شده را به حساب بانکی خود واریز کنید، کافی است در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، حساب کاربری داشته باشید. صرافی‌های ایرانی با اتصال به کیف پول ارز دیجیتال شما، پس از کسر میزان مشخصی کارمزد، اجازه تبدیل ارز دیجیتال به تومان را می‌دهند. با این وجود هنگام انتخاب یک صرافی ایرانی، نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • امکان اتصال صرافی به شبکه شتاب
  • احراز هویت سریع و آسان
  • امکان خرید و فروش 24 ساعته
  • پشتیبانی 24/7
  • امنیت بسیار بالای صرافی
  • کارمزد پایین نسبت به سایر رقبا

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب از میان ده‌ها صرافی ایرانی، صرافی ارز دیجیتال تریتکس است. این صرافی خوش‌نام با شعار «اولین نیستیم اما بهترین خواهیم شد» توانسته جایگاه بسیار مناسبی از لحاظ امنیت، سرعت و قیمت در میان رقبای خود پیدا کند. همچنین با ارائه محتوای آموزشی به‌روز، صفر تا صد فرآیند حضور در بازار ارز دیجیتال و خرید و فروش دارایی‌های دیجیتال را به مشتریان و علاقه‌مندان آموزش می‌دهد.

معتبرترین صرافی  ارز دیجیتال ایرانی

شما می‌توانید همین حالا از طریق ورود به آدرس 3tex.io وارد وبسایت این صرافی آنلاین شوید. سپس فرآیند احراز هویت را به سرعت انجام داده و بلافاصله وارد بازار معاملاتی آن شوید. در این بازار گسترده امکان خرید و فروش برترین ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت برای تمامی افراد فراهم است. همچنین اگر مایلید با این صرافی بزرگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم از طریق جستجوی عبارت 3tex در شبکه‌های مجازی از محتواهای آموزشی ارائه‌شده توسط آن‌ها نهایت استفاده را ببرید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها